Miten sietää makeanhimoa? Joka ilta tekee mieli!
Joskus ostan ja syön makeaa liikaa. Tänään taas tehnyt mahdottomasti mieli kun tulin kotiin. En kuitenkaan voi syödä sokeria paljoa koska kaikki jää kyllä varteen suhteellisen helposti.
Pitää taas kestää...
Miten tuosta mokomasta pääsee eroon?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Syö ruokaa,ei tee mieli makeaa. Silkkaa fysiologiaa!
Juuri ruokaa syötyäni vasta tekeekin mieli makeaa. Pitäisi saada vielä mukamas napostella jotain hyvää kun on syönyt.
Söin iltapalaksi siemennäkkäriä monta palaa, katkaraputahnaa ja kypsytettyä juustoa.
Sitä aikaisemmin kunnon kanasalaatin jossa kanamunaa, kasviksia, juustoa jne.
Syönyt olen kalorimäärällisesti tarpeeksi mutta jos olisi suklaata niin ahmisin sen.
Tämä on ihan jotain psykologista varmaan.
Ap
Mulla sama. Mä oon vaan lopettanut herkkujen oston kokonaan. Yhteen aikaan huomasin syöväni lakuja/suklaata joka ilta. Olen nyt imeskelkyt vaan xylitol pastilleja ruoan jälkeen.
Mä oon varma että hormooni toiminta saa aikaan tuon makean himon, aivan sama ongelma täälläkin.
Minulla tulee jos en syö 3h välein päivällä ja riittävästi proteiineja. Verensokeriongelmia, johtuisiko siitä. Joskus ei vaan jaksaisi säntillisesti syömistä, mutta se sitten kostautuu illalla hirveänä herkkuhimona.
Syöt kunnon rasvaisen iltapalan, niin ei himota makeaa tai muutakaan. Jos sen tekee päiväkalorien rajoissa niin ei edes lihota. Vaikka joku sokeroimaton kreikkalainen jogurtti, jonka makeutat karppisokerilla ja marjoilla. Karppisokeri on hieno keksintö.
Suklaahimoon ainakin auttaa banaani ja vähän kaakaojauhetta päälle.
Kokeile Acai-kapseleita. '
Voi olla myös muita lisäravinteita, joilla tuota makeanhimoa voi vähentää.
Ostakaa taateleita. Niissä on kuitujakin ja niitä ei voi kovin montaa syödä edes makeannälkään.
Vierailija kirjoitti:
Suklaahimoon ainakin auttaa banaani ja vähän kaakaojauhetta päälle.
Mutta banaani sisältää paljon sekä fruktoosia että glukoosia ja se on taas painonhallinnan kannalta huono vaihtoehto.
Todella tumma suklaa (esim. Fazer Pure Dark) on parempi vaihtoehto kuin banaani.
Masturboi herkuttelun sijaan. Siirrä ajatukset muualle.
Kokeile vaikka niin että syöt terveellisiä ruokia ja ripauttelet vähän esim. erytrolia tai steviaa päälle.
Vältä sokeroituja makeita. Karkit ja limsat kannattaa jättää kauppaan. Tämä on yllättävän tehokas tapa välttää makeaa. Sitä on vaikea syödä jos sitä ei ole!
Jos itsellä olisi makeanhimo söisin varmaan taateleita tai hunajaa tai jotain luontaisesti makeaa syötävää hieman. Nämä maistuvat oikeasti paljon makeammilta mitä joku teollisesti tuotettu lisäaineilla maustettu maissisiirapilla makeutettu karamelli.
Nälkäisenä myös saattaa tehdä mieli syödä jotain sokeripitoista koska siitä saa nopeasti kaloreita. Näikäisenä kaupassa käynti ei siis ole paras idea.
Pärjäät kyllä, kai muutkin tämän asian kanssa pärjää!
Syö terveellisesti, kuten taidat syödäkin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei kyllä päde.
Jos sallit päivässä jonkun jälkiruuan itsellesi aina. Entä rypäleet. Mehu, kaakao, kohtuullisesti. Tai joku terveellisempi luomuversio karkista. Entä pieni suklaa. Paitsi sekin voi lihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri ruokaa syötyäni vasta tekeekin mieli makeaa. Pitäisi saada vielä mukamas napostella jotain hyvää kun on syönyt.
Söin iltapalaksi siemennäkkäriä monta palaa, katkaraputahnaa ja kypsytettyä juustoa.
Sitä aikaisemmin kunnon kanasalaatin jossa kanamunaa, kasviksia, juustoa jne.Syönyt olen kalorimäärällisesti tarpeeksi mutta jos olisi suklaata niin ahmisin sen.
Tämä on ihan jotain psykologista varmaan.Ap
Syö lihaa äläkä linnunruokaa tai heiniä.