Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

23 000e säästetty kirkollisveroissa kun päätettiin erota kirkosta

Vierailija
21.10.2021 |

ekan lapsen synnyttyä 20v sitten. Eroakirkosta. Fi sivulta löytyy laskuri

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi poistaa se verotusvelvollisuus työnantajalta, niin ihmiset huomaisivat paljonko se lysti maksaa, kun joulun alla tulisi kirkollisverolasku.

Ei minulla mitään kirkkoa vastaankaan ole. Suvussa on monta pappia ja ovat oikein miellyttäviä ihmisiä. Kirkko tekee myös avustustyötä, mutta haluan itse valita ketä avustan. Olen kirkollisverosta säästämäni rahat laittanut aina johonkin hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
22/26 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et maksa, joudut helvettiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos molemmat vanhemmat eronneet kirkosta, voiko lapsen kastaa silti?

Ei mutta lapsi voi mennä rippikouluun ja saada sitten kasteen. On täysin väärin että lapsi automaattisesti kuuluu kirkkoon. Jokaisen pitäisi ehdottomasti itse saada päättää asiasta kun haluaa. Mutta sittne ei löytyisi enää maksajia.

Vierailija
24/26 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin myös, että kirkkoon kuulumisella ja uskomisella ei ole mitään tekemistä keskenään. Minä uskon, mutta en tarvitse siihen kirkkoa.

Vierailija
25/26 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen laskenut, että S-ketju kerää minulta enemmän voittoa kuin maksan kirkollisveroa.

Vastineeksi saa tosin ruokaa ja muuta mukavaa.

Vierailija
26/26 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sai esikoinen käydä rippikoulun leireineen maksuttomana 1991, mutta kuopuksen kohdalla oli tilanne kaksi vuotta myöhemmin aivan toinen: olisi pitänyt maksaa vaikka mitä maksuja, vaikka kirkollisveroja oli siihen mennessä pulitettu aviomiehen kanssa jo ainakin 20 vuotta. Soitin kirkkoherralle ja julistin, että juniorimme käy rippikoulun aikanaan armeijassa, kuten tapahtuikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi