Oon niin väsynyt, en jaksa varmaan viettää jouluakaan..
Olen töissä päiväkodissa, joka on auki myös kaikki joulun välipäivät. Jouluaatto on vapaa, mutta muuten olen painanut pitkää putkea joka ONNEKSI loppuu 2.1 ja saan pitää viikon mittaisen loman.
Lapsia on hoidossa todella vähän, mutta en vaan oikeasti jaksaisi enää. En jaksaisi vaihtaa yhtäkään kakkavaippaa, enkä kuunnella sitä mekastusta.
Onneksi jouluaattona ei tarvitse olla töissä, olisi paha mieli niiden lastenkin puolesta, jotka joutuvat viettämään aaton hoidossa.
Perheellinen ystäväni kutsui minut luokseen jouluaterialle, mutta jouduin sanomaan suoraan etten halua nähdä enkä kuulla yhtäkään lasta jouluaattona, varsinkin kun kaverin lapset ovat todella äänekkäitä ja vaativat paljon huomiota > jotenkin minut nallitetaan aina lastenhoitajaksi lastenhuoneeseen, kun muut aikuiset menevät olohuoneeseen.
Haluaisin vaan nukkua koko huomisen päivän.. Oon ihan poikki :( Onneksi kukaan ei oikein kaipaa minua aattona, varmaan pakolliset puhelut sukulaisille pitää soitella.
Kommentit (16)
Ruikutiruikuti. Ole ihan vapaasti viettämättä mitä tahansa päivää ja nuku vaikka kellon ympäri, mutta älä nyt hyvä ihminen valita kuin pikkulapsi kuinka kamalan raskasta on käydä töissä. Ärsyttävää. Vapaaehtoisuuteenhan se töissäkäyminen ymmärtääkseni perustuu.
Ei passaa nukkua viikon ainoaa vapaapäivää, väsyttää vaan entistä enemmän kun palaat seuraavana päivänä töihin.
Ota rennosti, mutta älä nuku normaaleja yöunia pidempään.
Vedät vaan surutta sikeitä niin myöhään kuin väsyttää. Joskus ne univelat ja väsymykset on nukuttava. Itse perheellinen vuorotyöläinen ja joskus tekee kyllä tiukkaa jaksamisen kannalta.. Tänä vuonna onneksi joulu vapaata.
jos ette oo päivääkään ollu päiväkodissa töissä niin pitäkää päät ummessa t: lto
Juu, kaikkihan mielellään tekee työtään infernaalisessa metelissä. Melu on älytöntä suurissa ryhmissä. 1 harjoittelujakso 15 vuotta sitten riitti mulle...
Onko joulunpyhinä muka oikeasti lapsia, jotka ovat monta tuntia päivähoidossa? :( voi lapsiparat...
Omituisissa jouluttomissa tunnelmissa mennään täälläkin. Tsemppirutistus ap:lle, nuku ja lepää niin paljon kuin haluat ja nauti hiljaisuudesta! Tee just mitä haluat tai ole tekemättä.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 08:05"]
Onko joulunpyhinä muka oikeasti lapsia, jotka ovat monta tuntia päivähoidossa? :( voi lapsiparat...
[/quote]
No aika monikin joutuu olemaan töissä aatonaaton ja joulupäivän. Töihinkö ne lapset pitäisi ottaa?
Mä ymmärrän Ap! Olen ollut päkyrissä töissä ja olin aina ihan kuitti työpäivän jälkeen.Melu on just suurin kuormittaja lasten kaa työskentelevillä.Ja tietysti siinä pitää olla skarppina ja läsnä kokoajan.Vuorotyö tuo myös omat haasteensa. Koita Ap jaksaa!( Sä saat kuitenkin paljon vapaa aikaa ku ittelläs ei ola lapsia joten on helppo levätä ja liikkua):)
Ajattele positiivisesti. Paljon pyhiä joten saat tuplapalkan useammalta päivältä. Eihän tässä tarvitse enää kuin yhdeksän työpäivää rutistaa, jaksat kyllä. Nauti sitten lomastasi!
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 07:58"]
Just, ei päikyntätinä oleminen ole edes mitään oikeasti rankkaa työtä. Leikittää ja laulattaa vaan lapsia joja päivä ilman tulosvastuuta ja paineita, kuulostaa hauskalta. T: talouspalvelualan työntekijä.
[/quote]
Minäkin olen rättipoikkiväsynyttyhjiinpuserrettu taloushallinnon työntekijä ja kannan myös taloudellista vastuuta tekemistäni virheistä. Mutta silti ei tulisi mieleenkään tulla dissaamaan jonkun toisen kokemaa väsymystä omasta työstään. Toivottavasti saat levätä jouluna sen verran, että pääset eroon noista silmälapuista ja näköala avartuu taas kauemmas.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 08:00"]Aika julmasti sanottu tuo ettet halua nähdä lapsia jouluna ollenkaan... Joulu on lasten juhla ja varmaan haluaisivat nähdä SINUT. Vitun marttyyri. Mikä siinä työssä on muka niin raskasta?
[/quote]
Mikä tossa nyt niin ihmeellistä on? Minäkään en halua nähdä enkä varsinkaan kuulla yhtään lasta jouluna enkä edes tee töitä lasten parissa
Nuku ihmeessä huomenna koko päivä!:) Minäkin haluaisin, mutta ei onnistu.
Kyllä se päiväkotityö vie mehut ihan päiväpäiväkodissakin. Lapset ovat levottomia: kotona ovat oppineet kännykän, tablettien rajoittamattoman käytön jo ennenkuin ovat oppineet tekemään tarpeensa pottaan.
Televisiota saavat katsoa rajoittamattomasti.
Lasten ei tarvitse sietää pettymyksiä kotona.
On eroperheiden lapsia, jotka seilaavat muutaman päivän välein kahden kodin väliä. Levottomuus lisääntyy, kun vaihtopäivä lähenee.
Vanhemmat kieltävät päiväunet jo vajaa kaksivuotiailta...siinäpä sitten yrität pitää kitisevää, väsynyttä lasta väkisin hereillä jotta vanhemmat saavat nakata hänet sänkyyn jo klo 19.
Ap, käy hyvillä mielin nukkumaan vapaapäivänä ja nauti omasta rauhastasi.Olet sen ansainnut.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 07:58"]Just, ei päikyntätinä oleminen ole edes mitään oikeasti rankkaa työtä. Leikittää ja laulattaa vaan lapsia joja päivä ilman tulosvastuuta ja paineita, kuulostaa hauskalta. T: talouspalvelualan työntekijä.
[/quote]
Kokeilepa joskus päiväkodissa työskentelyä, niin nopeasti ääni muuttuu kellossa. Suuressa ryhmässä lasten terveydestä, hyvinvoinnista, kasvatuksesta turvallisuudesta vastuussa oleminen on yllättävän raskasta työtä, varsinkin kun sinunlaisesi vanhemmat reklamoivat joka käänteessä, jos nicopetteri onkin vahingossa saanut nukkua päiväunet tai rukkaset on väärissä käsissä. Katsos kun kaikkea ei voi mitata rahassa. Tulosvastuuta tässä työssä on se, että lapset hoidetaan pävän aikana hyvin.
Onhan sulla viikonloppu vapaana. Koska eihän tuollainen työputki ole muuten laillinen. Lepäile viikonlopun aikana.