Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä realistiset mahdollisuudet tulla raskaaksi +40v?

Vierailija
20.10.2021 |

Lapset tehty. Tai näin ainakin pitkään luulin.

Itselläni ikää 41v, mies 46v. Molemmilla lapsia 10-16v. Yhdessä ollaan oltu 7v.

Meillä elämä hyvin, uusperhe sujuu ongelmitta, parisuhde upea, talous kunnossa, terveys hyvä.

Vauvakuumetta molemmilla, yhteinen lapsi olisi unelma. Mutta onko mitään toivoa enää?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollisesti noin 5%.

Vierailija
2/32 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä miten kroppa toimii. Kunnallisella et pääse enää hedelmöityshoitoihin.

Mietin vaan, että jos lapsia kerran on, niin miksi lisää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pieni toivo. Käykää vaikka molemmat tutkimuksissa, niin tiedätte paremmin hedelmällisyystilanteen ja sitten vain ovistikut avuksi ja hommiin.

4/32 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on mahdollista..

Rennosti vain yrittämään..

Minä..

Vierailija
5/32 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvettiäkö kyselet?

TESTAA.

Vierailija
6/32 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on säännölliset kuukautiset, niin hyvin todennäköistä, että saatte vauvan. Itse olen 38 (loppuvuodesta 39) ja ekasta kierrosta tärppäsi.

Vierailija
7/32 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkka ikä meinaa nyt eniten!

35-40 hedelmällisyys tippuu kovaa kyytiä.

Suurin osa silti raskautuu.

41v raskautuu 60%

42v 50%

43v 40%

44v 30%

45v 10%

46v 5%

47v 3%

48v 2%

49v 1%

50v 0,5%

Lisäksi YKSILÖLLISYYS. Emme vanhene samaan tahtiin.

Huomioitu se, että jos kaikki ikäluokasta alkavat tosissaan tekemään lapsia.

Nythän yleensä 40-50-vuotiaat eivät edes enää halua vauvoja eivätkä edes kokeile.

Vierailija
8/32 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin koko ajan raskaaksi 40-vuotiaana, kun yritimme iltatähteä. Myös aikaisemmin olin aina tullut helposti raskaaksi. Yli 40-vuotiaana kuitenkin jouduin käymään läpi monta keskenmenoa ennen kuin raskaus jatkui loppuun saakka (5 keskenmenoa, sitten onnistunut raskaus ja terve lapsi).

Lääkäri selitti minulle, että tavallisesti ns. vialliset alkiot eivät kiinnity kohtuun, mutta joillain naisilla on "vastaanottavainen" kohtu ja viallisetkin alkiot kiinnittyvät. Minulla oli ilmeisesti näin ja keskenmenot johtuivat alkioiden kromosomihäiriöistä. 

Tavallaan siis ihan hyväkin, jos raskaus ei ala yli 40-vuotiaana helposti vaan kohtu osaa valikoida. Silloin raskaus myös todennäköisemmin onnistuu.

Vierailija
9/32 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni sai lapsen 46 v,  mies oli 40 v,    nyt on serkku 56 v, ja tytär 10v....miettikää , miettikää

Vierailija
10/32 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastollisesti noin 5%.

Miksi ihmeessä alapeukkuja? Googlettakaa vaikka.

30-vuotiaalla naisella on noin 30% todennäköisyys tulla raskaaksi (per kierto), 40-vuotiaalla se on enää 5%.

Joo, kun huomioidaan koko ikäluokka. Yksilön kohdalla tilanne on hieman erilainen. Jos on hedelmällinen, niin voi saada lapsia suht samoilla prosenteilla kuin nuoremmat, mutta useimmat vain ei ole enää hedelmällisiä ollenkaan 40+. Nykyään säästää tutkimuksilla turhan vaivan yrittämisessä. Jos siittiöt ei ole pystyviä tai munasolureservi huvennut ja esimenopaussi alkanut, niin nämä saadaan helposti selville. Ap:lla ja miehellä ei ainakaan mitään rakenteellista vikaa pitäisi olla, kun jo molemmat lapsia saanut.

Vierailija
11/32 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mahdollista. Ite jos saisin päättää niin ei enää lapsia yli nelikymppisinä. Ajattelen tätä ihan lapsen terveyden kannalta. Kaikenlaiset riskit lapsen terveydestä kasvaa sitä mukaa kun ikää tulee. Osa ihmisistä on vaan niin pirun itsekkäitä että teen mitä just minua haluttaa. 

Saulikki on joku kansan suosikki. Mua vistotti aika reippaasti kun 70 vuotias alkaa isäksi. Huomautan että olen itse mies jolla on lapsia. Lisään vielä että kirjoitukseni on vain henkilökohtainen mielipide eikä yhtään enempää.

Vierailija
12/32 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastollisesti noin 5%.

30-vuotiaalla naisella on noin 30% todennäköisyys tulla raskaaksi (per kierto), 40-vuotiaalla se on enää 5%.

Tämä ei voi pitää paikkansa. Lääketieteessä ei aina osata huomioida sosiaalisia tekijöitä, jotka vaikuttavat ihmisten lisääntymiseen. Syy- ja seuraussuhteet oletetaan puhtaasti biologisiksi. Nykyajan aineistolla tätä raskauden onnistumisprosenttia kussakin iässä ei edes pysty tutkimaan, sillä muuttujia on niin paljon.  On kyllä saatavissa ns. puhdasta aineistoa 1700- ja 1800- luvuilta Suomessa koko väestön kattavalla otannalla. Luotettavaa ehkäisyä ei ollut ja raskaudet 100 % luomuja. Toki pidättäytymistä on varmaan jo osattu harrastaa tarpeen mukaan ja sosiaalisia syitä kuten sairastumista ja uupumista on ollut seksielämän heikentymiselle jo tuolloin. Ihmisten terveydentila ja ravitsemustila myös merkittävästi heikompia kuin nykyään. Siltikin on kiistatonta, että jos tuon ajan perheessä äiti on vaan pysynyt hengissä niin viimeisen lapsen saadessaan hänen ikänsä on lähes poikkeuksetta alkanut nelosella. Ehkä juuri tuollaisen noin 5 % kohdalla se on ollut 38-39 vuotta.

Vierailija
13/32 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastollisesti noin 5%.

Joo, kun huomioidaan koko ikäluokka. Yksilön kohdalla tilanne on hieman erilainen. Jos on hedelmällinen, niin voi saada lapsia suht samoilla prosenteilla kuin nuoremmat, mutta useimmat vain ei ole enää hedelmällisiä ollenkaan 40+. Nykyään säästää tutkimuksilla turhan vaivan yrittämisessä. Jos siittiöt ei ole pystyviä tai munasolureservi huvennut ja esimenopaussi alkanut, niin nämä saadaan helposti selville. Ap:lla ja miehellä ei ainakaan mitään rakenteellista vikaa pitäisi olla, kun jo molemmat lapsia saanut.

Me yritettiin ensimmäistä lasta 4 vuotta. Olin alle 30-v ja tosi epäsäännöllinen kierto. Lopulta meissä molemmissa oli vikaa. Ekasta inseminaatiosta tulin raskaaksi. MUTTA raskauden jälkeen mulle tuli säännöllinen kierto, jota ei ollut koskaan ennen ollut. Sen jälkeen lapset ovat tulleet helposti heti ekoista kierroista. Eli mulla hedelmällisyys kasvoi. Jos ap:lla on säännöllinen kierto, uskon, että hän voi myös tulla raskaaksi, vaikka ikää onkin.

Vierailija
14/32 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy jo olemassa olevia lapsia.

Vierailija
15/32 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että aika itsekästä. Ihan jo terveydelliset riskit yli nelikymppisenä on jo melkoiset ja sen lisäksi on paljon muitakin tekijöitä. Oma äitini oli 43 kun minä synnyin heille iltatähdeksi, ja kyllä se kouluiässä selvästi jo tuntui, että vanhemmat on vanhoja. Ei heillä ollut mitään kosketuspintaa minun aikani kouluelämään tai myöhemmin nuorten elämään. Olin aina kateellinen kavereiden vähintään kymmenen vuotta nuoremmista vanhemmista.

Vierailija
16/32 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se mahdollista. Ite jos saisin päättää niin ei enää lapsia yli nelikymppisinä. Ajattelen tätä ihan lapsen terveyden kannalta. Kaikenlaiset riskit lapsen terveydestä kasvaa sitä mukaa kun ikää tulee. Osa ihmisistä on vaan niin pirun itsekkäitä että teen mitä just minua haluttaa. 

Saulikki on joku kansan suosikki. Mua vistotti aika reippaasti kun 70 vuotias alkaa isäksi. Huomautan että olen itse mies jolla on lapsia. Lisään vielä että kirjoitukseni on vain henkilökohtainen mielipide eikä yhtään enempää.

Nykyään ultrat ym. tutkimukset ovat kuitenkin aika tarkkoja, eli en jättäisi lasta sen vuoksi tekemättä. Kyllähän ihminen voi loukkaantua synnytyksessä ja syntymän jälkeenkin tulla tapaturmia ja onnettomuuksia. Tuurilla täällä mennään, mutta niin sillä Saulillakin vain on terve lapsi.

Vierailija
17/32 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ultrat ym. tutkimukset ovat kuitenkin aika tarkkoja, eli en jättäisi lasta sen vuoksi tekemättä. Kyllähän ihminen voi loukkaantua synnytyksessä ja syntymän jälkeenkin tulla tapaturmia ja onnettomuuksia. Tuurilla täällä mennään, mutta niin sillä Saulillakin vain on terve lapsi.

Eihän Saulin vaimo kai ole nelikymppinen? Tässä asiassa naisen ikä on isompi tekijä, mutta olen kyllä ihan samaa mieltä tuon aiemman kanssa. Sale oli liian vanha isäksi.

Vierailija
18/32 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni taitaa olla 44, onko lapsi nyt 2 vai 3?

Vierailija
19/32 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän Saulin vaimo kai ole nelikymppinen? Tässä asiassa naisen ikä on isompi tekijä, mutta olen kyllä ihan samaa mieltä tuon aiemman kanssa. Sale oli liian vanha isäksi.

Jenni on itseasiassa 44-vuotias ja sai lapsensa 41-vuotiaana.

Vierailija
20/32 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä