23 000e säästetty kirkollisveroissa kun päätettiin erota kirkosta
ekan lapsen synnyttyä 20v sitten. Eroakirkosta. Fi sivulta löytyy laskuri
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Jos molemmat vanhemmat eronneet kirkosta, voiko lapsen kastaa silti?
Ei mutta lapsi voi mennä rippikouluun ja saada sitten kasteen. On täysin väärin että lapsi automaattisesti kuuluu kirkkoon. Jokaisen pitäisi ehdottomasti itse saada päättää asiasta kun haluaa. Mutta sittne ei löytyisi enää maksajia.
Sanoisin myös, että kirkkoon kuulumisella ja uskomisella ei ole mitään tekemistä keskenään. Minä uskon, mutta en tarvitse siihen kirkkoa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen laskenut, että S-ketju kerää minulta enemmän voittoa kuin maksan kirkollisveroa.
Vastineeksi saa tosin ruokaa ja muuta mukavaa.
Meillä sai esikoinen käydä rippikoulun leireineen maksuttomana 1991, mutta kuopuksen kohdalla oli tilanne kaksi vuotta myöhemmin aivan toinen: olisi pitänyt maksaa vaikka mitä maksuja, vaikka kirkollisveroja oli siihen mennessä pulitettu aviomiehen kanssa jo ainakin 20 vuotta. Soitin kirkkoherralle ja julistin, että juniorimme käy rippikoulun aikanaan armeijassa, kuten tapahtuikin.
Pitäisi poistaa se verotusvelvollisuus työnantajalta, niin ihmiset huomaisivat paljonko se lysti maksaa, kun joulun alla tulisi kirkollisverolasku.
Ei minulla mitään kirkkoa vastaankaan ole. Suvussa on monta pappia ja ovat oikein miellyttäviä ihmisiä. Kirkko tekee myös avustustyötä, mutta haluan itse valita ketä avustan. Olen kirkollisverosta säästämäni rahat laittanut aina johonkin hyväntekeväisyyteen.