Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jeesus rakasti niitä jota kristityt halveksuvat

Vierailija
21.12.2014 |

Jos Jeesus eläisi nykypäivänä, hän hengailisi juoppojen, nistien, somalien, raiskaajien, murhaajiem ja muiden halveksittujen kanssa. Jeesus tuskin hylkäisi ateistejakaan. Jeesus tuskin olisi mielissään tarkkaillessaan pikkumaisia ja ahdasmielisiä kristittyjä.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:06"]

Oletteko ikinä huomanneet että sanassa Jumala on kuusi kirjainta? Myös sanassa Jeesus on kuusi kirjainta... Lisäksi myös sanassa Mooses on kuusi kirjainta. Kolme ihmistä joiden roolit ovat tärkeimpiä raamatussa. Muodostuu luku 666. Sattumaako? Ei, siitä se pedon luku on syntynyt.

[/quote]

Olipas Sinulla päätelmä! Jos olisit edes vähänkään järkeäsi käyttänyt, olisit ottanut alkuperäiset sanat, joita on käytetty, et suomalaisia ... Luku 6 on Raamatussa ihmisen luku ja luku 7 on Jumalan. Luku 666 on Pedon luku, ja siihen Pedon ansaan lankeaa, ikävä kyllä, suuri osa ihmiskuntaa Antikristuksen valtakaudella, joka ei ole enää kaukana! Tuo Pedon merkin ottaminen on jo ihan lähitulevaisuudessa, siitä on jo valmiina tekninen puoli, joka on osin koekäytössä. Eli siru tulee ihmisten (oikeaan) käteen tai otsaam riippuen siitä, onko sitä oikeaa kättä, vai vain vasen, tai onko ollenkaan käsiä! Pitäkää silmänne auki ja hoksottimet terävinä! Nämä jutut ON ilmoitettu jo parisen tuhatta vuotta sitten, ja hyvin suurella todennäköisyydellämeidän aikanamme tapahtuvat! Elämme erittäin mielenkiintoisia aikoja. 

Vierailija
42/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:47"]

Oletteko ikinä huomanneet että sanassa Jumala on kuusi kirjainta? Myös sanassa Jeesus on kuusi kirjainta... Lisäksi myös sanassa Mooses on kuusi kirjainta. Kolme ihmistä joiden roolit ovat tärkeimpiä raamatussa. Muodostuu luku 666. Sattumaako? Ei, siitä se pedon luku on syntynyt.

[/quote]

Olipas Sinulla päätelmä! Jos olisit edes vähänkään järkeäsi käyttänyt, olisit ottanut alkuperäiset sanat, joita on käytetty, et suomalaisia ... Luku 6 on Raamatussa ihmisen luku ja luku 7 on Jumalan. Luku 666 on Pedon luku, ja siihen Pedon ansaan lankeaa, ikävä kyllä, suuri osa ihmiskuntaa Antikristuksen valtakaudella, joka ei ole enää kaukana! Tuo Pedon merkin ottaminen on jo ihan lähitulevaisuudessa, siitä on jo valmiina tekninen puoli, joka on osin koekäytössä. Eli siru tulee ihmisten (oikeaan) käteen tai otsaam riippuen siitä, onko sitä oikeaa kättä, vai vain vasen, tai onko ollenkaan käsiä! Pitäkää silmänne auki ja hoksottimet terävinä! Nämä jutut ON ilmoitettu jo parisen tuhatta vuotta sitten, ja hyvin suurella todennäköisyydellämeidän aikanamme tapahtuvat! Elämme erittäin mielenkiintoisia aikoja. 

[/quote]

eiköhän tuo ollut ihan läppä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:07"]

Suosittelen seuraavaa kirjaa:

Sadinmaa Kai

10 käskyä kirkolle

Nasaretin Jeesus ei ollut kirkon kesyttämä yläluokan sylikoira vaan köyhien vapauttaja, kapinallinen. Suomen evankelis-luterilainen kirkko vääristelee evankeliumin todellista sanomaa ja valehtelee Jeesuksesta.

Pappi Kai Sadinmaan 10 käskyä kirkolle iskee suoraan kirkon ytimeen. Se on vastustamaton kirja oikeudenmukaisemman ja rehellisemmän kirkon puolesta. Se on soraääni yhtenäisen kirkon ideaalia vastaan ja kivi eliitin kengässä.

Osansa saavat muun muassa itselleen monumentteja rakentelevat kirkonmiehet, finanssipelurit, vanhoillislestadiolaiset ja homojen vihaajat. Sadinmaan sanan äärelle pysähtyvät niin uskovat kuin uskomattomatkin.

1. Älä valehtele Jeesuksesta
2. Lopeta jäsenten kosiskelu
3. Julista poliittista evankeliumia
4. Lopeta sijoitusbisnes
5. Lopeta rikkaiden suosiminen
6. Älä kumarra valtaa
7. Luovu tekopyhyydestä
8. Luovu messusta ja muusta magiasta
9. Anna homon rakastaa
10. Älä tee Raamatusta Jumalaa

[/quote]

Muuten hyvä, mutta tuo homokohta sotii kyllä itse Jumalan ilmoitusta vastaan. Jonkun homon/homomyönteisen rustaama selvästikin. Ilman tuota homokohtaa olisikin ok. No, jos ajatellaan, että lähimmäisenrakkaus ei koskekaan homoja eli että heitä ei tarvitsekaan rakastaa, niin silloinhan heidän voisi antaa jatkaa synnissään Jumalaa vastaan, mutta lähimmäisenrakkaus kuitenkin velvoittaa kertomaan, että homous on Jumalalle kauhistus. Sitä ei edes kirkko voi ohi Jumalan siunata (se siunaus ei ole Jumalan siunaus, vaikka kuinka samaa kaavaa käyttäisivät kuin esim heteropareja siunatessaan).

Vierailija
44/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:29"]

Tässäkin hyvä neuvo on ottaa ensin se malka OMASTA SILMÄSTÄ ennen kuin heittää sen ENSIMMÄISEN KIVEN. 

Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. 

Hyvää joulua. 

[/quote]   TOTTA, mutta kumpa uskomattomat muistaisivat tämän omallakohdallaankin eivätkä aina vain osoittelemalla sillä uskovaisia.

Vierailija
45/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:39"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:12"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:05"]

No niin, sitähän ne uskikset tekevät: viettävät aikaansa vankiloissa kertoen anteeksisaamisesta, järjestävät köyhien jouluruokailuja musiikkiesityksineen, vievät vaate- ja ruoka-apua köyhile perheille, järjestävät majoituspaikkoja sillanaluspuleille, hoitoloita nisteille (KAN) ja jopa todella alas vajonneille huorille auttamiskoteja, joissa he saavat hoitoa, vaatteita ja ruokaa ja samalla apua nousta syvältä synnin suosta takaisin ihmisyyteen.

Mene, ja tee sinä samoin! Tule sen jälkeen kertomaan, ketä tapasit siellä maailman huono-osaisimpia palvelemassa ja auttamassa. Esim nyt vaikka kaikkien tunteman jo edesmenneen uskovaisen Veikko Hurstin ruokajonoissa, joka työ jatkuu edelleen.

[/quote]

Tässä puhuttiin lähinnä tapakristityistä jotka ovat hanakoina tuomitsemaan lähimmäisen siviilisäädyn, avioeron, alkoholin tai lääkkeitten käytön, mt-ongelman, ulkonäön yms takia. Joille ydinperhe, kirkossakäynti, tiukat arvot ovat ainoat ne oikeat. 

Ja tiedoksesi: myös moni ateisti tekee hyviä töitä ja auttaa köyhiä tekemättä siitä numeroa tai olematta ulkokultainen. 

t. kirkosta eronnut

[/quote]

Niinpä. Ei ollut Jeesuksellakaan ydinperhe, vaan hän oli syntynyt avioliiton ulkopuolella. 

Tämän nämä nuttura täristen muut tuomitsevat päiviräsäset unohtavat. 

[/quote]

Jeesus syntyi neitseellisesti ydinperheeseen jonka muodostivat Maria ja Joosef. Myöhemmin Jeesus sai lisää sisaruksia tähän ydinperheeseen. Tää olikin uutta että yhärit vetoavat Jeesuksen neitseelliseen sikiämiseen jotta melkeen sama tilannehan heillä itselläänkin on.

[/quote]

Jeesus syntyi avioliiton ulkopuolella. Hän ei ollut Joosefin lapsi.

[/quote]  Joosef ja Maria olivat avioliitossa joten Jeesus EI syntynyt avioliiton ulkopuolella. Joossefin lapsi hän ei ollut, eikä oikeastaan Mariankaan koskapa Maria oli vain kohtu josta Jumala tänne syntyi Jeesuksena Kristuksena. Jeesuksen syntymää ei siis voi verrata meidän muiden syntymäämme koska me emme ole siinneet Pyhästä Hengestä vaan lihallisesta, syntisestä miehestä. Sitä paitsi Jumalalle kyllä kelpaa avioliiton ulkopuolellakin syntyneet lapset, ei Hän tuomitse lasta siitä etteivät lapsen vanhemmat toimi Raamatun  mukaisesti!

Vierailija
46/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:38"]

Jeesus rakasti syntistä ihmistä mutta vihasi syntiä. Jos tätä eroa ei pysty ymmärtämään, ei voi käsittää koko Jeesuksen rakkautta.

Jeesus sanoi syntiselle, Mene, äläkä enää syntiä tee!

Todelliset Jeesuksen seuraajat rakastavat syntisiä ihmisiä tänäänkin, mutta puhuvat synnin tekemistä vastaan. 

[/quote]

Mutta kun uskikset eivät rakasta, ainoastaan vihaavat ja tuomitsevat. Se on pahempi synti kuin sen syntisen teko.

[/quote]   SANOT SINÄ...mutta sinä et tunne minua joten miten voit tuomita minut? Voin rehellisesti sanoa etten vihaa yhtään ihmistä maanpäällä, voitko sinä?

Vierailija
47/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitseellinen syntymä oli pelkkä Marian keksimä hätävalhe Joosefin epäillessä tämän pettävän. Jotta tarina olisi uskottava, Marian piti selittää että Jeesus on Jumalan poika, koska tavalliset lapset eivät sikiä tuolla tavalla. Tästä koko kristinusko lähti liikkeelle.

Vierailija
48/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Oletko ikinä huomannut että nuo eivät ole ALKUPERÄISET NIMET VAAN SUOMENNETUT??? Eli tutkippa onko niissä alkuperäisissä nimissä 6 kirjainta ja kirjoittele näitä hullutuksiasi tänne sitten vasta, jookos?

Vierailija
49/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:08"]

Neitseellinen syntymä oli pelkkä Marian keksimä hätävalhe Joosefin epäillessä tämän pettävän. Jotta tarina olisi uskottava, Marian piti selittää että Jeesus on Jumalan poika, koska tavalliset lapset eivät sikiä tuolla tavalla. Tästä koko kristinusko lähti liikkeelle.

[/quote]

mä olen ajatellut TÄYSIN samoin :D

Vierailija
50/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi, että alkuperäisissä teksteissä puhuttiin vain neidosta, mutta kreikkalaiset mystikot lisäsivät neitseellisyyden tarinan joka oli ollut monissa jumala myyteissä ennenki. 

Vierailija
51/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:39"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:42"]

siis olen luullut että kristityt eivät oikeasti usko kirjaimellisesti neitseelliseen sikiämiseen... siis uskotteko oikeasti? olen luullut että se on lähinnä jonkinlainen vertauskuva. eihän ihminen voi tulla raskaaksi ilman siittiöitä oikeasti.

[/quote]

Olen uskovainen ja vilpittömästi uskon sananmukaisesti neitseestä syntymiseen tässä yhdessä erityistapauksessa, jossa Jumala syntyi tänne maan päälle ihmiseksi. Jos Hän olisi syntynyt Joosefin siemenestä, hän olisi ollut tavan ihminen, mutta koska Hän syntyi siten, että Jumala hedelmöitti omalla siihen erityistilanteeseen luomallaan (kuten loi sanallaan koko tämän maailmankaikkeudenkin!) siittiöllä Marian munasolun, tuo lapsi oli toisaalta Jumala, toisaalta ihminen. Jumalana voimallinen ja kaiken yläpuolella, joten kykeni (Luojana!) myös parantamaan kaikki sairaat ja antamaan synnit anteeksi ja myös ristinkuolemallaan sovittamaan ihmisten synnit itsensä,Jumalan, kanssa! Otti siis ihmisen synnit päälleen. Tämän anteeksisaamisen saa kukin ihminen osakseen vain uskomalla Häneen ja Hänen sovitustyönsä, mikä ON luonnolliselle ihmiselle ihan täys pähkähulluus! Tämän sanoo Raamattukin! Siksi ihminen, joka kokee tarvitsevansa anteeksiantoa, tekee kuin hypyn tuntemattomaan, kun rukoillen anteeksiantoa pyytää saada tulla Jumalan lapseksi. Hän saa kokea anteeksiannon ja kokea tulevansa Jumalan lapseksi, sillä ilman tuota Jeesuksen sovitustyön hyväksymistä omalle kohdalleen ei kukaan voi tulla Jumalan lapseksi. Tämän vuoksi myöskään pelkkä vauvakaste ei ketään pelasta, vaan jokaisen ihmisen on omakohtaisesti uudestisynnyttävä Jumalan lapseksi uskomala Jeesukseen ja ottamalla Hänet vastaan sydämeensä ja siihen johtaa juuri tuo oma nöyrtyminen Jumalan edessä ja oman syntisyyden kokeminen ja anteeksisaamisen syvä tarve.

[/quote]

Minua on aina ahdistanut kristittyjen kanssa uskonasioista puhuminenkin. Tuntuu ahdistavalta, en osaa eritellä miksi. Jotenkin se julistus, että vain he pääsevät taivaaseen ja me muut joudumme jonnekin helvettiin tuntuu ahdistavalta. Että vain he ovat Jumalan rakkaita ja me ei-uskovat olemme itse vastuussa Jumalan hylkäämisestä kun emme kerran usko. Mutta entä jos haluaa uskoa, mutta ei vaan pysty uskomaan noita juttuja?

Minulla on ollut elämässäni vaikeita aikoja, mielenterveys on ollut vaakalaudalla, on ollut vahvaa kuolemanpelkoa yms. Olen halunnut tulla uskoon ja saada sisäisen rauhan ja varmuuden, mutta juuri tuo kristinuskon järjettömyys ja ihan hullut epäloogiset tarinat(jotka pitäisi uskoa ihan kirjaimellisesti) tekevät sen, että en ole OMASTA HALUSTANI huolimatta tullut uskoon. En vaan pysty uskomaan vaikka haluan. Olen rukoillut, se ei tunnu miltään eikä sen jälkeen tunnu yhtään miltään enkä ole tullut uskoon.

Voiko siis olla niin, että Jumalanne ei vaan haluakaan kaikkia omakseen vai mistä johtuu, ettei tule uskoon? Turha tulla sanomaan, että usko nyt vaan kun se ei kerran onnistu.

[/quote]  Kysymyksesi on ihan hyvä ja asiallinen, itselläni on ollut ihan sama tilanne. Mutta Raamatun Sanan perusteella uskallan luvata sinulle, että jos 100% vilpittömyydellä haliuat löytää Jumalan ja Häntä vilpittömästi rukoilet, sano vaikka että "Annan Sinulle elämäni juuri nyt. Ole hyvä ja ota minut vastaan., Ohjaa ja auta minua kun itse en osaa. Aamen." Niin se on silloin Jumalan tehtävä muuttaa sinut. Se ei ole Simsala bim, et ehkä tunne mitään heti, et ehkä edes viikkoon tai kuukauteen, mutta pysy siinä että sinä olet jo tehnyt ratkaisusi, etsi uskovien yhteyttä (en osaa neuvoa mistä kun en tiedä asuinpaikkaasi, ieluummin kuitenkin jokin esim Betania, Helluntaisrk tms kui n evlut) ja Jumala on vastaava sinulle. Siunausta sinulle!!!

Vierailija
52/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:39"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:42"]

siis olen luullut että kristityt eivät oikeasti usko kirjaimellisesti neitseelliseen sikiämiseen... siis uskotteko oikeasti? olen luullut että se on lähinnä jonkinlainen vertauskuva. eihän ihminen voi tulla raskaaksi ilman siittiöitä oikeasti.

[/quote]

Olen uskovainen ja vilpittömästi uskon sananmukaisesti neitseestä syntymiseen tässä yhdessä erityistapauksessa, jossa Jumala syntyi tänne maan päälle ihmiseksi. Jos Hän olisi syntynyt Joosefin siemenestä, hän olisi ollut tavan ihminen, mutta koska Hän syntyi siten, että Jumala hedelmöitti omalla siihen erityistilanteeseen luomallaan (kuten loi sanallaan koko tämän maailmankaikkeudenkin!) siittiöllä Marian munasolun, tuo lapsi oli toisaalta Jumala, toisaalta ihminen. Jumalana voimallinen ja kaiken yläpuolella, joten kykeni (Luojana!) myös parantamaan kaikki sairaat ja antamaan synnit anteeksi ja myös ristinkuolemallaan sovittamaan ihmisten synnit itsensä,Jumalan, kanssa! Otti siis ihmisen synnit päälleen. Tämän anteeksisaamisen saa kukin ihminen osakseen vain uskomalla Häneen ja Hänen sovitustyönsä, mikä ON luonnolliselle ihmiselle ihan täys pähkähulluus! Tämän sanoo Raamattukin! Siksi ihminen, joka kokee tarvitsevansa anteeksiantoa, tekee kuin hypyn tuntemattomaan, kun rukoillen anteeksiantoa pyytää saada tulla Jumalan lapseksi. Hän saa kokea anteeksiannon ja kokea tulevansa Jumalan lapseksi, sillä ilman tuota Jeesuksen sovitustyön hyväksymistä omalle kohdalleen ei kukaan voi tulla Jumalan lapseksi. Tämän vuoksi myöskään pelkkä vauvakaste ei ketään pelasta, vaan jokaisen ihmisen on omakohtaisesti uudestisynnyttävä Jumalan lapseksi uskomala Jeesukseen ja ottamalla Hänet vastaan sydämeensä ja siihen johtaa juuri tuo oma nöyrtyminen Jumalan edessä ja oman syntisyyden kokeminen ja anteeksisaamisen syvä tarve.

[/quote]

Minua on aina ahdistanut kristittyjen kanssa uskonasioista puhuminenkin. Tuntuu ahdistavalta, en osaa eritellä miksi. Jotenkin se julistus, että vain he pääsevät taivaaseen ja me muut joudumme jonnekin helvettiin tuntuu ahdistavalta. Että vain he ovat Jumalan rakkaita ja me ei-uskovat olemme itse vastuussa Jumalan hylkäämisestä kun emme kerran usko. Mutta entä jos haluaa uskoa, mutta ei vaan pysty uskomaan noita juttuja?

Minulla on ollut elämässäni vaikeita aikoja, mielenterveys on ollut vaakalaudalla, on ollut vahvaa kuolemanpelkoa yms. Olen halunnut tulla uskoon ja saada sisäisen rauhan ja varmuuden, mutta juuri tuo kristinuskon järjettömyys ja ihan hullut epäloogiset tarinat(jotka pitäisi uskoa ihan kirjaimellisesti) tekevät sen, että en ole OMASTA HALUSTANI huolimatta tullut uskoon. En vaan pysty uskomaan vaikka haluan. Olen rukoillut, se ei tunnu miltään eikä sen jälkeen tunnu yhtään miltään enkä ole tullut uskoon.

Voiko siis olla niin, että Jumalanne ei vaan haluakaan kaikkia omakseen vai mistä johtuu, ettei tule uskoon? Turha tulla sanomaan, että usko nyt vaan kun se ei kerran onnistu.

[/quote]

Luepas Raamattua aloittaen Uudesta Testamentista, erityisen huolella lue Jeesuksen omia sanoja sieltä, ja lue rukoillen, että Jumala avaisi Sinulle kirjoitukset. Rukoile myös, että Sinä saisit omat syntisi anteeksi ja että Jumala ottaisi Sinut lapsekseen. Voit etsiytyä seurakuntaan, jossa Raamattua opetetaan mahdollisimman oikein. Tällaisina seurakuntina pidän esim helluntaikansaa, helluntaiseurakuntia, vapaakirkkoa, babtisteja, metodisteja ja joitakin kirkollisia herätysliikkeitä (näissä ole tarkka; osa on jo livennyt liberalismiin). Saat myös seurakunnasta uskovia ystäviä ja tukea.

Älä hätäänny, vaan etsi rauhassa vilpittömin sydämin, sillä Jumala itse sanoo, että etsivä löytää, kolkuttavalle avataan ja anova saa, eli jos etsit Jumalaa, löydät Hänet kyllä, jos kolkutat Hänen ovelleen (kuvaannollisesti), Hän avaa ja pääset sisälle Hänen maailmaansa, ja jos anot päästä Hänen lapsekseen, saat anomasi: Sinusta tulee Jumalan lapsi.  

Jumala haluaa, että joka ikinen ihminen pelastuisi, mutta ihmiset itse eivät halua pelastua. Näin päin se on! Sinä haluat, ja se toiveesi tulee toteutumaan, ellet itse käännä selkääsi Hänelle. Jumala rakastaa Sinua yli kaiken: ristinkuolemansa verran! JUMALA RAKASTAA KAIKKIA IHMISIÄ, mutta kaikki ihmiset eivät rakasta Jumalaa! Sinä rakastat, sillä haluat Hänen omakseen! Ja Hän haluaa Sinut omaksi lapsekseen! Sinä SAAT uskoa sen, ottaa vastaan, hyväksyä, luottaa Häneen! Sinulla on vapaa tahto, voit sillä päättää hyväksyä Jumalan tarjoaman pelastuksen, ottaa lahjan vastaan, lahjavanhurskauden, eli sen, että Jeesus on sovittanut KAIKKI Sinun syntisi ja sen hyväksymällä omalle kohdallesi OLET Jumalan lapsi. Siitä alkaa matkasi Taivaan kotia kohti, matkaseuranasi rakas Jeesus, matkalukemisinasi Raamattu ja opastajanasi Jumalan Henki.

Olen tuon lainaamasi tekstin kirjoittaja. Jeesus Sinua siunatkoon, ohjatkoon uskon tielle, vahvistakoon rohkeudella ja voimalla ja antakoon rauhansa, ja rakkautensa sinun sydämeesi.

Vierailija
53/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

60/60 tässä vielä.

Siis evlut herätysliikkeistä osa on livennyt jo liberalismiin. Tämä täsmennys.

Erotat sen esim siitä, kuinka nuo herätysliikkeet suhtautuvat homouden harjoittamiseen, hyväksyvätkö, vai eivät. Homous on Jumalalle kauhistus, eikä Jumalan seurakunta VOI hyväksyä sen harjoittamista.

Vierailija
54/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi avioliiton ulkopuolella seksiä harrastavia ei haukuta??

Vierailija
55/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksella ja kristinuskon opeilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Kristinusko syntyi paljon Jeesuksen jälkeen. Jeesus ei synnyttänyt kristinuskoa.

Vierailija
56/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:51"]Jeesuksella ja kristinuskon opeilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Kristinusko syntyi paljon Jeesuksen jälkeen. Jeesus ei synnyttänyt kristinuskoa.
[/quote]

Jeesus perusti kyllä seurakunnat kun hänen seuraajiaan alkoi olla usealla paikkakunnalla ja asetti apostolinsa johtamaan kirkkoaan kuolemansa jälkeen. Kuitenkin pikkuhiljaa kirkon opit alkoivat muuttua ja vääristyä sen jälkeen kun alkuperäiset apostolit oltiin vainoissa murhattu. Kirkosta tuli vallan väline ja osia raamatusta katosi tai muutettiin. Jumalan valtuus katosi maan päältä.

Jumala palautti kirkkonsa maan päälle 1800-luvun alkupuolella kun Isä ja Poika ilmestyivät nuorelle pojalle Yhdysvalloissa. Perustettiin Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko, jota johtaa itse Jeesus Kristus elävän profeetan kautta. Kirkossa on kaikki Jeesuksen perustaman kirkon ainekset jatkuvasta ilmoituksesta eläviin apostoleihin ja profeettoihin. Jumalan valtuus on palautettu maan päälle jotta kaikki voisivat saada tarpeelliset toimitukset palatakseen takaisin Taivaan Isän luokse.

Tutustukaa uskooni www.mormonit.fi

Vierailija
57/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:14"]Paitsi, että alkuperäisissä teksteissä puhuttiin vain neidosta, mutta kreikkalaiset mystikot lisäsivät neitseellisyyden tarinan joka oli ollut monissa jumala myyteissä ennenki. 
[/quote]

Miksiköhän muuten niin monessa vanhassa myytissä on niin paljon samaa? Entä jos johtuukin siitä että ne kaikki ovat lähtöisin jostain mikä on totta?

Vierailija
58/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:42"]siis olen luullut että kristityt eivät oikeasti usko kirjaimellisesti neitseelliseen sikiämiseen... siis uskotteko oikeasti? olen luullut että se on lähinnä jonkinlainen vertauskuva. eihän ihminen voi tulla raskaaksi ilman siittiöitä oikeasti. [/quote] Jos jumala on luonut maailman, niin kuinka helppoa olisi tehdä raskaus.

[/quote]Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä, älkääkä ruvetko sanomaan mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham', sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille. --Luuk. 3:8

Vierailija
59/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:05"]

justiinsa. nämä kristityt halveksivat homoja, koska raamattu. mutta itse rikkovat kymmentä käskyä surutta. ja sitten tuomitsevat kaikki muut erilaiset muka parempina ihmisinä.

[/quote]

Haluaisitko eritellä mitä kohtaa kymmenessä käskyssä kristityt jatkuvasti rikkovat? Muistatko edes miten ne käskyt menee?

[/quote]

valehtelevat. varastavat. himoitsevat naapuria. käyttävät luojansa nimeä asioiden päivittelyyn. osa tietenkin pettää aviopuolisoaankin.

Vierailija
60/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:44"]

Enimmäkseen Jeesus oli opetuslastensa kanssa. Mutta tottakai hän rakasti syntisiä sitä varten Jumala lähetti Ainoan Poikansa ristille.

Mieti. Hän kantoi KAIKKI synnit, jokaisen sairauden! Mikä tuska.

[/quote]

Mieti. Mitään jumalia ei ole olemassa.

[/quote]Room. 1: 19. sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
20. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa

Psalmi 19:

1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.

2. Taivaat julistavat Jumalan kunniaa, taivaanvahvuus ilmoittaa hänen kättensä tekoja.
3. Päivä sanoo päivälle, ja yö ilmoittaa yölle.
4. Se ei ole puhetta, se ei ole kieltä, jonka ääni ei kuuluisi.
5. Niiden mittanuora ulottuu yli kaiken maan ja niiden sanat maanpiirin ääriin. Auringolle hän on tehnyt niihin majan.
6. Se on niinkuin ylkä, joka tulee kammiostaan, se riemuitsee kuin sankari rataansa juostessaan.
7. Se nousee taivasten ääristä ja kiertää niiden toisiin ääriin, eikä mikään voi lymytä sen helteeltä.
8. Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
9. Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.
10. Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat.
11. Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä.
12. Myös sinun palvelijasi ottaa niistä vaarin, niiden noudattamisesta on suuri palkka.
13. Erhetykset kuka ymmärtää? Anna anteeksi minun salaiset syntini.
14. Myös varjele palvelijasi julkeilta, älä anna heidän minua hallita. Niin minä pysyn nuhteetonna ja olen paljosta synnistä puhdas.
15. Kelvatkoot sinulle minun suuni sanat ja minun sydämeni ajatukset sinun edessäsi, Herra, minun kallioni ja lunastajani.