Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostan taas kaikki jouluruoat kaupasta valmiina! :)

Vierailija
23.12.2014 |

Kohta kauppaan, ostoslistalla mm. porkkanalaatikko, perunalaatikko, maksalaatikko, makaronilaatikko, valmisrosolli, kermaa, valmiiksi paistettua ja siivutettua kinkkua, ja joitain valmissalaatteja. Jäätelöä, joulutorttuja, glögiä.

Huomenna silitän valkoisen liinan pöytään ja katan pöydän kauniisti. Laitan laatikot uuniin, tuunaan vähän kermalla ja voinokareilla ;)

Ja siinä se! Kynttilät pöytään ja tervetuloa stressitön joulu! Joulupäivänä syödään sitten anoppilassa anopin tekemiä ruokia, maittavat taas perheelle ihan yhtä hyvin/huonosti kuin Saarioistenkin laatikot. Mutta siis, ei tarvitse itkeä ettäkö lapseni jäisivät paitsi "itsetehdystä" ;)

Joulusiivouskin on meillä ihan tavallinen viikkosiivous. Koristeita ripotellaan sitten sinne tänne, ja kynttilöitä poltellaan. Joulukuusta ei ole, jouluisia kukka-asetelmia kuitenkin.

Itse päätin jo lapsena, äitini jokajouluisia itkun säestämiä marttyyrivalituksia ja syyllistämistä kuunnellessani, että en itse jatka samaa "kaikki paikat on siivottava, seinät ja katotkin jynssättävä, niin teki omakin äitini ja joulu ei ilman suursiivousta tule!"-perinnettä. Ja hyvin on onnistunut. Jouluista on, ei tappelua, väsynyttä uurastusta eikä hampaidenkiristystä! Hyvää joulua!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan ihanalta. Ihan kuin olisit yksi niistä harvoista, jotka ymmärtävät joulun oikein. Kiireetöntä ja mukavaa. Lapsille jää mieleen kotinne joulutunnelma, ei itse tehdyt ruuat ja suorittaminen. Tuo teidän joulunne kuulostaa siltä, että oikeasti voi nauttia ja olla rentoutunut ja iloinen. Oikein hyvää joulua teille :)

Vierailija
2/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan hyvä asenne. Väkisin ei kannata lähteä tekemään 'koska muutkin tekee'.

Minusta jouluna voi huoletta syödä myös esim. pizzaa jos siltä tuntuu. Mikä itselle tuntuu oikealta, se on tärkeintä, ei se mitä muut ajattelevat tai miten muut toimivat.

t.mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin täällä. Ihana ja stressitön joulutunnelma vallitsee jo nyt. Iloista Joulua kaikille!

Vierailija
4/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin...onko muita vaihtoehtoja?

Vierailija
5/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin etukäteen pitopalvelust laatikot, leivonnaiset ja lihat. Kaupasta hain kalat ja suklaat. Tämä on minulle se ainoa oikea tapa. Tänään imuroin ja siivosin vessat. Vähän joulukoristeita ripottelin pöydille ja ikkunoihin ja ostin pari kukkaa. Kohta koristellaan kuusi. Ei mitään kiirettä, eikä stressiä. 

Vierailija
6/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näinhän se menee, kun oikein oivaltaa ;D

Pappi Hilkka Olkinuora juuri tv:n aamulähetyksessä kertoi, kuinka paha ihmisillä on olla. Jos kesä, juhannus ja lomat saadaan jotenkuten alta pois ilman suurempia rähinöitä, niin heti perään aletaan miettiä joulua. Suorittaa pitää, koko ajan. Ei ihme, että jotkut jo hyppää autoon ja posauttaa rekan maskiin.

Eineksiä pöytään tai itse tehden jouluna, samapa tuo, kyllä niitä juureksia ehtii keitellä ja paistia heittää uuniin muutenkin. Ja ei meillä ainakaan pölylemmikit mihinkään ole juoksemassa, sängyn alla pysyvät kiltisti. Ja ihan puhdasta meillä yleensä aina on.

