Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset jouluaaton päiväkodissa, muita?

Vierailija
21.12.2014 |

Tiedän, uskomatonta ja suoraan sanottua perseestä. Olen siis siivooja ja en ymmärrä miksi vapaata en saanut. Työ ei ole niin "tärkeää" minun mielestäni. Kaksi alle viis vee lasta siis vuoropäiväkotiin menossa. Ja kyllä olen yh enkä löytänyt ketään poikiani vahtimaan. Onko muita?

Ps. Suututtaa..

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset hoidossa 8-16
Ap

Vierailija
2/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:16"]

Tiedän, uskomatonta ja suoraan sanottua perseestä. Olen siis siivooja ja en ymmärrä miksi vapaata en saanut. Työ ei ole niin "tärkeää" minun mielestäni. Kaksi alle viis vee lasta siis vuoropäiväkotiin menossa. Ja kyllä olen yh enkä löytänyt ketään poikiani vahtimaan. Onko muita? Ps. Suututtaa..

[/quote]

Mitä kohdetta siivotaan jouluaattona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eivät ole illalla, no mikä tuossa nyt on ongelmana? Jpudenkin vain pitää olla joulunakin töissä, jotkut jopa aattoiltana ja -yönä.

Vierailija
4/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vain tuon ajan, saatte illan kuitenkin joululle

Vierailija
5/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teollisuus halleja. Pieno yritys ja olen yksi niistä työntekijöistä jotka joutuvat kärsimään.

Ap

Vierailija
6/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo ole paha. Hyvinhän ehditte viettää joulua! Asennetta nyt vaan peliin! Luo ne omat perinteet, älä kopioi muilta. Tuohon aikaan vasta muukin maailma palailee töistä, jarvassa paikassa aatto on vapaapäivä.

Vierailija
7/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan lapsukaiset jouluksi mummolaan ja lähden itse baariin.

Vierailija
8/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta hienot jouluruoat ja koristelut on saanut unohtaa. Lapset kunnon viikareita vielä lisäksi :D

Ap

Vierailija
9/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin pk on aattona auki. Useassa kaupungissa olen ollut päiväkodissa töiissä, myös vuoropäiväkodissa ja jokapaikassa pk:t ollu jouluaaton ja -päivän kiinni.

Vierailija
10/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joulupäivä on vp, niin venytätte vain iltaa vähän.

Vierailija
11/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta mikäs siinä että töissä olen mutta ei ole päiväkodissa ruuhkaa. Ihan hävetti ilmoittaa työvuorot...

Ap

Vierailija
12/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on ainakin yks päivystävä ympärivuorokautinen auki..

Vierailija
13/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-suomesta on kysymys

Ap

Vierailija
14/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetjo eivät voi mennä isälleen tai isovanhempien luo jouluaattona?

Vierailija
15/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä oli kioski. Se oli jouluaattoisin auki 17 saakka. Isäni oli taas traktoriurakoitsija, joka joutui töihin auraamaann silloin kun lunta satoi, oli päivä mikä tahansa. Meillä nyt vaan joulujutut jäivät illasta aika myöhään, eikä se meitä lapsia haitannut. Se oli meidän perinne, että jouluateria syödään vasta joskus klo 20. Toki sitten kun olimme isompia, teimme kaiken, mutta kun olimme pieniä, meillä joulun vietto vain alkoi myöhään illalla. Enemmänkin oli niin päin, että minusta kuulosti ihan kummalliselta, miten jollekin pukki tuli jo iltapäivällä. 

Vierailija
16/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jouluruoat ja koristelut saa unohtaa? Ei se ainakaan sun jouluaaton työvuoroon liity. Meillä on ollut koti jouluasussa jo joulukuun alkupuolelta asti, joulukuusikin jo viikon. Aaton "töihin" ei kuulu kuin puuron keitto, laatikoiden lämmittäminen ja pöytään kantaminen.

Kun tulette aattona kotiin, niin syötte pienen välipalan, vaikka kinkkuvoileivät. Sitten vain laatikot uuniin ja perhe joulunviettoon. Katsotte nauhalta joulurauhan julistuksen, lumiukon, kuuntelette lempparijoulukappaleet tai mitä tahansa mistä teidän joulu alkaa. Jouluateria vaikkapa klo 19 ja sen päälle pukki. Meillä ei tuon aikaisempi aikataulu ole, vaikka ollaan joulua vietetty jo aamusta asti, joten minun mielestäni ehditte ihan hyvin. Joulumieltä!

Vierailija
17/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tekee jopa pukinkeikkaa koko illan. Sairaalassa ollaan töissä koko illan. Poliisissa samoin. Mitä valitat, ap?

Vierailija
18/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:27"]

Mun äidillä oli kioski. Se oli jouluaattoisin auki 17 saakka. Isäni oli taas traktoriurakoitsija, joka joutui töihin auraamaann silloin kun lunta satoi, oli päivä mikä tahansa. Meillä nyt vaan joulujutut jäivät illasta aika myöhään, eikä se meitä lapsia haitannut. Se oli meidän perinne, että jouluateria syödään vasta joskus klo 20. Toki sitten kun olimme isompia, teimme kaiken, mutta kun olimme pieniä, meillä joulun vietto vain alkoi myöhään illalla. Enemmänkin oli niin päin, että minusta kuulosti ihan kummalliselta, miten jollekin pukki tuli jo iltapäivällä. 

[/quote]

Mulla samankaltaiset lapsuusmuistot. Äiti kukkakauppias ja isä poliisi. Kukkakauppiaalle joulu on yksi suurimmista sesongeista ja tulonlähteistä. Meillä jouluvalmistelut jäivät aina minimiin mutta en kokenus sen koskaan haittaavan. Ihan kunnon jouluja meillä vietettiin, vaikka tunnelmaan päästiinkin vasta illalla. Varmasti tympii mennä aattona töihin etenkin jos työ ei sinänsä ole niin "merkityksellistä" etteikö sitä voisi tehdä muuna ajankohtana. Mutta en usko, että lapset kuitenkaan tilanteesta kärsii.

Vierailija
19/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:20"]Missäpäin pk on aattona auki. Useassa kaupungissa olen ollut päiväkodissa töiissä, myös vuoropäiväkodissa ja jokapaikassa pk:t ollu jouluaaton ja -päivän kiinni.
[/quote]

Ainakin Hansin päiväkoti Vantaalla on auki jouluisin.

Vierailija
20/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:19"]No eihän tuo ole paha. Hyvinhän ehditte viettää joulua! Asennetta nyt vaan peliin! Luo ne omat perinteet, älä kopioi muilta. Tuohon aikaan vasta muukin maailma palailee töistä, jarvassa paikassa aatto on vapaapäivä.
[/quote]
Kaltaisesi ääliöt voisivat jättää kommentoimatta. Noissa "muissa maissa" kun juhlitaan joulua, ei aattoa pääjuhlapäivänä kuten Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän