Tori.fi jankkaajat. Mitä näiden kanssa kannattaa tehdä?
Tarkoitan tilannetta, jossa tämmöinen tyyppi tarjoaa tyyliin puolet ilmoituksen hinnasta. Vastaat viestiin, että joko tulet jonkin verran hinnassa vastaan tai että tinkimisvaraa ei ole. Ja tyypillä jää levy jumittamaan. Ymmärrän vastatarjouksen tekemisen, mutta en jankkaamista.
”Saako kympillä?”
”Jos noudat, voin myydä 15€”
”Eikun haluun sen kympillä.”
”Tarjosin kympin.”
Miksi tekisin mitään kauppaa ihmisen kanssa joka lähtee jankkaamaan?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Mä nostaisin hintaa joka jankkauksesta. Katsoisin kauanko jaksaa jankata.
Mä teen joka kerta juuri näin. Ja kysymykseen "mikä on tiukka hinta" vastaan aina korkeamman hinnan kuin mitä ilmoituksessa on, koska en laita mitääm tinkivaratäytteitä hintoihini vaan tarjoan aina tavaraa markkina-arvon mukaisella oikealla ja käyvällä hinnalla. Mussuttajat laitan blokkiin.
Laitan hinnan aina yläkanttiin, niin on vara tinkiä vähän. Myyn vain huonkaluja, en mitään sälää. Ikinä en ole joutunut myymään alle haluamani hinnan ja epätoivoiset tinkijät olen tyrmännyt heti kättelyssä.
Hintapyyntöön 70% uudesta / tarjous. Tinkaajille sanotaan että 80% uuden hinnasta tarjottu, korotatko.
Kenenkään kanssa ei ole pakko asioida eikä jutella jos kaupoista (hinta, maksutapa, tuotteen myyjältä ostajalle siirtymisen tapa) ei ole sovittuna. Antakaa olla vaan.
Ekaan tinkaukseen ei, toisesta seuraa hinnan korotus ja kolmannesta seuraa kaupasta kieltäytyminen. Ei tarvitse köyhien tulla jankkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä nostaisin hintaa joka jankkauksesta. Katsoisin kauanko jaksaa jankata.
Mä teen joka kerta juuri näin. Ja kysymykseen "mikä on tiukka hinta" vastaan aina korkeamman hinnan kuin mitä ilmoituksessa on, koska en laita mitääm tinkivaratäytteitä hintoihini vaan tarjoan aina tavaraa markkina-arvon mukaisella oikealla ja käyvällä hinnalla. Mussuttajat laitan blokkiin.
Mulla on tästä esimerkki, myin dronea viidelläsadalla varusteineen, samanlaisia droneja oli torissa myynnissä ilman varusteita 550-650 eurolla. Varusteiden arvo oli yli 200 euroa, mutta en edes yrittänyt pyytää niistä käytännössä mitään vaan ajattelin niiden edistävän kauppaa koska halusin tavarasta eroon. Eräskin jänkkääjä tarjosi ensin jotain aivan naurettavaa tyyliin satanen ja kun en vastannut, niin alkoi tivata "no mikä sun tiukka hinta sit on". Siinä kohtaa ilmoitin että "tiukka hinta on sulle 1000 euroa". Tyyppi ensin suuttui ja sitten ilmoittaakin olevansa sittenkin valmis maksamaan sen 500 minkä alun perin pyysin. Sanoin että kuule se juna meni sun ohi jo, en myy oman elämänsä palsanmäille mitään. Laitoin urpon blokkiin ja myin dronen hieman myöhemmin samana iltana toiselle tyypille pyyntihintaan.
Näitä on miehissä enemmistö, naiset usein käyttäytyvät asiallisesti. Boomboxin myyminen oli haastavaa, kaikki ostajat jotain nuoria kolleja. Arabian keräilijät yleensä tosi kivoja ja kohteliaita.
Mutta pahin kokemus oli naisostajasta. Tuote oli Ikean matto, käyttämätön pakkauksessaan ja myin sitä hintaan 40% Ikean hinnasta. Ostajia oli aivan pilvin pimein, kymmeniä muutamassa minuutissa. Tämä yksi soitti puhelimella ja halusi "varata" maton. Sanoin, etten varaa, kun moni oli jo valmiina hakemaan mattoa rahat kourassa. Nainen sai aivan berserkki raivarin ja alkoi ensin lähettelemään raivokkaita tekstareita rumien hymiöiden kera. Sitten alkoi uhkailut tyyliin "veljeni ajaa sinne tiistaina ja olisihan se parempi jos matto olisi silloin paikalla tai muuten..."
Torissa on surkeaa se, ettei ostajia ja myyjiä voi pisteyttää.
Vierailija kirjoitti:
Näitä on miehissä enemmistö, naiset usein käyttäytyvät asiallisesti. Boomboxin myyminen oli haastavaa, kaikki ostajat jotain nuoria kolleja. Arabian keräilijät yleensä tosi kivoja ja kohteliaita.
Mutta pahin kokemus oli naisostajasta. Tuote oli Ikean matto, käyttämätön pakkauksessaan ja myin sitä hintaan 40% Ikean hinnasta. Ostajia oli aivan pilvin pimein, kymmeniä muutamassa minuutissa. Tämä yksi soitti puhelimella ja halusi "varata" maton. Sanoin, etten varaa, kun moni oli jo valmiina hakemaan mattoa rahat kourassa. Nainen sai aivan berserkki raivarin ja alkoi ensin lähettelemään raivokkaita tekstareita rumien hymiöiden kera. Sitten alkoi uhkailut tyyliin "veljeni ajaa sinne tiistaina ja olisihan se parempi jos matto olisi silloin paikalla tai muuten..."
Torissa on surkeaa se, ettei ostajia ja myyjiä voi pisteyttää.
LOL. Halusi epätoivoisesti sen maton sitten :D ei varmaan olisi uutenakaan ihan hillittömän kallis ollut.
Toistatohan kymmentä pelleilijää olen lähettänyt kotiinsa kymppiensä kanssa.