Pimahdin tänään kaupungilla ja huudahdin kerjäläiselle "mene töihin"
Ehkä huonoa käytöstä, mutta paljasti kai todellisen mielipiteeni.
Just sen näköinen romanialainen, ettei kuuna päivänä olis pizzeriaa pyörittämässä kun pitäisi tehdä jotain.
Kommentit (15)
Etkö tajunut, etä se romanialainen OLI töissä.
Tiesitkö, että kaikki kerjäläiset kuuluu järjestäytyneeseen rikollisjengiin? Eihän heille kelpaa mikään ruoka tmv vaan haluavat vaan niitä kolikoita ihmisiltä, koska heillä on joku rikas "johtaja", joka antaa yöpaikan ja ruokaa kun kerjäävät sitä rahaa. Sitä en vaan ymmärrä, että eihän ne saa kerjäämällä paljon mitään, että mikä järki tossa touhussa sitten on.
Kerjäämällä tienaa ihan hyvin, hyväntekeväisyys jarjestöt järjestävät ilmaisen asumisen ja terveyden huollon valtionavulla. Kaupunki maksaa ilmaisen kotimatkan talveksi.
Koukkuselkä suortuu, sanotaan vanhassa joululaulussa, ja juuri se on tässä videossa kyseessä. Katsokaa, miten koukussa kainalosauvoilla kulkeva romanikerjäläinen käväisee pakettiauton sisällä ja vaivaisen ämmän sijasta ulos tulee terve ja kaunis nuori nainen!
http://www.riemurasia.net/video/Kerj%C3%A4l%C3%A4inen/101555
Kerjäläinen työnsä ääressä:
http://naamapalmu.com/file/65439
Minä kerran sanoin yhdelle, että kiva puhelin kun räpläsi peittojen alla uusinta iPhonea :D Tai siis ensin hän ahdisteli, että anna rahaa anna rahaa. Buah.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:31"]Minä kerran sanoin yhdelle, että kiva puhelin kun räpläsi peittojen alla uusinta iPhonea :D Tai siis ensin hän ahdisteli, että anna rahaa anna rahaa. Buah.
[/quote]
Kyllä köyhäkin voi varastaa iPhonen.
Joo en tajua miten niille jotkut viittii rahaa antaa. Oon itse nähnyt miten se reppana kerjäläinen rooli vaihtuu nurkan takana ihan toiseen. Kenenkään ei saisi rahoittaa tuollaista!
Saa ihminen olla aikamoisessa pinteessä jos "haluaa" hankkia elantonsa istumalla maassa joulukuussa Helsingissä. Vaikka olis se hieno puhelin: Te soimaajat, menisittekö ite sinne istumaan???
Olitpas mukava. Kaverini kerran auttoi köyhää romanialaista romania etsimään töitä. Kouluttamattoman on vaan Suomesta vaikea saada töitä. Eikä Romania kustanna koulutusta omille kansalaisilleen, toisin kuin Suomessa. Helppo on kultalusikka suussa syntyneen huudella. Olisit ottanut hänet itse töihin.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:59"]
Tiesitkö, että kaikki kerjäläiset kuuluu järjestäytyneeseen rikollisjengiin? Eihän heille kelpaa mikään ruoka tmv vaan haluavat vaan niitä kolikoita ihmisiltä, koska heillä on joku rikas "johtaja", joka antaa yöpaikan ja ruokaa kun kerjäävät sitä rahaa. Sitä en vaan ymmärrä, että eihän ne saa kerjäämällä paljon mitään, että mikä järki tossa touhussa sitten on.
[/quote]Nämä kerjäläiset ovat ihan samaa porukkaa kuin ne Suomen omat, jotka käyvät vanhusten luona 'vettä juomassa' tai saavat raivokohtauksen hetken mielijohteesta, jolloin laittomat aseet viuhuvat. Ainoastaan nyyhkytarinan tarkka muoto vaihtelee maantieteen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:50"]
Olitpas mukava. Kaverini kerran auttoi köyhää romanialaista romania etsimään töitä. Kouluttamattoman on vaan Suomesta vaikea saada töitä. Eikä Romania kustanna koulutusta omille kansalaisilleen, toisin kuin Suomessa. Helppo on kultalusikka suussa syntyneen huudella. Olisit ottanut hänet itse töihin.
[/quote]
Suomalaisia pitää työllistää tällaisena hetkenä. Menee muutenkin se raha kiertoon kotisuomessa. Kyllä jokainen valtio huolehtii omista kansalaisistaan.
"Niin hyvä, lämmin, hellä on mieli jokaisen"