"Joulu on lasten juhla"
Monesti kuulee sanottavan otsikossa mainitulla tavalla, tältäkin palstalta olen useampaan kertaan kyseisen sananparren lukenut. Voisiko joku kertoa, mihin tämä perustuu tai miksi joulu olisi enemmän lasten kuin aikuisten juhla?
Kommentit (38)
23:n kysymys siis tuolle lasten kanssa kännissä joulua viettävälle.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 21:04"]
[/quote]
Vaimo tuskin on kännissä jouluna, joten voin rauhassa viinaa ja lastenkin viinat ehkä juon:D
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 21:07"]
[/quote]
Vaimo tuskin on kännissä jouluna, joten voin rauhassa viinaa ja lastenkin viinat ehkä juon:D
[/quote]
*voin rauhassa juoda viinaa
Tätä se on, kun kännissä kirjoitan.
[/quote]
[/quote]
Lasten viinat?!
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 21:10"]
[/quote]
[/quote]
Lasten viinat?!
[/quote]
Vitsi se oli, mutta en ole varma, onko heillä viinaa. Nuorimmat ainakin kiistivät.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:14"]Kristittynä minulle joulu on koko kristikunnan juhla, ei vain lasten.
[/quote]
Joulu ei ole kristillinen juhla.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:56"]
Olen lapseton sinkku ja vahvasti sitä mieltä, että joulu on ennen kaikkea lasten ja perheiden juhla. Kun itsellä ei perhettä ole, joulu merkitsee hiljentymistä ja rauhoittumista. Toki eräänlaista juhlaa sekin katkaisemassa arkista aherrusta.
[/quote]
Niin mutta miksi se on lasten ja perheiden juhla?
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:14"]Kristittynä minulle joulu on koko kristikunnan juhla, ei vain lasten. [/quote] Joulu ei ole kristillinen juhla.
[/quote]
Totta. Kristityt kaappasivat joulun, että pakanoilla olisi helpompaa kääntyä kristinuskoon. Myös pääsiäinen on varastettu.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 21:44"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:14"]Kristittynä minulle joulu on koko kristikunnan juhla, ei vain lasten. [/quote] Joulu ei ole kristillinen juhla.
[/quote]
Totta. Kristityt kaappasivat joulun, että pakanoilla olisi helpompaa kääntyä kristinuskoon. Myös pääsiäinen on varastettu.
[/quote]
Joulupuukin on varastettu.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 21:44"]
[/quote]
[/quote]
Joulupuukin on varastettu.
[/quote]
Saakeli sekin vielä. Ymmärtäisivät edes hävetä.
Kaikesta sitä ihmiset jaksavatkin ottaa piikin perseeseensä. Loukkaantua ny sitten sananparresta "joulu on lasten juhla". Huh huh. Mun mielestä se tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä että joulu on lapsille tosi iso juttu. Muistelkaa nyt sitä omaa lapsuuttanne. Ja sen vuoksi olisikin tärkeää tehdä joulusta sellainen että niin lapset kuin aikuiset viihtyy ja tulee hyviä muistoja <3
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 21:07"]
[/quote]
[/quote]
*voin rauhassa juoda viinaa
Tätä se on, kun kännissä kirjoitan.
[/quote]
Aloitit tänävuonna ajoissa?
Lapset nauttikoot joulusta. Itse en näihin kristinuskon juttuihin usko, joten minulle joulu on ollut lasten juhla jo vuosia.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 22:45"]
Kaikesta sitä ihmiset jaksavatkin ottaa piikin perseeseensä. Loukkaantua ny sitten sananparresta "joulu on lasten juhla". Huh huh. Mun mielestä se tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä että joulu on lapsille tosi iso juttu. Muistelkaa nyt sitä omaa lapsuuttanne. Ja sen vuoksi olisikin tärkeää tehdä joulusta sellainen että niin lapset kuin aikuiset viihtyy ja tulee hyviä muistoja <3
[/quote]
En ole missään vaiheessa sanonut, että tuo sananparsi loukkaisi minua jotenkin. Ihmettelen vain, mistä tällainen ajatus kumpuaa. Ap.
Minkäköhän ikäisiä lapsesi ovat?!