Joudutteko asumaan muovimattolattia kämpässä?
Minä asun kunnan vuokrakämpässä ja täällä on vihaamani muovimatto. Tällaisesta kämpästä ei saa kaunista tekemälläkään. Matto pilaa koko asunnon ilmeen. Tulee mieleen köyhälistölle varattu kolhoosi.
Miksi juuri näihin kuntien/kaupunkien vuokrakämppiin valitaan ruma muovimatto? Kai niitä on muitakin edullisia ratkaisuja?
Kommentit (54)
Muovimatoissa on todella upeita vaihtoehtoja. Mikä tahansa materiaali näyttää nuhjuiselta, vanhanaikaiselta tai "tyhmältä" ajan mittaan. Laita nättejä mattoja päälle.
Asutaan kyllä. En ole koskaan ajatellut, ettei meidän asunto olisi kivan näköinen, vaikka on muovimattolattiat.
Meil on laminaatti ja kaupungin vuokrakämppä.
Yleensä vuokrakämppiin saa itse asentaa parketin tai laminaatin, kunhan kysyy luvan ensin. Jossain taloissa tosin sitä ei sallita kopinan takia, jos talossa yleisesti huono äänieristys. Kaverini laittoi Saton vuokrakämppään laminaatin itse.
Kysy vuokranantajalta tai isännöitsijältä!
Mene sanomaan, että muovimatot toimivat hormonihäiritsijöinä ja ne tulee välittömästi korvata muulla materiaalilla. Tää on totuus.
No joo ikävä kyllä. Vielä se karseista karsein vihertävän harmaa :( Naapurissa on puujäljitelmäkuvio ja se on ihan nätti ja kodikas kyllä. Huomaa vasta kun aurinko paistaa et on pehmee lattia.
Mä vaihtaisin noi laminaatit muovimattoon heti vaan ei vuokralla onnistu.
En ikinä omaan kämppään laittaisi tollasia puujäljitelmä luistinratoja ,yök.
Asun kaupungin vuokratalossa jossa on kuluneet vaaleanbeigenkukertavat muovimattolattiat. Entisten asukkaiden jäljiltä koloja ja reikiä kuin olisi puukkoa heitelty lattiaan ja kummallisia värjäytymiä. Pitkä miinus kodin ulkonäköön mutta eipä tuolle nyt mitään mahda.
Onhan ne aika rumiluksia :( mutta tuskimpa koko elämääsi siinä samassa kämpässä asut?
Hep! Meillä on onneksi vaalea muovimatto, voisi olla paljon pahempikin. Olen itse asiassa todennut tämän taaperon kanssa ihan hyväksi vaihtoehdoksi. Lisäksi muovimatto on hiljainen ja jalalle lämmin. Miinusta toki vaaleudesta huolimatta melko ruma ulkonäkö ja edellisen asukkaan aiheuttamat ikitahrat... :S
Olen yrittänyt peitellä matoilla. On vain kallista ostaa tarpeeksi isoja mattoja. Monta pientä mattoa yhdessä taas antaa sekavan vaikutelman.
Hahahahahahahahahahahahahaha, voi raukkaa. Minulla ekassa (samalla nykyisessä) asunnossa laminaatti! Kelpaa :-)!!!!!!
13 jatkaa... Lattiaa suuremmaksi ongelmaksi koen vanhanaikaisen ja hemmetin ruman kylpyhuoneen - siellä on sininen muovimatto, ei allaskaappia jne... Lisäksi keittiön vanhanaikaiset muovivetimet ja valurautainen liesi ovat sellaiset, ettei niiden takia keittiöön oikein saa millään modernia ilmettä. Vetimet voisi toki vaihtaa, mutta jaksaakohan sitä nähdä vaivaa..
Voih. Asun isossa omakotitalossa ja kaipaan muovimattolattiaa. Se on mielestäni kauniimpi yksivärisenä kuin halpa laminaatti. Niin hiljainen, pehmeä ja liukumaton jalan alla. Puhdistuu hyvin eikä tarvitse varoa veden kanssa siivotessa ym.
Joo, joudun asumaan muovilattia-asunnossa. Olen syvästi traumatisoitunut ja saan kunnan maksamaa psykoterapiaa asiasta. Toivottavasti pääseen ensi vuonna aloittamaan kokonaisvaltaisen kuntoutukseen, etten joka yö näkisi samaa painajaisunta, jossa vinyylit vilkkuu silmissä :-)
Itse asiassa muovimattoja saa todella hyvännäköisiäkin. Puu-, kivi- tms.jäljitelmät ovat yllättävän aidon näköisiä.
Ymmärrän kyllä, että se kulahtanut ja nuhjaantunut muovimatto 80-luvulta ei silti silmää miellytä.
Muovimatto on toki käytännöllinen, mutta ruma. Mulla on tässä kämpässä sellaiset beiget muovimatot. Myös laminaattia inhoan, pitäisi olla parketti tai ihanat lautalattiat! Mutta pakko nyt asua tässä... kun köyhä on, ei voi valita.
Asun uudessa kerrostalossa ja tässä on tietääkseni muovimatto. Melko valkoinen, jossa tuollaisia sinertäviä sekä vaaleanruskeita "hiekkatäpliä". On nätin näköinen minusta.
Voi että! Ne muovimatot on tosiaan ikävän näköisiä. :( Entä jos ostat kivoja isohkoja mattoja, joilla saat muovimaton piiloon? Esim. luonnonkuituisia.