Litalgin, voiko tabun puolittaa?
Kommentit (15)
Ei saa, koska ei ole uraa keskellä tabua, mutta mäkään en saa alas puolittamatta.
Jos paketissa lukee että on entero- tai debottabletti ei saa puolittaa :).
No miten hemmetissä noin ison tabletin saa puolittamatta kurkusta alas? :o
Mikä siinä on muuten syynä ettei jotain tiettyä lääkettä saa puolittaa?
Sisältää suuren määrän lääkeainetta kerroksittain, jonka tarkoitus on vapautua hitaasti ja vaikuttaa pitkään. Kun puolitat pinta hajoaa ja kehoon vapautuu "yliannostus" vaikuttavaa ainetta.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 22:47"]
Sisältää suuren määrän lääkeainetta kerroksittain, jonka tarkoitus on vapautua hitaasti ja vaikuttaa pitkään. Kun puolitat pinta hajoaa ja kehoon vapautuu "yliannostus" vaikuttavaa ainetta.
[/quote]
Oikeasti? :O
Ihan perusjuttuja mitä opetetaan sh opinnoissa jo ekan puolen vuoden aikana. Debot ja enterotabletit on just näitä, toki näistäkin poikkeuksia on.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 22:47"]
[/quote]
Oikeasti? :O
[/quote]
Kyllä
Ootko synnyttämässä? Mihin muuhun litalginia käytetään kuin synnytyskipuun? (Tosin itselläni ei auttanut ollenkaan.)
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 23:01"]
Ootko synnyttämässä? Mihin muuhun litalginia käytetään kuin synnytyskipuun? (Tosin itselläni ei auttanut ollenkaan.)
[/quote]
Sappikivikipuun, epämääräisiin vatsakipuihin
Eikö se mene niin, että jos tabussa ei ole uria niin silloin sitä ei kuuluisi puolittaa? En kylläkään tiedä tähän syytä mutta näin olen kuullut.
Litalginissa ei ole uria, mutta itse olen kyllä ne puolittanut sillä en saa nielastua kokonaista.