Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä masentaa sinua?

Vierailija
23.12.2014 |

Kertokaas. Mulla on masennusta ollut ilmassa jo parisen kuukautta ja haluaisin kuulla teidän masennuksen aiheita, jotta tajuan onko masennukseni vakavaa vai ohimenevää..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tiiti toji. Harmittaahan se, mutta en valita.

Vierailija
2/14 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä jumalaton morkkis...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni mielenterveysongelmat. Koko elämäni olen ollut sydän syrjälläni hänen takiaan, nyt tuntuu että olemme menettämässä viimeisenkin otteen hänestä. En tiedä miten auttaa, tuntuu niin vaikealta kun nuori lahjakas ihminen on luopunut kaikesta toivosta tulevaisuuden suhteen. Toimii itsekkäästi ja loukkaa meitä, jotka yritämme auttaa. Neuvottomuuden tunne on kaikkein pahinta. Pelkään, että veljeni päättää itse oman elämänsä. En osaa auttaa.

Vierailija
4/14 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä morkkis?

Vierailija
5/14 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahalta 4. :( voimia sinne!

Vierailija
6/14 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 19:58"]Kuulostaa pahalta 4. :( voimia sinne!
[/quote]

<3

Vierailija
7/14 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua masentaa mun elämän tilanne. Mulla on rakas mies mutta kiireiset ja raskaat ajat, jotka ovat vain tulevaisuuttamme varten, ovat vieneet parisuhteelle sille tasolle ettemme jaksa toisiamme enää. Toistemme takia tämä aloitettiin, mutta rankkuus yllätti. Saako rakkauden herätettyyn?

Vierailija
8/14 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että on vähän vaan paha mieli vai oikeasti olisi diagnoosia kaipaava sairaus? Itselläni jo ties kuinka monetta vuotta depressio, en saa aikaiseksi käydä lääkärissä ja päivittäinen elämä on liikaa.

Mua on kiusattu koulussa lukioon asti ja vielä lukiossakin, ystävät pettäneet, äiti on pitänyt aina mua räsynukkenaan eikä vieläkään meinaa päästää irti. En ole päässyt unelmieni kouluun vaan opiskelen alaa josta en pidä ja olen koulussa aina yksin kun kampuksen vuotta ylemmät ystäväni valmistuivat ennen minua. Olen 23-vuotias ja sain ensimmäinen kesätyöni vasta tänä kesänä, siivoojana alipalkattuna ja haukuttuna vaikka tein töitä niska limassa ja rehellisesti. Olen erittäin itsetietoinen ja omaan surkean itsetunnon, olen ylipitkä ja poikanaamainen muija, enkä ole seurustellut siksi koskaan kunnolla. Minä urpo vielä menin ihastumaan pitkäaikaiseen ystävääni, joka seurustelee. Positiivisia asioita tapahtuu, mutten osaa keskittyä niihin.

Toivottavasti sulla ei oo depressioo. Paranemisiin ja hyvää jouluu.

Vierailija
9/14 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morkkis masentaa...ja paha semmonen.

Vierailija
10/14 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä, köyhyys, yksinäisyys, vaativa opiskelu, lapsen kehitysvamma, oma riittämättömyys, se ettei kukaan pidä huolta minusta.

Vierailija
11/14 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys isolla T:llä .. Takana jo 6 kk ja tuntuu jo pää hajoavan vaikka kuinka ulkoilee ja keksii fiksua tekemistä 

Vierailija
12/14 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 00:30"]

Työttömyys isolla T:llä .. Takana jo 6 kk ja tuntuu jo pää hajoavan vaikka kuinka ulkoilee ja keksii fiksua tekemistä 

[/quote]

Eihän työttömyys masis lähde kuin työpaikalla jotka on niin kiven alla

Vierailija
13/14 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Parisuhteettomuus

2. Kaverittomuus

3. Työttömyys (myös vapaaehtoistyön vähyys) ja/tai muu yhteiskunnallinen epämääräisyystila

4. Pienituloisuus

5. Muut terveysongelmat

Siinä kai ne on tärkeysjärjestyksessä, vaikka kolmonen ja nelonen voivat vaihdella paikkaa. Ei ole oikein muita ihmisiä kenelle näistä uskaltaa puhua kuin oma äiti ja ei niistä muut paljon kysykään. Vasta tuossa tänään kerroin ja itkin vähän myös. Valitettavasti äitikin itki hieman, vaikka yritin sentään sanoa, että en haluaisi tartuttaa vaikeaa oloa. 

Viimeksi minua tönittiin tuossa muutama päivä sitten, kun etsin onneani yöelämästä ja pari kertaa on lyöty eri yhteyksissä viime vuosien aikana, mutta hellyyttä ei ole puolueettomalta ihmiseltä herunut. Sitä mukaa viha ja katkeruus on kasvanut, vaikka tuosta 'vihasta' on tehty sellainen naurettava pelotesana, jota ei sen takia enää uskalleta käyttää, vaikka se on normaali tunne. Tähän sitten kaikenlainen yhteiskunnan viranomaisten aiheuttama ahdistelu ja vaikeudet yli kymmenen vuoden ajalta. Tammikuussa voin toivottavasti aloittaa siedettävän ammatin opiskelun, vaikka pelkään pahoin, ettei se paranna sosiaalista elämääni kovinkaan paljon. 

Vierailija
14/14 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys vähän huolestuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi