Naapurin auto parkkerattu osittain minun paikalleni
Menee yli ymmärryksen. Asun rivitalossa. Naapurini pysäköi autonsa toistuvasti joko yli viivojen, taka- tai etupää autosta minun ruudussani tai viivojen päälle. Minulla ei ole autoa, mutta sukulaisilleni tai tutuilleni ( jotka osaavat pysäköidä ruutuun) tullessaan parin tunnin vierailulle, olen antanut luvan parkkeerata omalle paikalleni. Yleensä sinne ei vaan pääse johtuen naapurin parkkitaidoista.
Nyt keitti yli. Sukulaiseni oli käymässä (naapuri tuli parkkiin myöhemmin) ja lähtiessään sai huutoryöpyn, poliisilla uhkailun ja kiroilun niskaansa. Raivosi, että auto ei kuulunut parkkipaikan haltijalle. Sen jälkeen kävin kuvaamassa muutaman kerran parkkipaikkani valloituksen. Soitin isännöitsijälle ja tämä lupasi ottaa yhteyttä ko. naiseen. Parin päivän jälkeen sama huuto toistui toisen vierailijani kohdalla, vaikka isännöitsijä oli ollut yhteydessä. Naapuri oli pysäköinyt autonsa puolittain vierailijani auton eteen ja näin esti poistumisen, koska halusi tulla huutamaan. Poistuessani kotoa naapuri uhkaili aidan takaa myös minua oikeustoimilla ja poliisilla. Hänellä on mielestään oikeus jättää autonsa niin, että sillä on helppo lähteä ruudusta.
Koko ongelma syntyi naapurini ostaessa entistä isomman auton, jota ei osaa käsitellä. Muilla alueen parkkipaikalla olevilla autoilla en vastaavaa parkkiruutuun osumisongelmaa en ole havainnut.
Mitä teen?
Kommentit (28)
Vaihtakaa päikseen parkkiruutuja sen parkkeeraustaidottoman kanssa, jos sinun ruutuusi on helpompi osua.
Lisää vaan valituksia isännöitsijälle niin kauan kunnes asia on kunnossa.
Laita joku romuauto parkkiin paikallesi mahdollisimman lähelle naapurin viivaa vaikka pariksi kuukaudeksi. Saa opetella parkkeeraamaan 😈
Voit myös soittaa sen poliisin sakottamaan ruutuusi pysäköidystä vieraasta autosta.
Vastaava tilanne minä soitaisin poliisin paikkalle ,jos minun maksamaa parkipaikaa käytetään.Oli sinä auto tai ei? Löytykö parkki pirkojen numero? Senkin voi soitaa paikalle,kun todistat heille ruutu on sinun halinassa.Saa tulilasiin sakko lapun ja heti.Opii kerta heitolla!
Otat jostakin auton lainaan ja parkkeeraat sen aivan ruutusi reunaan. Niin että naapurillasi on entistä vähemmän tilaa. Kuvaa autosi etukäteen jos paukuttaa ovella kylkeen.
Niistä naapurilta ensiksi nenä. Hommaa myös akkurälläkkä ja leikkaa sinun puolella oleva osuus autosta irti. Ei luultavasti parkkeeraa enää väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vastaava tilanne minä soitaisin poliisin paikkalle ,jos minun maksamaa parkipaikaa käytetään.Oli sinä auto tai ei? Löytykö parkki pirkojen numero? Senkin voi soitaa paikalle,kun todistat heille ruutu on sinun halinassa.Saa tulilasiin sakko lapun ja heti.Opii kerta heitolla!
Poliisia ei varmasti kiinnosta ja parkkipirkotkin valvovat vain alueita, joista on tehty sopimus heidän kanssaan.
Minulla on sellaiset tietyökartiot parkkiruutuni reunoilla, niissä on kaien lisäksi sementtiä sisällä eli kun osut, se kaatuu, mutta myös vahingoittaa autoa. Naapuri osui niihin kerran, ei enää sen jälkeen...
Aika vittumainen naapuri. Siis ettei ymmärrä sanottua sanaa ja selkeitä pelisääntöjä.
Semmoista ei todellakaan tarvitse kärsiä joten kaikki konstit käyttöön.
Sillä ei ole väliä onko sinun paikallasi sinun vai jonkun toisen auto. Se on sinun paikkasi ja mäRäät siitä.
Isännöitsijältä jos saisi häätlvaroituksen häiritsevästä käytöksestä niin luulisi tehoavan
Vierailija kirjoitti:
Laita joku romuauto parkkiin paikallesi mahdollisimman lähelle naapurin viivaa vaikka pariksi kuukaudeksi. Saa opetella parkkeeraamaan 😈
Olen oikeasti harkinnut tätä!!
Meillä on sama ongelma kuin Ap:lla. Naapuri ei tosin raivoa, mutta toistuvasti jättää autonsa niin leveästi, ettei meidän ruutuun mahdu. Paikoista maksetaan yhtiövastikkeessa, vaikka ei olisi autoa ja meilläkin vieraat käyttää ruutua, koska alueella ei ole muuten parkkipaikkoja. Todella ärysttävää, mutta olen käynyt huomauttamassa ovella joka kerta. En tiedä kuinka kauan arvon idiootit kehtaa tehdä tätä, vaikka mekin olemme asiasta ilmoittaneet jo isännöitsijälle.
Vierailija kirjoitti:
Ostat nettiautosta liikennekäytöstäpoistetun ajokuntoisen halppiksen aka 100-200€ ja siirtokilvillä parkkiin. Ei haittaa kolhut ja naarmut. Naurat vaan kun toisen pata kiehuu.
Munkin naapurin naisystävä parkeerasi meidän parkkipaikalle. Soittelin torvea parvekkeen alla, ei vastausta. Huusin naapurin nimeä, että kuuletko? Ei vastausta? Piti poistua autosta ja soittaa ovikelloa. Ja vieras avaa oven, että kyllä hän kohta tulee sen auton viemään pois. Sain odotella melkoisen tovin, että hakee autonsa pois meidän parkkipaikalta. Aika röyhkeä nainen. Ei anteeksi pyyntöä, ei mitään, ihan kuin olisi oikeus käyttäytyä huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Oarkkipirkot mitään yksityisiä pihoja sakota ilman sopimusta. Poliisi saattaapi käydä jututtamassa, mutta ei nekäön yksityisellä pihalla parkkeerauksesta sakota.
Etkö sä itse saa sitä muijaa ruotuun? huuda kovempaa äläkä piiputä, kyllä se siitä asettuu.
Tee rikosilmoitus kotirauhan häirinnästä ja laittomasta uhkauksesta.