Miksi Suomessa on niin tylsät joulut?
Istua möllötetään vain sohvalla ja katsellaan jotain kuluneita jouluelokuvia. Tai sitten vieraillaan sukulaisilla.
Keski-Euroopassa on jouluna vaikka mitä ohjelmanumeroa tarjolla. Suomessa on korkeintaan jotain väsähtäneitä joulukonsertteja, jossa lauletaan hautajaismusiikki tunnelmissa. Ja pienemmissä paikoissa ei edes sitäkään.
Kommentit (40)
Kerro ihmeessä mitä ohjelmanumeroita täällä Keski-Euroopassa on tarjolla.
Luultavasti asut nyt keskieuroopassa eli turha valittaa miten suomessa tehdään. Itse toivoisin , että jeesus jakaisi lahjat kuten italiassa ja joulukakka espanjan tyyliin. Muuten ei muutoksia kiitos.
Suomessa on pitkä joulu. Onko missään muualla vapaata aatosta tapaninpäivään?
Samat vapaat on muuallakin ja on totta, että meillä joulu on ihmeellisen tylsä juhla. Esim. Espanjassa jouluruoan jälkeen voi lähteä vaikka baariin tai leffaan, täällä koko valtakunta on koomassa.
Onko muka aattokin vapaa espanjassa ja muualla?
Keski-Euroopassa on ainakin upeat joulutorit. Pariisissa on Disneyland, jossa on ohjelmia aikuisillekkin. Alpeilla upeita laskettelukohteita. Hienosti koristeltuja luistelupaikkoja jossa soi joulumusiikki.Ja varmaan paljon paljon muutakin, mitä en vain tiedä.
Valitettavasti asun vielä Suomessa ja kotona (olen lukiossa).
Ap
Mun mielestä on ihanaa, kun Suomessa saa jouluna rauhoittua ja unohtaa kiireet kun valmistelut on tehty. Henk. koht. en kaipaa mitään spesiaalia, nää joulutavat on niin juurtuneita perinteitä että tuun vielä kaipaamaan tätä jos joskus sinne Keski-Eurooppaan itse muutan... :)
Vittu suomi on paska tääl on jouluki iha tymä.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 18:38"]Keski-Euroopassa on ainakin upeat joulutorit. Pariisissa on Disneyland, jossa on ohjelmia aikuisillekkin. Alpeilla upeita laskettelukohteita. Hienosti koristeltuja luistelupaikkoja jossa soi joulumusiikki.Ja varmaan paljon paljon muutakin, mitä en vain tiedä.
Ap
[/quote]
Oletko vähän yksinkertainen ikäiseksesi. Ranskassa ja Saksassa on hieman enemmän ostovoimaa kuin Suomessa. Mites se Disneyland täällä pärjäisi?
Itse haluaisin viettää joulun englannissa tms ymms yms
Suomessa juhlitaan pitkän kaavan mukaan päiväkaupalla. Sitä ennen on ties mitä markkinaa ja musiikki- ja juhlatapahtumaa. Aika monessa Euroopan maassa joulu on 1-2 päivää ja poikkeaa tavallisesta arjesta lähinnä siinä, että syödään vähän juhlavammin ja suku kokoontuu paikalle ja on yksi vapaapäivä. Joulu ohitetaan niin kuin meillä joku helatorstai.
Aa, oletkin vielä nuori, se selittää tämän aloituksen. Ehdit kyllä matkustella vaikka joka joulu parin vuoden päästä :) oletko koskaan ihmetellyt, miksi monet paljon matkustaneet asuvat yhä Suomessa vaikka ovat nähneet miten hienoa muualla on?
No, ihan ymmärrettävä avaus kun olet kerran lukiolainen. Siinä iässä varmaan aika tylsää vain olla kotona vanhempien kanssa. Vanhempana alkaa nauttia joulussa nimenomaan siitä rennosta olemisesta perheen ja muun suvun kanssa.
Turha siitä on koko kansaa syyttää, jos ei tykkää perinteistä
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 18:37"]Samat vapaat on muuallakin ja on totta, että meillä joulu on ihmeellisen tylsä juhla. Esim. Espanjassa jouluruoan jälkeen voi lähteä vaikka baariin tai leffaan, täällä koko valtakunta on koomassa.
[/quote]
Eikö muuten voi lähteä? Minusta joulu on perhejuhla, kun on pitkät lomat ja tunnelmallista. Leffassa voi käydä joka viikko muulloinkin ja useimmat taitavat ainakin käydä baareissa vähintään niin usein...
Lontoossa ja kai muuallakin briteissä se joulu kestää tasan yhden päivän. Joulupäivän ja silloin on koko kaupunki kiinni, ei liiku joukkoliikenne eikä edes pubit ole auki. Aatto ja boxing-day ovat normaaleja shoppauspäiviä.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 18:38"]Keski-Euroopassa on ainakin upeat joulutorit. Pariisissa on Disneyland, jossa on ohjelmia aikuisillekkin. Alpeilla upeita laskettelukohteita. Hienosti koristeltuja luistelupaikkoja jossa soi joulumusiikki.Ja varmaan paljon paljon muutakin, mitä en vain tiedä.
Ap
[/quote]
Oletko vähän yksinkertainen ikäiseksesi. Ranskassa ja Saksassa on hieman enemmän ostovoimaa kuin Suomessa. Mites se Disneyland täällä pärjäisi?
[/quote]
Pointtini oli, miksi Suomessa ei järjestetä Suomelle sopivaa tekemistä? Ei ole joulumusiikkia soittavia luistinratoja, joiden ympärillä on valaistuja kuusia jne..
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 18:46"]
Itse haluaisin viettää joulun englannissa tms ymms yms
[/quote]
Englannissa olivat haltioissaan, kun kuulivat että vietän joulun Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 18:38"]Keski-Euroopassa on ainakin upeat joulutorit. Pariisissa on Disneyland, jossa on ohjelmia aikuisillekkin. Alpeilla upeita laskettelukohteita. Hienosti koristeltuja luistelupaikkoja jossa soi joulumusiikki.Ja varmaan paljon paljon muutakin, mitä en vain tiedä.
Ap
[/quote]
Miten Suomessa asuminen ja lukiolaisuus estää sinua matkustamasta?
Tylsä provo.