Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää ku vanhasta kaverista on tullu niin wt

Vierailija
22.12.2014 |

Mun kaveri teki miehensä kanssa lapsen kesken opintojen. Ennen ne sentään kävi töissä opintojen ohella, mutta nyt lapsen syntymän jälkeen kumpikaan ei tee enää töitä. Pitää kuulemma panostaa lapseen, ja siksi mieskään ei mennä amk-opintojen lisäksi töihin. Tää kaveri on lapsen kanssa kotona. Lapsi on nyt reilu vuoden. En ymmärrä miksi ne ei ole pistänyt sitä hoitoon ja elätä itseään ihan itse. Nyt ne siis kuulemma saa Kelasta kaikenmaailman tukia. Eikö ne tuet ole tarkotettu oikeesti köyhille ja tarvitseville? 

Tällä lapsella on kauheasti kaikkee kallista. Ulkovaatteet on MoloKidsiä ja Popia, kun kuulemma pitää panostaa ulkovaatteisiin. Rattaat on jotkut tonnin härpäkkeet, jotka on tilattu jenkeistä. Muutenkin vaatteet on aina viimeisen päälle nättejä ja yhteensointuvia. 

Tämä tyttö sai yksivuotislahjaksi korvikset, ja kaverini pukee lastaan kuin jotain nukkea. Tytölle piti väkisin antaa joku harvinainen hienostelunimi. Viimeeksi huomasin, että tällä yksivuotiaalla on kaupunkikenkinä Emun uggit. Ne on sairaan kalliita! Älytöntä! 

Aina kun kysyn, että miten niillä on varaa milloin mihinkin, kaveri vastaa että ovat ottaneet rahat säästöstä. Jotenkin epäilyttää koko säästöihin vetoaminen, kun kaveri ei ole ollut koskaan koko päivä töissä vaan kävi lukion ja meni sitten yliopistoon ja sen ohella ollu töissä. Itse olen ollut amiksen jälkeen vaan töissä, eikä mulla ole sellaisia säästöjä, joilla ostettaisiin meiän lapselle koko ajan kalliita vaatteita ja tavaroita. 

Vituttaa tommonen yhteiskunnan siivestäminen, kun me pienipalkkaset duunarit joudumme miettimään kaiken tosi tarkkaan ja mun lapsen vaatteet on lähinnä h&m:ltä ja kirpparilta. Miten jotkut kehtaa? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulustressi?

Vierailija
2/12 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua vituttaa kun sulla ei oo varaa yhtä hienoihin juttuihin..... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä viljellään nykyisin tota wt-termiä koko ajan, eikä puoletkaan tiedä mitä se tarkoittaa :D

Vierailija
4/12 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

häh?? Ooks sä tosissas? Miks joku kirjottais näin tylsän provon?

Vierailija
5/12 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut saavat rahallista tukea mm. vanhemmiltaan juuri esim. lastenvaatteina, -tarvikkeita tai vaikka vuokranmaksuna. Ehkä ei kehtaa sanoa sinulle, että vanhemmat maksoivat? Joka tapauksessa oma on asiansa. Ps. Itse en kutsuisi yliopistoa ja AMK:ta käyviä ihmisiä wt-termillä.

Vierailija
6/12 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:43"]

Täällä viljellään nykyisin tota wt-termiä koko ajan, eikä puoletkaan tiedä mitä se tarkoittaa :D

[/quote]

Niinpä! wt-ei ostele niitä kalliita tuotteita.. Koska sillä ei ole varaa.. ;D Wt, ostaa henkkamaukasta ja käytettyä ja käy välillä mäkkärissä syömässä. ;D

Vierailija
7/12 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin wt teko on hengeilla av:lla ja tehdä aloituksia.
Me kaikki ollaan täällä ihan wt porukkaa, moi!

Vierailija
8/12 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:43"]Täällä viljellään nykyisin tota wt-termiä koko ajan, eikä puoletkaan tiedä mitä se tarkoittaa :D
[/quote]

Wt on nykyään av:llä päivän sana, ennen se oli narsisti

Vierailija
9/12 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:52"]

Jotkut saavat rahallista tukea mm. vanhemmiltaan juuri esim. lastenvaatteina, -tarvikkeita tai vaikka vuokranmaksuna. Ehkä ei kehtaa sanoa sinulle, että vanhemmat maksoivat? Joka tapauksessa oma on asiansa. Ps. Itse en kutsuisi yliopistoa ja AMK:ta käyviä ihmisiä wt-termillä.

[/quote]

samaa mieltä. Itsekin olen kotihoidontuella. Anoppi ostelee lapselle kaikkea hienoa lahjaksi. On saanut esim kalliit nahkaiset syyskengät, hienostelutakin, mekkoja, vaatteita ym ym.... En edes uskalla ajatella mitä saa jouluna ;) eli kalliit vaatteet voi olla myös saatuja. 

Vierailija
10/12 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:52"]

[/quote]

AMK:ta käyvää voi aivan hyvin kutsua wt-termillä, sitä mieltä me akateemiset joka tapauksessa niistä amkkilaisista ollaan.

Vierailija
11/12 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:58"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:43"]Täällä viljellään nykyisin tota wt-termiä koko ajan, eikä puoletkaan tiedä mitä se tarkoittaa :D [/quote] Wt on nykyään av:llä päivän sana, ennen se oli narsisti

[/quote]

Oletpa ylimielinen....narsisti, kuulostat ihan VELA:lta!!!

Vierailija
12/12 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot ite wt, koska oot duunari ja olit amiksessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän