Menee hermot. Miehen mielestä joulu tulee sohvalla maaten.
En stressaa enkä panikoi. Fakta on kuitenkin, että parin pyhäpäivän ruokien saamiseksi pitää käydä kaupassa ja ehkä jouluna olisi kivaa syödä jotakin muuta kuin pizzaa.
Kolmelle kouluikäiselle pitää miettiä lahjat ja 11v:lle on ostettuna vasta yksi peli. Miehen mielestä ihan ok, eikä hän ainakaan vaivaa päätään tällä asialla, koska hänestä se ei ole ongelma.
Kommentit (59)
Oikea asenne, jos miehet olisivat samanlaisia hysteerikkoja jouluna kuin naiset, eihän siitä tulisi mitään. Pitää jonkun olla se järjen ääni. Muutenkaan ymmärrä tätä hössötystä ja vauhkoamista.
Käy salaa jouluostoksilla, piilota kaikki ruoat ja lahjat ja sano aattona miehellesi että ei ole mitään ostettuna, itsehän hän halusi että joulun eteen ei tehdä mitään. Luultavasti siinä vaiheessa hän alkaakin mankumaan ja murjottamaan :D Sitten voitkin siitä jonkun ajan päästä sanaakaan sanomatta ottaa jouluvehkeet esille mitäs minä sanoin -asenteella.
Sopikaa ettette vietä joulua, kun kerran mies ei halua. Ei joulu ole pakollinen. Lapsille nyt tulee muutenkin liikaa krääsää pitkin vuotta synttäreinä yms. Ihan hyvin voi vaan viettää normaalia arkea kun juhliminen ei kiinnosta.
Yksi reissu Rismaan ja kaikki hoituu. Meetkö sinä vai mies, vai molemmat?
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:16"]Sopikaa ettette vietä joulua, kun kerran mies ei halua. Ei joulu ole pakollinen. Lapsille nyt tulee muutenkin liikaa krääsää pitkin vuotta synttäreinä yms. Ihan hyvin voi vaan viettää normaalia arkea kun juhliminen ei kiinnosta.
[/quote]
Olisi ihanaa kerrankin! Ehdotin miehelle, että syötäisiin tänä jouluna pakasteranskalaisia ja mikrolihapullia. Ei kelvannut, joten itse saa huolehtia enimmästä ruuanlaitosta, minä voin toki auttaa vähän.
Ihan normaali arki ei tietysti onnistu, koska kaupat ovat pari päivää kiinni, eikä työpaikkaruokalassa voi syödä lounasta. Ruokaa siis täytyy varata paljon. Mutta muuten kelpaisi stressitön loma.
Huvittavaa kuinka jotkut naiset luulee, että yhtäkään miestä kiinnostaisi pennin vertaa vaikka jouluna syötäisiin pelkkää hernekeittoa. Minulle olisi ainakin ihan sama, eiköhän nämä joulupsykoosit ole teidän naisten yksinoikeus, ei taida nämä teidän kostofantasiat oikein toimia.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:16"]Sopikaa ettette vietä joulua, kun kerran mies ei halua. Ei joulu ole pakollinen. Lapsille nyt tulee muutenkin liikaa krääsää pitkin vuotta synttäreinä yms. Ihan hyvin voi vaan viettää normaalia arkea kun juhliminen ei kiinnosta. [/quote] Olisi ihanaa kerrankin! Ehdotin miehelle, että syötäisiin tänä jouluna pakasteranskalaisia ja mikrolihapullia. Ei kelvannut, joten itse saa huolehtia enimmästä ruuanlaitosta, minä voin toki auttaa vähän. Ihan normaali arki ei tietysti onnistu, koska kaupat ovat pari päivää kiinni, eikä työpaikkaruokalassa voi syödä lounasta. Ruokaa siis täytyy varata paljon. Mutta muuten kelpaisi stressitön loma.
[/quote]Ei kai se sen enempää stressiä ja vaivaa tuo, että ostaa perunalaatikkoa ranskalaisten sijaan. Tietty sitä kannattaa ostaa mistä eniten tykkää.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:28"]Huvittavaa kuinka jotkut naiset luulee, että yhtäkään miestä kiinnostaisi pennin vertaa vaikka jouluna syötäisiin pelkkää hernekeittoa. Minulle olisi ainakin ihan sama, eiköhän nämä joulupsykoosit ole teidän naisten yksinoikeus, ei taida nämä teidän kostofantasiat oikein toimia.
[/quote] luulisi, että edes niiden lasten takia sais sen perseen ylös penkistä?
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:12"]Oikea asenne, jos miehet olisivat samanlaisia hysteerikkoja jouluna kuin naiset, eihän siitä tulisi mitään. Pitää jonkun olla se järjen ääni. Muutenkaan ymmärrä tätä hössötystä ja vauhkoamista.
[/quote] Sinä ilmeisesti söisit sitten pitsaa jouluaattona ja jättäisit lapset ilman lahjoja?
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:28"]Huvittavaa kuinka jotkut naiset luulee, että yhtäkään miestä kiinnostaisi pennin vertaa vaikka jouluna syötäisiin pelkkää hernekeittoa. Minulle olisi ainakin ihan sama, eiköhän nämä joulupsykoosit ole teidän naisten yksinoikeus, ei taida nämä teidän kostofantasiat oikein toimia. [/quote] luulisi, että edes niiden lasten takia sais sen perseen ylös penkistä?
[/quote]Jos heille tilaa vaikka pizzat, kas näin homma ratkaistu.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:12"]Oikea asenne, jos miehet olisivat samanlaisia hysteerikkoja jouluna kuin naiset, eihän siitä tulisi mitään. Pitää jonkun olla se järjen ääni. Muutenkaan ymmärrä tätä hössötystä ja vauhkoamista. [/quote] Sinä ilmeisesti söisit sitten pitsaa jouluaattona ja jättäisit lapset ilman lahjoja?
[/quote]
Niin tai teen sen yhden kauppareissun jossain välissä. Minä kun vain käyn kaupassa, en vauhkoa jostain kauppareissusta hysteerisenä päiväkausia.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:28"]Huvittavaa kuinka jotkut naiset luulee, että yhtäkään miestä kiinnostaisi pennin vertaa vaikka jouluna syötäisiin pelkkää hernekeittoa. Minulle olisi ainakin ihan sama, eiköhän nämä joulupsykoosit ole teidän naisten yksinoikeus, ei taida nämä teidän kostofantasiat oikein toimia. [/quote] luulisi, että edes niiden lasten takia sais sen perseen ylös penkistä?
[/quote]Jos heille tilaa vaikka pizzat, kas näin homma ratkaistu.
[/quote] niin ajattelit, ettei lapsia kiinnosta sen kummemmin se perinteisen joulun vietto jouluruokineen ja lahjoineen? Että ihan mielellään pitävät normi arkipäivän isin kanssa kun muut juhlii joulua?
Kauppa on vielä jouluaattonakin auki :) En tajua näitä hyvissä ajoin -ihmisiä, jotka saa hermoromahduksen, jos kaikki ei ole valmista vähintään kuukautta ennen aattoa.
Muakin ärsyttää mies. Meillä ei mitään jouluruokia ole, mennään vanhemmille syömään ja ei ole koristeita tai muuta mutta musta olisi kiva jos koti olisi edes siisti! Eilen sovittiin että tänään siivotaan yhdessä mutta mies karkasi heti aamulla veljelleen kun se muka tarvii apua jossain. Miehellä on myös edelleen joululahjat hankkimatta, tulen niin saamaan tänäkin vuonna jotain huoltis kamaa jossa ei ole mitään ideaa
Kuulostat ihan mun siskolta, ap.. Hän ei voi edes ajatella, saati sitten tehdä mitään, jos aviomies ei osallistu siihen. Avuttomuuden huippu!
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:41"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:36"] [quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:28"]Huvittavaa kuinka jotkut naiset luulee, että yhtäkään miestä kiinnostaisi pennin vertaa vaikka jouluna syötäisiin pelkkää hernekeittoa. Minulle olisi ainakin ihan sama, eiköhän nämä joulupsykoosit ole teidän naisten yksinoikeus, ei taida nämä teidän kostofantasiat oikein toimia. [/quote] luulisi, että edes niiden lasten takia sais sen perseen ylös penkistä? [/quote]Jos heille tilaa vaikka pizzat, kas näin homma ratkaistu. [/quote] niin ajattelit, ettei lapsia kiinnosta sen kummemmin se perinteisen joulun vietto jouluruokineen ja lahjoineen? Että ihan mielellään pitävät normi arkipäivän isin kanssa kun muut juhlii joulua?
[/quote]
Voidaan me käydä kylässä, jos nyt haluaa jotain joulufiilistä. Eiköhän se pari tuntia riitä kun katselee muiden koristeita ja muuta roinaa. Ja samalla voi syödä joulusapuskat.
Jouluna tilataan koko perheelle lähipizzeriasta kinkkupizzat. Niitä sitten lämmitellään mikrossa jos nälkä yllättää :p
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:47"]
Jouluna tilataan koko perheelle lähipizzeriasta kinkkupizzat. Niitä sitten lämmitellään mikrossa jos nälkä yllättää :p
[/quote]
Ei tarvitse olla edes pizzerian lättyjä, saarioisten mikropizzat riittää ihan hyvin. Ostaa vaikka kymmenen niitä, niillä pärjää hyvin pyhien yli.
Meillä sovittiin että toisilleme ei lahjoja osteta. Miehen kanssa vaihdetaan pikkulahjat ja ainoastaan lapsille lahjoja. Minun mies tykkää että syödään vähän parempaa ruokaa vaikka niiden laitto on mun heiniä. Hän tekee sitten jotain muuta vaikka siivoaa jotta on kiva sitä joulua viettää.
No tuleehan se.