Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita minipillereiden käyttäjiä,kysymyksiä.

Vierailija
22.12.2014 |

Aloitin ekaa kertaa minipillerit tänään.Ennen niitä söin 12 vuotta e-pillereitä.Onko teillä ollut haittoja minipillereistä vai ovatko auttaneet esim,runsaisiin kuukautisiin. Onko kierto pysynyt säännöllisenä ? Pillerimerkki on nyt Desogestrel 75 mg. Kiitos jos jaksat vastata:-)

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin cerazettea n. Puoli vuotta, eikä vuodolle loppua näkynyt. Niimpä sitten tuskailtuani kuukupin ja suojien kanssa sain limakalvini alapäässä niin huonoon kuntoon, että sain jatkuvia virtsatietulehduksia ja yhdyntäkivut olivat hirveitä.
Seuraavana päivänä lopettamisen jälkeen loppui vuoto ja n. Viikon päästä olo oli jo paljon parempi. Parin viikon päästä palas halut ja seksikin oli kivutonta. Hiuksiakaan ei enää löydy tuppoina tyynystä. Nyt on tosin ollut kummallisia nännikipuja ja kuukautisetkin olivat viimeksi erityisen kivuliaat. Tuntuu, etten osaa enää ollenkaan lukea kehoani.
Nyt kahden kk tauon jälkeen olisi tarkoitus kokeilla toista merkkiä. Jospa se sopis paremmin.

Vierailija
22/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 21:52"]

Tiputteluvuotoa. Paino pudonnut 75kg -- 54kg. Ennen e-pilleri. En ikinä lihomisen takia ottais takaisin epilleriä.

[/quote]

No e-pilleri se minipillerikin on, tarkoittanet _yhdistelmäpillereitä_ joita et takaisin enää ottaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt mini-pill-merkkistä vuosia ennen raskauden yrittämistä ja nyt pari vuotta raskauden jälkeen. Menkat ei ole ihan yhtä kivuliaat kuin ilman ehkäisyä, eikä hormonaalimigreeniä tule joka kuukausi kuten raskautta yrittäessä tuli. Mulla on muitakin lääkkeitä, joten lääkkeiden säännöllisesti ottaminen ei ole ongelma. Noissakin on eroja, kuinka tarkkaan samaan aikaan ne pitää muistaa ottaa. Menkkojen runsauteen eivät ole mulla vaikuttaneet, eli yhtä usein ja yhtä runsaana tulee kuin ennenkin.

Vierailija
24/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cerazetteja käytin vain 3 kuukautta, koska en jaksanut kokeilla kauempaa että jääkö kuukautiset ja tiputteluvuoto pois. Koko käytön ajan oli enemmän tai vähemmän veristä vuotoa.. välissä oli muutamia päiviä etten vuotanut. Muuten kyseiset pillerit oli ok, halutkin pysyivät ja mitään kuukautiskipuja ei ollut vaikka vuotoa oli.

Mini-pill-merkki on ollut kinkkisempi kun en tiedä tykätäkö vai ei.. kuukautiset tulevat parin viikon heitolla säännöllisesti. Ei ole siis jäänyt puolessa vuodessa poiskaan, epämääräistänyt vain kuukautisten tulemista. Tiputteluvuotoa ei ole, eikä kovia kuukautiskipuja.

Vierailija
25/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vielä..

Mini-pill-merkin kanssa kuukautiset ovat vähäisemmät kuin normaalisti.

Vierailija
26/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on cerazette ollut vuoden. Muutaman kerran oon unohtanut ottaa (siis jäänyt päivä kokonaan välistä) ja sen seurauksena on ollut vuotoa. Ettei se ehkäisyteho nyt seinään lopu jos vahingossa unohtuu. Hysteerisena pelkäsin kun noin kävi ekan kerran ja tein r-testinkin. E-pillerit ei mulle sopineet, aiheutti migreenikohtauksia sekä mielialamuutoksia. Minipillereista ei mitään oireita, paitsi tiputteluvuotoja n. kerran kuukaudessa. 

Vierailija
27/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
28/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
29/36 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut tuo cerazette. Menkat kesti aina joku 2 viikkoa ja vuoto oli todella runsasta jouduin rampata koko ajan vaihtamassa sidettä. Mielialat heitteli ihan miten sattuun ja sain lisäksi aknen. Neuvolassa sanottiin myös että ei aiheuta migreeniä Toisinkuin e-pillerit minulla mutta näyttipä niitä migreenikohtauksiakin tulevan aikalailla. Ehkäisy teho oli selvästi hyvä sillä kerran jäi viikon ottamatta mutta en tullut raskaaksi.Jokaisella tietenkin yksilöllinen joten en voi toisen puolesta sanoa.

Vierailija
30/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cerazetten etu on kyllä sen ehkäisyvarmuus, jos yhden unohtaa. Muistaakseni cerazettellä oli "unohdusväli" 12h kun taas muilla minipillereillä se 3h.

Vierailija
31/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin ennen raskautumissuunnitelmia microlutonia. Kuukautiset tulivat aina säännöllisesti mutta kärsin niiden aikaan kovista pms oireista.

Vierailija
32/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt syönyt Cerazetteä 4kk, jälkitarkastuksesta asti. Toistaiseksi ei kuukautisia vaikka yhdet oli ennen pillereiden aloittamista. 

Sivuvaikutuksista on hankala sanoa, on ollut hiustenlähtöä mutta tuo voi mennä myös muiden hormonien piikkiin (on nyt tasaantunut kun imetys on loppunut). On myös punaisia aknemaisia näppyjä molemmissa käsivarsissa (ei naamassa). Jonkinlaisia mielialanvaihteluita on ollut, mutta yhdistän ne enemmän imetykseen sillä tämä myös tasaantunut imetyksen loputtua.

Toistaiseksi olen tykännyt, luulisin että näillä mennään. Minulla on myös synnytyksen jälkeen ollut aurallista migreeniä joten yhdistelmäpillereihin palaaminen ei ole vaihtoehto. Sanoisin että toisille sopii ja toisille ei.

Vierailija
33/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemalla se selviää, ei muutoin

Vierailija
34/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 23:47"]

Mulla on cerazette ollut vuoden. Muutaman kerran oon unohtanut ottaa (siis jäänyt päivä kokonaan välistä) ja sen seurauksena on ollut vuotoa. Ettei se ehkäisyteho nyt seinään lopu jos vahingossa unohtuu. Hysteerisena pelkäsin kun noin kävi ekan kerran ja tein r-testinkin. E-pillerit ei mulle sopineet, aiheutti migreenikohtauksia sekä mielialamuutoksia. Minipillereista ei mitään oireita, paitsi tiputteluvuotoja n. kerran kuukaudessa. 

[/quote]

On ne minipilleritkin e-pillereitä ja niiden otossa tulee olla tarkkana, toisissa varoaika on lyhyempi, toisissa pidempi...

Vierailija
36/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diane Nova 4v. Vaihto Cerazetteen migreenikohtauksen takia. Sivuoireina: epäsäännölliset kuukautiset ja aikalailla jatkuva tiputteluvuoto. Ihon ja hiusten rasvoittuminen= seborrea ja akne päänahkaan, hiustenlähtö, akne naamaan, kaulaan ja selkään,kovat kuukautiskivut ja pahoinvointi. Lopetin 5kk syönnin jälkeen kun sain sen tyyppisiä oireita kuin olisin raskaana (pahoinvointi, nännit niin kipeät että suihkussa sattui vesi). Useiden raskaustestien jälkeen puhelu lääkärille ja vaihto Minipilliin.

Minipill sopinut paremmin. Sivuoireina: akne, nopeasti rasvoittuvat hiukset, kovat kuukautiskivut.

Gyne suositteli hormonikierukkaa koviin kuukautiskipuihini. Kuulemma parempi kuin pillerit siihen vaivaan. Aknesta tuskin pääsen eroon ennen kuin lopetan keltarauhashormonin syömisen kokonaan. (Kokeiltu jo useamman satasen edestä tuotteita, sinkki, himalajan suolasaippuat, ruokavaliot ja yksi antibioottikuuri). Söisin e-pillereitä jos voisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän