varhaisultra - millä viikolla sikiö voi näkyä?
Meillä on varhaisultra varattu sairaalalle riskiodotuksen vuoksi, jolloin viikkoja olisi vasta 6+3. Mahtaakohan tuolloin nähdä siellä mitään? Edes että onko "pallero" oikeassa paikassa, ja ettei ole tuulimuna?
Kommentit (13)
ok, eli ei ihan turhaksi käynniksi (toivottavasti) muodostu.
Onko epäilyn aihetta, jos raskausoireet ovat todella lievät? Plussausta edeltävänä päivänä oli niin etova olo ettei ruoka maistunut, mutta sen jälkeen olo on ollut ihan hyvä, rinnat vähän arat ja pientä huonoa oloa välillä mutta siinä se. Pelkään keskenmenoa tai tuulimunaa jatkuvasti, niin kauan yritettiin tätä ja viimein kun onnistuttiin, niin kovasti toivoo että olisi ihan normaalisti asiat..
ap
Mulle sanoi gynekologi juuri viime viikolla, että seitsemän viikkoa kuukautisista. Ei seitsemäs viikko 6+jotain.
näin varmistetaan, että siellä nähdään varmasti, mitä halutaan.
mahtavaa.. toivotaan että kaikki on hyvin. Jos ei ole, ei voi mitään. Kunhan nyt selviäis ainakin jotain, eikä tarvitsisi sitä pähkäillä.
AP
Viime viikolla laskennallisesti rv 8+1, neuvolassa lääkäri ei saanut näkyvyyttä muuten kuin että on oikeassa paikassa, ei kohdunulkoinen. Ei saanut sykettä, mittaa eikä viikkoja. Laittoi lähetteen äitiyspkl:lle ja sieltä soittivat mulle ajan loppiaisen jälkeen. Tässä vissiin pitää odottaa (se laskennallinen) rv 11+2 ennen kuin saadaan selvyys että elääkö siellä kukaan vai ei.
Raskausoireet kyllä ovat jokseenkin selvät, mutta kun on tuota ikää eikä terveyskään enää priima ole, niin olisin kyllä toivonut jotain selvyyttä ja esim. ohjausta mun lääkehoitoon hieman aiemmin :( Tässä ihmettelen nyt miten toimin tiettyjen lääkkeiden kanssa ja odottelen keskenmenoa, kun ei muuta uskalla...
Yritin kyllä sille äitipolin hoitajalle sanoa, että tajuatteko te että tässä on kyseessä riskiraskaus ja näette varmaan papereista perussairaudet ja lääkkeet, muttei se osannut muuta kuin että lääkäri käski antaa ajan vasta loppiaisen jälkeen..
Yritän huomenna saada terkkarin kiinni neuvolasta, jotta jospa hän taitavana ultraajana saisi jotain tolkkua tähän. Pitkät pyhät edessä ja epätietoisuudessa eläminen on tosi ikävää.
Ennestään mulla on ollut 5 keskenmenoa ja aikoinaan käydyt tuloksettomat ivf-hoidot, sekä ihana 3 v tytär (luomuvauva).
Oivoi, kurjaa 11, voin kuvitella fiiliksen :/ itsekin mennään niin hiusten hennosti koko raskausaika sairauksien vuoksi, että nyt alku olisi mukava saada varmistettua edes niin että tietää mitä mukanaan kantaa ja missä. Pääasia olisi, että saataisi tietää onko vauvanalku oikeassa paikassa ja elävänä. Saas nähdä.
ap