Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana oleva hyväkarppaaja kertoo kokemuksia

Vierailija
23.12.2014 |

Eli ne joita aihe ei kiinnosta, älkää suotta vaivautuko kommentoimaan ja mieltänne pahoittamaan =)

Syön: Esim. paljon kasviksia eri muodossa; höyrytettyinä, wokattuina ja ihan raakanakin, kalaa (n. 5x vko), kanaa, kalkkunaa, munaa, juustoja, rahkaa, maustamatonta jogurttia, päivittäin marjoja, punaista lihaakin mutta en päivittäin, hedelmiä kohtuudella, täysjyväruisleipää 2 siivua päivässä, pähkinöitä, siemeniä, oliiviöljyä salaatinkastikkeena.

Sitä vastoin en syö ollenkaan: vaaleat jauhot, sokeri, riisi, peruna ja pasta

Eli olen hyväkarpannut koko raskauden ajan (nyt rv 32) ja tässä vähän tuloksia. 
- Painonousu: +6 kg (lähtöBMI normaali)
- Lapsen kasvu ultrassa: "Juuri niin kuin pitääkin, eli vastaa viikkoja"
- Sokerirasitustestin tulokset: "Suorastaan erinomaiset"
- Verenpaine: "Ihanteellinen"
- HB: hyvä (129)
- yleinen vireystila: erittäin hyvä
- Virtsasta otetut näytteet: "Todella hyvät"

Lainaukset suoraan sanasanalta neuvolan terveydenhoitajan suusta. Eli ei kannata heti tuomita kun kuulee sanan karppaus jossain muodossa. Itse miellän itseni hyväkarppaajaksi, koska en välttele kokonaan hiilareita, mutta olen tarkka hiilareiden laadusta, että saan ns. hitaita hiilareita. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä junna mennyt jo pari vuotta sitten?

Vierailija
2/11 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 13:28"]

[/quote]

Mulla ei ainakaan ole tämä juna mennyt. Vielä on raskauttakin jäljellä muutama viikko ja ruokavalio säilyy kyllä senkin jälkeen imettäessä. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Itse olen raskauden aikana syömään terveellisemmin ja olokin on kiva eikä turvota kokoajan. :)
Terveyden juna ei ikinä mene ohi.
Tsemppiä ap!

Vierailija
4/11 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 14:35"]

Hyvä! Itse olen raskauden aikana syömään terveellisemmin ja olokin on kiva eikä turvota kokoajan. :) Terveyden juna ei ikinä mene ohi. Tsemppiä ap!

[/quote]

Kiitos! -ap

Vierailija
5/11 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä neljäs raskaus, ja tavallani karppaan kans, en tarkasti mut suunnilleen. Pakko oikeastaan koska kaikesta turhista hiilareista tulee niin tukkonen, väsynyt ja turvonnut olo, kun suoli toimii raskaana puolta hitaammin. 

Paino noussut vain tykötarpeiden verran ja olo on mitä mahtavin ja pieni, kun pelkkä vauvamaha vain kasvaa.

Harmi etten aiemmissa raskauksissa ole tätä "tajunnut", paino noussut aina 30kg, vaan nytpä ei :) Ja sokeriarvot on täydelliset, toisin kuin aiemmilla kerroilla. Vauvaakaan ei tartte kolmea päivää tarkkailla ja pistellä sairaalassa kun sokerit ok, vaan jos synnytys menee niinkuin muillakin kerroilla hyvin, niin päästään jo 12h sisällä kotiin :) T:rv31

Vierailija
6/11 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkarppaus on terveellistä! Paljon kasviksia, laadukasta lihaa kohtuudella, vielä kun kiinnittää huomiota rasvan laatuun, eli öljyjä eikä pelkkää voita pekonia. Turhat hötöt, kuten sokerit, vehnäpullat yms. pois. Suositeltavaa kaikille!

Vierailija
7/11 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 13:28"]

[/quote]Näin urpoja vastauksia ei toivoisi edes vihamiehelleen.

Vierailija
8/11 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vasta synnytin - söin mitä halusin, kaikki arvot oli koko ajan hyvät, painonnousu 7,5kg (lähtöbmi mullakin normaali) ja normaalipainoinen, täysin terve lapsi tuli.

Vierailija
9/11 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:16"]

Itse vasta synnytin - söin mitä halusin, kaikki arvot oli koko ajan hyvät, painonnousu 7,5kg (lähtöbmi mullakin normaali) ja normaalipainoinen, täysin terve lapsi tuli.

[/quote]

Hieno juttu sulle. Mulla myös kaksi aiempaa raskautta ja söin mitä vaan, arvot ei ollut noin hyvät ja painonnousu on suurempaa ja ennen kaikkea turvotus ja ummetus oli suurempaa jo 20 viikolta asti. Terve vauva kuitenkin syntyi molemmilla kerroilla.

Nyt olin tämän ruokavalion aloittanut jo ennen raskautta ja hyväksi havainnut niin päätin jatkaa kokeilua miten toimisi raskauden aikana ja erittäin hyvin toimii kun vertaa aiempiin kertoihin. Monilla ihmisillä keho toimii moiteettomasti vaikka mitä söisi, mutta monilla taas ei. Mä kuulun jälkimmäisiin. -ap

Vierailija
10/11 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:16"]

[/quote]

Karppaaja syö myös sitä, mitä haluaa.

Vierailija
11/11 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalimpia paasaajia on aina tyypit joille terveet elämäntavat on suht tuore juttu, kuten nyt ap. Aika monelle on ihan selvää ettei raskaana tai muutenkaan mätetä mielin määrin vehnäleipää ja sokeria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän