Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako eksästä puhua?

Vierailija
22.12.2014 |

Oltiin miehen kanssa hienossa ravintolassa juhlistamassa erästä saavutustani.  Mies siis halusi viedä minut sinne. Ravintolassa mies alkoi kertoa, miten oli aikaisemmi ollut vastaavanlaisessa ravintolassa eksänsä kanssa, sillä tämän setä oli saanut neuvoteltua heïlle edullisemman illallisen.

Mies puhuu enää harvoin eksästään. Jotenkin kolahti korvaan kuitenkin tuolloin, koska mielestäni meillä oli romanttinen illallinen ja mies halusi juhlistaa nimenomaan minun saavutustani.

Onko teidän mielestä ok mainita, missä on käynyt eksän kanssa ym. ?

En näyttänyt miehelle loukkaantumistani.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olis tässä ollut hankala 15v jos ei mies olisi voinut eksästään puhua. Oikeasti, mitä väliä? Meillä jokaisella on menneisyys.

Vierailija
2/26 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin saatan joissain tilanteissa tavallaan puhua ohi suuni ja mainita eksästä jotain, mutta se johtuu vain siitä että kyseinen ihminen oli aikanaan iso osa elämääni. Mitään tunteita häntä kohtaan ei ole. Samoiten en ole kammoksunut kun mies kertoo entisistään, onhan meillä kaikilla menneisyytemme. Ja paljon voi päätellä tavasta jolla joku entisestään puhuu, onko katkera, kaipaako jne. Jos kuitenkin toinen jatkuvasti jauhaa eksästään jotain, huomauttaisin. Mutta tutustuessa koen että on luonnollista puhua elämästä ja kaikesta mikä on nykypaikkaan johdattanut, kumppanit kuuluvat tähän oleellisesti. Enemmän minua häiritsisi jos kumppani ei koskaan suostuisi puhumaan entisistään sanallakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän itse ainakin välttää eksistä puhumista, etenkin mitä tulee nagatiivisiin asioihin. Mielestäni turhan moni sortuu tuohon haukkumiseen. Uusi suhde, puhdas pöytä. Mutta tuskin kaikki siihen kaatuu, jos joskus sivulauseessa vahingossa mainitsee.

Vierailija
4/26 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooh... mua kutsuttiin eksän nimelläkin. Jätin kyllä miehen, kun selvisi että se myös pani eksäänsä meidän suhteen ajan. Mutta teidän tilanne nyt ei ehkä ole ihan tämä =D

Vierailija
5/26 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vittu :D kaikilla meillä on menneisyys.

Vierailija
6/26 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei nyt koko illallista eksästään puhunut, niin en olisi loukkaantunut. Ainakaan, jos kyse on ollut pidempiaikaisesta suhteesta. Itse olin eksäni kanssa 18 vuotta yhdessä eli puolet elämästäni. Mielestäni olisi jollakin tavalla tunnevammaista sekin, mikäli koskaan en mainitsis sitä, mitä olin tehnyt ihmisen kanssa, jonka kanssa olen ollut niin pitkään yhdessä ja joka on lasteni isä.

Sekään ei käsittääkseni ole este uudelle suhteelle ja sille, että rakastaa uutta ihmistä, vaikka kaikki tunteet eivät olisi kuolleet eksää kohtaan. Ne tunteet eksää kohtaan eivät vain ole enää sellaisia tunteita, joita tunnetaan sitä ihmistä kohtaan jota rakastaa romanttisessa mielessä.

Vierailija
7/26 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehellä olisi voinut olla vähän tilannetajua ymmärtääkseen mitä puhuu ja mitä jättää vain itselleen mietittäväksi. Vaikka monessa paikassa olisikin käynyt entisensä kanssa niin joskus on parempi olla hiljaa ja luoda uusia muistoja vanhojen muistojen lisäksi. Ainakin minua häiritsisi jos joku vain höpöttäisi vanhoista jutuista ja olemisistaan kun on minun kanssani samassa paikassa. Välillä voi olla hiljaa.

Vierailija
8/26 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin eksästä saa puhua. Olisi aika vaikeaa olla suhteessa, jos ei saisi viitata omaan menneisyyteen mitenkään - tyyliin, joo oon mä käynyt Kreikassa, ai kenen kanssa - no, en mä nyt oikein muistaa.., - ihan samalla tavalla kuin kaikkiin niihin ihmisiin, jotka ovat jollain tavalla omaan henkilöhistoriaan liittyneet.

Tilannetaju kuitenki pitää säilyttää. Kyllä minuakin esim. häiritsee, kun kumppani seksin jälkeen alkaa eritellä kokemuksia eksiensä kanssa - ei sillä, etteikö seksuaalishistoriastakin saisi puhua, mutta tilanne on aika oudosti valittu. 

Vierailija
9/26 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän puhuminen ole sulta poissa. Mutta taidat olla mustasukkanen. Kyllä saa puhua. Moni joutuu olemaan jopa tekemisissä exän kanssa eikä silloinkaan toisella ole oikeutta nokkaantua siitä.

Vierailija
10/26 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa nyt ollut mitään pahaa. Mainitsi vain ilmeisen huolettomasti kuinka on ennenkin ollut vastaavanlaisessa paikassa. Siis kamoon, mainitsen minäkin silloin tällöin eksäni kun jutellaan esim. jostain vuosia sitten tehdyistä ulkomaanreissusta tms. jos ko. maassa olen sattunut eksäni kanssa olemaan tai muuta vastaavaa. Se EI tarkoita että kaipaisin eksääni tai että minulla olisi mitään tunteita enää häntä kohtaan, vaan henkilö liittyi silloin tiiviisti elämääni vuosien ajan, niin on hankalaa ihan täysin häntä unohtaakaan tai aina jättää aina mainitsematta. Samoin tekee mieheni, ja se on minulle ok. Kaikilla on menneisyys, eikä miehesi olisi siinä nyt sinun kanssasi ilman sitä nimenomaista menneisyyttään.

Vierailija
11/26 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Mä sanoin miehelleni heti alkuun että en halua kuulla eksistä (koska tiedän asioiden jäävän vaivaamaan minua). Mies kuitenkin puhui. Alussa miehen ex ei minua haitannut, en edes ajatellut tätä, mutta nyt kun mies on kertonut juttuja exästä niin suoraan sanottuna vituttaa kuulla koko ihmisen nimeä jne. Itse en puhu exästä ja jos haluan kertoa jonkun tilanteen jossa ex ollut mukana niin kerron "kerran kun minä olin jossain niin tapahtui sitäja tätä". Ketään ei kiinnosta toisen exät

Vierailija
12/26 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tilannetajua. Kyllä me on puhuttu existä mutta se on ollu aikanaan. Puhutaan toki joskus vieläkin, ei siinä mitään, mutta jos pitää mainita sivulauseessa että missä on ollu exän kanssa niin on se nyt vähän outoa. Sellasen voi hyvin jättää sanomattakin. Varsinkin kun ap juhli omaa päiväänsä miehen kanssa. Kyllä mä ainakin yritän välttää exän mainitsemisen arkipäiväisissä jutuissa, tai mitä on tehty yhdessä. Saatan sanoa esim että olen ollut Ranskassa..en että olimme Villen kanssa Ranskassa. Me on oltu jo useampi vuosi yhdessä. Aluksi puhuttiin paljonkin existä mutta sille oli oma aika ja paikka. Ei esim juhlissa tai kauppareissulla.

Vierailija
13/26 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 13:03"]Ei saa. Mä sanoin miehelleni heti alkuun että en halua kuulla eksistä (koska tiedän asioiden jäävän vaivaamaan minua). Mies kuitenkin puhui. Alussa miehen ex ei minua haitannut, en edes ajatellut tätä, mutta nyt kun mies on kertonut juttuja exästä niin suoraan sanottuna vituttaa kuulla koko ihmisen nimeä jne. Itse en puhu exästä ja jos haluan kertoa jonkun tilanteen jossa ex ollut mukana niin kerron "kerran kun minä olin jossain niin tapahtui sitäja tätä". Ketään ei kiinnosta toisen exät
[/quote]

Tunnen itseni jo sen verran hyvin, että pyysin miestä olemaan kertomatta. Ja tiedän myös sen, etten kykenisi seurustelemaan miehen kanssa jolla olisi toisen naisen kanssa lapsi. Sanokaa mitä sanotte mutta MINÄ en pystyisi.

Vierailija
14/26 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä synnytyksessä tai alttarilla vertaillut, että olin kerran exän kanssa samanlaisessa tilanteessa... Enkä kyllä lomamatkalla, että olen ollut exän kanssa samassa kohteessa enkö halua näistä kumppaniltakaan kuulla.

toki tiedän, että nämä asiat on molemmilla ollut ja entisissä liitoissa "kaikki jo koettu". Silti yritän pitää uuden liittoni uniikkina ja ajatukseni nykyhetkessä.

Vierailija
15/26 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 13:13"]En kyllä synnytyksessä tai alttarilla vertaillut, että olin kerran exän kanssa samanlaisessa tilanteessa... Enkä kyllä lomamatkalla, että olen ollut exän kanssa samassa kohteessa enkö halua näistä kumppaniltakaan kuulla.

toki tiedän, että nämä asiat on molemmilla ollut ja entisissä liitoissa "kaikki jo koettu". Silti yritän pitää uuden liittoni uniikkina ja ajatukseni nykyhetkessä.
[/quote]

Juuri näin ! Itselleni ei ikinä tule mieleenkään että oltiin muuten exän kanssa täällä /tämän tapaisessa paikassa ja tehtiin myös ex kanssa tällaisia juttuja. Jos tulee mieleen sellaisia juttuja niin ei luultavasti ole päässyt vielä yli. En puhuisi miehelleni existäni ellei tämä kysyisi

Vierailija
16/26 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te olette näin kamalan herkkänahkaisia? Itsetunto olematon vai missä mättää? Ei pahalla, kunhan ihmettelen. T. Yksi jota eksän mainitseminen (silloin tällöin) ei haittaa pätkän vertaa.

Vierailija
17/26 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 13:18"]Miten te olette näin kamalan herkkänahkaisia? Itsetunto olematon vai missä mättää? Ei pahalla, kunhan ihmettelen. T. Yksi jota eksän mainitseminen (silloin tällöin) ei haittaa pätkän vertaa.
[/quote]

Ei ole itsetunnosta kiinni, ainakaaan kaikissa tilanteissa :) Esim itse tiedän olevani paremman näköinen kuin miehen ex ja mies kehuu että olen parasta mitä hänelle tapahtunut, mutta ärsyttää silti kuulla exästä sanaakaan. Kaikki eivät vaan hyväksy samoja asioita.

Vierailija
18/26 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 13:18"]Miten te olette näin kamalan herkkänahkaisia? Itsetunto olematon vai missä mättää? Ei pahalla, kunhan ihmettelen. T. Yksi jota eksän mainitseminen (silloin tällöin) ei haittaa pätkän vertaa.
[/quote]

Ei ole itsetunnosta kiinni, ainakaaan kaikissa tilanteissa :) Esim itse tiedän olevani paremman näköinen kuin miehen ex ja mies kehuu että olen parasta mitä hänelle tapahtunut, mutta ärsyttää silti kuulla exästä sanaakaan. Kaikki eivät vaan hyväksy samoja asioita.
[/quote]

Mitä alapeukutettavaa viestissäni oli ? En sanonut itserakkaalla tavalla tuota että tiedän olevani paremman näköinen, vaan satun olemaan sitä mieltä. Miehen ex blondi, silmälasipäinen, iso nenä ja vähän tukeva ja pienet rinnat vs. minä brunette, urheilullinen, pienikokoinen ja omaan silti c/d kupin rinnat.

Vierailija
19/26 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 jatkaa vielä, ja siis miehen pari muuta exää kuuluvat kastiin "kauneimmat tuntemani naiset".

Vierailija
20/26 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi outoa, jos ravintolaan X mennessämme mies kertoisi, että kävi ravintolassa Y exän kanssa. En loukkaantuisi, mutta ihmettelisin, että miksi se luulee mua kiinnostavan, missä on eksänsä kanssa syönyt :D Meillä ei ole ollut tapana puhua, mitä on exien kanssa tehty, ei vain ole tullut koskaan esille vaikkei sitä nyt vartavasten tarvitse salaillakaan. Sen sijaan aloituksen tapauksen ymmärrän, kun ilmeisesti yksi pointti "kertomuksessa" oli se alennus, jonka sai exän sukulaisen kautta.

Jos sua ap harmittaa, ajattele, että sinut mies halusi viedä ravintolaan ihan ilman sukulaisalennuksiakin :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan