Keksikää lohturuoka juuri tähän sadepäivään! Joku pata? Keitto? Mikä?
Kommentit (47)
Moskovan pata tai miilunpolttajan pasta
Osta sellainen valmisriisipussi (erilaisia maustettuja), paista se, lisää sipulia ja paprikaa vaikka. Sekoita joukkoon kananmuna ja nauti chilimajoneesin kanssa.
Karjalanpaisti. Tosin pitää hauduttaa miedolla lämmöllä sen 6-8 tuntia, että tulee hyvä.
Vehnäleipä, jonka päälle paksu kerros voita. Siihen päälle paksu kerros salamia. Sitten kun vielä päälle sentin kerros kermajuustoa ja sulattaa koko komeuden mikrossa, niin alkaa olla appeet kohdallaan. Ei ketuta yhtään.
Ihan omista lähtökohdistani: pinaatti-metvurstimunakas.
Vähän yli päiväyksen menneitä munia, kohta vanhenevat metvurstiviipaleet ja eilen illalla ostetut pari pakastepinaattipussia, jotka ovat tuossa sulaneet.
Pyttipannu ja paistettu kananmuna.
Oi joo, joku ihana kermainen kalakeitto ja lämmin tuore leipä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän yli päiväyksen menneitä munia, kohta vanhenevat metvurstiviipaleet ja eilen illalla ostetut pari pakastepinaattipussia, jotka ovat tuossa sulaneet.
Minua alkoi naurattaa: onko munien pakko olla yli päiväyksen ja onko metvurstin pakko olla kohta vanhenevaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua alkoi naurattaa: onko munien pakko olla yli päiväyksen ja onko metvurstin pakko olla kohta vanhenevaa?
Muuten kuulostaa siis ihan hyvältä.
Itse tein moussakaa, joka toimii kyllä minulle tuohon tarkoitukseen. Toinen vaihtoehto voisi olla intialainen ruoka tai rendang. Tai pitkään haudutetut häränhännät.
Kaalilaatikko, just söin äidin tekemää, voiko parempaa ollakaan? Itselle se tosin olisi liian vaativa homma, koska olen laiska ja huono kokki.
Ihana mausteinen ja tomaattinen linssikeitto. Just söin lautasellisen.
Burgundinpata tai jokin tulinen curry.