Te jotka osallistuitte Jouluapua ja muihin keräyksiin
Paljonko käytitte rahaa yhtä perhettä kohti tai yhteensä?
Kommentit (14)
Kahdelle perheelle laitoin 200 € , kolmelle 150 € , yhdelle 100 € ja yhdelle 50 €. Yhteensä siis 1000 €.
60 euroa. Kumpikin lapsistani valitsi yhden legopaketin itsensä ikäiselle lapselle Joulupuu-keräykseen.
Pari kymppiä ja kasa lasten dvd-levyjä pois omista nurkista kierimästä.
En koskaan laske mitä käytän. Teen käsitöitä ja ostan joka kuukausi jotain keräystä varten. Vien ne sitten Pelastusarmeijaan joulukuun puolessa välissä. Annan rahaa aina silloin tällöin Punaselle ristille mutta vain kohdistettuihin keräyksiin ja yleensä kotimaan hyväksi.
Samoin käymme mieheni kanssa auttamassa muutamaa vanhusta joulusiivouksessa, lumitöissä ym.
Mielestäni hyväntekeväisyydessä ei pidä laskea paljonko antaa. Sen antaa minkä pystyy. Auttaa minkä pystyy.
Sen minkä siitä saa on hyvä mieli. Ei auttamista tarvitse korostaa eikä itseään paremmaksi luulla sen vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 13:44"]
Mielestäni hyväntekeväisyydessä ei pidä laskea paljonko antaa. Sen antaa minkä pystyy.
[/quote]
No en todellakaan anna laskematta. Täytyy täällä vielä itsekin 30- 50 vuotta roikkua... saattaa se paha päivä tulla itsellekin, niin on hyvä olla jotain patjan alla eikä pois annettuna.
ostin luistimet 25 e eli hyvin vähän käytin
Vähän vajaa 20 e teinipojan lahjaan.
Noin 40€/lapsi. Tänä vuonna laitoin neljälle tuntemattomalle lapselle pienen järjestön kautta, koska sain joulun alla odottamattoman parinsadan joulubonuksen. Oli mistä antaa. Aiempina vuosina oon ostanut noin samalla summalla, rahatilanteesta riippuen 1-2 lapselle.
2x50€ lahjakorttia ja yksi "kauko-ohjattava" auto pienelle. Ei sellanen millä aikuiset miehetkin leikkii vaan alle 5-vuotiaiden.
Joulupuukeräykseen n.20e, pienelle vauvalle vaatteita ja jouluapua-ryhmän kautta n. 40e.
Joulupuu-keräykseen ostin 15e ja 20 e paketit sekä kauneimmissa joululauluissa meni kolehtiin noin 7 e kehitysmaiden äideille. Eli aika vähän kun noista tulee yhteensä reilut 40 e.
66e. 2x30e lahjakortti ja 2x3e karkkipussi.
Joulupuu- keräykseen 70 € ruokakaupan lahjakortti. Vanhukselle kukka. Eläinsuojelujärjestölle kerään pakettia, tosin ehdin toimittaa sen vasta joulun jälkeen.
Itse ostin n.12e legon Lapselle ja kahdelle yksinäiselle vanhukselle n.8e joulukukat. Olen opiskelija.