Lempeää joulua! Armahtakaa itseänne :)

Vierailija
7/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua sinnekin! Meilläkin mennään ostokkailla laatikoilla. 20 vuotta kokeilin tehdä parempaa porkkanalaatikkoa kuin Saarioisen ja myönnettävä on, että kokeilin sekä raasteesta että porkkanasoseesta että riisillä että mannasuurimolla ja aina tuli ihan hyvää, mutta koskaan ei parempaa kuin Saarioisen. Nykyään ostan hyvillä mielin Saarioisen porkkanalaatikon :D

Vierailija
8/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän sille mammalle kuuluu, joka aloitti eilisen päivän höyrypesemällä patjoja..? Onkohan katot, seinät, kaapit, varastot ym. jo höyrytetty...?
;-)

Vierailija
9/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös valmiiden kaupan ruokien ostaminen sitä paitsi ole ekologisempi vaihtoehto? Muistelen että se oli jossain joskus laskettu, oli huomioitu kaikki sähkön käytöt kypsennykseen, jne.

Vierailija
10/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne valmislaatikot on vieläkin parempia, niitä syödessä tulee mieleen pervopukki mainos:) Ihanaa Joulua kaikille.

Vierailija
11/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi vaimoksi. 

Vaikka oikeasti tää onkin provo. En ole ikinä nähnyt vaimoa, joka ostaisi kaiken kaupasta. Yhden tiedän, joka tilaa kaikki jostain pitopalvelusta, mutta sitä pyörittääkin sen sisko, niin ei ole paha. 

Vierailija
12/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 17:24"]

En ottaisi vaimoksi. 

Vaikka oikeasti tää onkin provo. En ole ikinä nähnyt vaimoa, joka ostaisi kaiken kaupasta. Yhden tiedän, joka tilaa kaikki jostain pitopalvelusta, mutta sitä pyörittääkin sen sisko, niin ei ole paha. 

[/quote]

Herra on hyvä ja tekee itse safkat. Ei se ole mikään vaimon velvollisuus.

Vierailija
13/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kamalia on nämä äidit: "Tein itse keräämistäni muilta maahan pudonneista luumuista, itse jauhamistani jyvistä, itse kirnuamastani voista joulutorttuja, jotka paistoin avotulella itse tekemässäni peltipömpelissä itse kutomassani röijyssä ja tuohivirsuissa. Ostakaa te muut vaan valmiina! Olen koko joulukuun nukkunut valmistelujen takia vain kaksi tuntia yössä, mutta kyllä tämä kannattaa! Onpa sitten MINUN PERHRELLÄNI itse tehty joulu, jota voin pilven reunalta / suljetulta osastolta / putkasta webcamilla seurata!"

Vierailija
14/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla samalla tavalla meilläkin kuin ap:lla, joskin ostettiin iso kinkku ja paistettiin itse. Itsellänikin on taustalla juuri äitini vouhotus, stressi ja itku kun lähes hammasharjalla pitää kaikki kiilottaa. Ei kiitos, on stressittömämpää lapsillekin.

Vierailija
15/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 17:26"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 17:24"]

En ottaisi vaimoksi. 

[/quote]

Herra on hyvä ja tekee itse safkat. Ei se ole mikään vaimon velvollisuus.

[/quote]

Ei olekaan, mutta mitä tekisin vaimolla, joka ei laita jouluruokia? 

Nyt olen vielä nuori niin vaimo ei ole ajankohtainenkaan. 

Vierailija
16/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jouluruoka on ku joku oksennus lautasella. Kaikkea sekasi eikä mikään maistu oikein miltään, paitsi kala.

Vierailija
17/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä hääviä ole! Et paremmasta tiedä kun syöt niitä vetisiä mössöjä.

Vierailija
18/18 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua sinne myös! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi