Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jeesus rakasti niitä jota kristityt halveksuvat

Vierailija
21.12.2014 |

Jos Jeesus eläisi nykypäivänä, hän hengailisi juoppojen, nistien, somalien, raiskaajien, murhaajiem ja muiden halveksittujen kanssa. Jeesus tuskin hylkäisi ateistejakaan. Jeesus tuskin olisi mielissään tarkkaillessaan pikkumaisia ja ahdasmielisiä kristittyjä.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:42"]

siis olen luullut että kristityt eivät oikeasti usko kirjaimellisesti neitseelliseen sikiämiseen... siis uskotteko oikeasti? olen luullut että se on lähinnä jonkinlainen vertauskuva. eihän ihminen voi tulla raskaaksi ilman siittiöitä oikeasti.

[/quote]

Jos uskovaiset uskovat Jeesuksen olevan Jumala, Jumalan poika, kaikkivaltias, kaikkivoipa ja maailman luoja ja hallitsija, niin miten joku neitseellinen sikiäminen olisi tuon rinnalla epäuskottavaa?

Vierailija
22/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

k

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:29"]

Tässäkin hyvä neuvo on ottaa ensin se malka OMASTA SILMÄSTÄ ennen kuin heittää sen ENSIMMÄISEN KIVEN. 

Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. 

Hyvää joulua. 

[/quote]

Niin, ja kun sitten on sen hirren repinyt pois omasta silmästään (muuten, Jeesus sen tekee, ei ihminen edes näe mitään hirttä silmässään, kun on sen hirren takia ihan sokea!!!), niin sitten voi - ei kivittää ketään, vaan - ottaa sen roskan pois lähimmäisen silmästä, eli tajuaa, että itse on ollut syntinen, sanut armon ja anteeksiannon, kokenut, että Jumala on voinut antaa hänelle hänen järkyttävän suuret syntinsä anteeksi ja hän voi siksi antaa myös lähimmäiselleenanteeksi häneen kohdistuneet synnit. Tuo lähimmäinen on edelleen se oma hirsi silmässään, kunnes Jumala armossaan vetää hirren pois ja tuo ihminen kykenee näkemään niin omansa kuin lähimmäisensäkin syntisyyden, ja Jumalan armon niitä kohtan, jotka haluavat luovuttaa sen hirren silmästään Hänelle.

Vierailija
24/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla on tänään ollut paljon aloituksia siitä miten uskovaisten pitäisi hyväksyä sitä ja tätä. Ilmeisesti totuuden verhon raottaminen saa tämän eksyksissä olevan kansan tolaltaan.

Vierailija
25/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:42"]

siis olen luullut että kristityt eivät oikeasti usko kirjaimellisesti neitseelliseen sikiämiseen... siis uskotteko oikeasti? olen luullut että se on lähinnä jonkinlainen vertauskuva. eihän ihminen voi tulla raskaaksi ilman siittiöitä oikeasti.

[/quote]

Ystävä rakas kyllä kristityt uskovat neitseelliseen sikiämiseen. Tässä astuu kuvioihin Jumala johon kristityt myös uskovat. Sinulle Jumala on pelkkä epämääräinen käsite jonka tarkoituksena on levittää hyvää mieltä ja osoittaa hyväksyntää juuri sinun toilailuillesi.
[/quote]

oletpas ilkeän tuntuinen ihminen. Mitä sinä tiedät minun jumala-käsitteestäni? Millä oikeudella puhut siitä vähätellen ja kutsut sitä epämääräiseksi? Ai niin, olet kristitty ja kuulut yhteen maailman "vain minun uskontoni on oikea"-lahkoon.

minä en oikeasti ole tiennyt että uskotte noita kertomuksia kirjaimellisesti, vaan ollut siinä käsityksessä että ne ovat teille vertauskuvallisia kertomuksia.

Vierailija
26/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

justiinsa. nämä kristityt halveksivat homoja, koska raamattu. mutta itse rikkovat kymmentä käskyä surutta. ja sitten tuomitsevat kaikki muut erilaiset muka parempina ihmisinä.

Vierailija
27/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ikinä huomanneet että sanassa Jumala on kuusi kirjainta? Myös sanassa Jeesus on kuusi kirjainta... Lisäksi myös sanassa Mooses on kuusi kirjainta. Kolme ihmistä joiden roolit ovat tärkeimpiä raamatussa. Muodostuu luku 666. Sattumaako? Ei, siitä se pedon luku on syntynyt.

Vierailija
28/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen seuraavaa kirjaa:

Sadinmaa Kai

10 käskyä kirkolle

Nasaretin Jeesus ei ollut kirkon kesyttämä yläluokan sylikoira vaan köyhien vapauttaja, kapinallinen. Suomen evankelis-luterilainen kirkko vääristelee evankeliumin todellista sanomaa ja valehtelee Jeesuksesta.

Pappi Kai Sadinmaan 10 käskyä kirkolle iskee suoraan kirkon ytimeen. Se on vastustamaton kirja oikeudenmukaisemman ja rehellisemmän kirkon puolesta. Se on soraääni yhtenäisen kirkon ideaalia vastaan ja kivi eliitin kengässä.

Osansa saavat muun muassa itselleen monumentteja rakentelevat kirkonmiehet, finanssipelurit, vanhoillislestadiolaiset ja homojen vihaajat. Sadinmaan sanan äärelle pysähtyvät niin uskovat kuin uskomattomatkin.

1. Älä valehtele Jeesuksesta
2. Lopeta jäsenten kosiskelu
3. Julista poliittista evankeliumia
4. Lopeta sijoitusbisnes
5. Lopeta rikkaiden suosiminen
6. Älä kumarra valtaa
7. Luovu tekopyhyydestä
8. Luovu messusta ja muusta magiasta
9. Anna homon rakastaa
10. Älä tee Raamatusta Jumalaa

Vierailija
29/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:42"]siis olen luullut että kristityt eivät oikeasti usko kirjaimellisesti neitseelliseen sikiämiseen... siis uskotteko oikeasti? olen luullut että se on lähinnä jonkinlainen vertauskuva. eihän ihminen voi tulla raskaaksi ilman siittiöitä oikeasti.
[/quote]

Jos jumala on luonut maailman, niin kuinka helppoa olisi tehdä raskaus.

Vierailija
30/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olen uskovainen ja vilpittömästi uskon sananmukaisesti neitseestä syntymiseen tässä yhdessä erityistapauksessa, jossa Jumala syntyi tänne maan päälle ihmiseksi. Jos Hän olisi syntynyt Joosefin siemenestä, hän olisi ollut tavan ihminen, mutta koska Hän syntyi siten, että Jumala hedelmöitti omalla siihen erityistilanteeseen luomallaan (kuten loi sanallaan koko tämän maailmankaikkeudenkin!) siittiöllä Marian munasolun, tuo lapsi oli toisaalta Jumala, toisaalta ihminen. Jumalana voimallinen ja kaiken yläpuolella, joten kykeni (Luojana!) myös parantamaan kaikki sairaat ja antamaan synnit anteeksi ja myös ristinkuolemallaan sovittamaan ihmisten synnit itsensä,Jumalan, kanssa! Otti siis ihmisen synnit päälleen. Tämän anteeksisaamisen saa kukin ihminen osakseen vain uskomalla Häneen ja Hänen sovitustyönsä, mikä ON luonnolliselle ihmiselle ihan täys pähkähulluus! Tämän sanoo Raamattukin! Siksi ihminen, joka kokee tarvitsevansa anteeksiantoa, tekee kuin hypyn tuntemattomaan, kun rukoillen anteeksiantoa pyytää saada tulla Jumalan lapseksi. Hän saa kokea anteeksiannon ja kokea tulevansa Jumalan lapseksi, sillä ilman tuota Jeesuksen sovitustyön hyväksymistä omalle kohdalleen ei kukaan voi tulla Jumalan lapseksi. Tämän vuoksi myöskään pelkkä vauvakaste ei ketään pelasta, vaan jokaisen ihmisen on omakohtaisesti uudestisynnyttävä Jumalan lapseksi uskomala Jeesukseen ja ottamalla Hänet vastaan sydämeensä ja siihen johtaa juuri tuo oma nöyrtyminen Jumalan edessä ja oman syntisyyden kokeminen ja anteeksisaamisen syvä tarve.

Vierailija
31/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

h

Vierailija
32/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:05"]

justiinsa. nämä kristityt halveksivat homoja, koska raamattu. mutta itse rikkovat kymmentä käskyä surutta. ja sitten tuomitsevat kaikki muut erilaiset muka parempina ihmisinä.

[/quote]

Haluaisitko eritellä mitä kohtaa kymmenessä käskyssä kristityt jatkuvasti rikkovat? Muistatko edes miten ne käskyt menee?

Vierailija
33/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:44"]

Enimmäkseen Jeesus oli opetuslastensa kanssa. Mutta tottakai hän rakasti syntisiä sitä varten Jumala lähetti Ainoan Poikansa ristille.

Mieti. Hän kantoi KAIKKI synnit, jokaisen sairauden! Mikä tuska.

[/quote]

Mieti. Mitään jumalia ei ole olemassa.

Vierailija
34/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:06"]

Oletteko ikinä huomanneet että sanassa Jumala on kuusi kirjainta? Myös sanassa Jeesus on kuusi kirjainta... Lisäksi myös sanassa Mooses on kuusi kirjainta. Kolme ihmistä joiden roolit ovat tärkeimpiä raamatussa. Muodostuu luku 666. Sattumaako? Ei, siitä se pedon luku on syntynyt.

[/quote]

Onneksi tää maginen yhteys pätee juuri suomenkielessä. Muuten sinulta olisi mennyt tämä neronleimaus ohi.

Vierailija
35/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi melkein palvoa saatanaa , koska hän tappaa raamatussa alle 10 ihmistä kun taas jumala miljoonia. 

Vierailija
36/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:05"]

No niin, sitähän ne uskikset tekevät: viettävät aikaansa vankiloissa kertoen anteeksisaamisesta, järjestävät köyhien jouluruokailuja musiikkiesityksineen, vievät vaate- ja ruoka-apua köyhile perheille, järjestävät majoituspaikkoja sillanaluspuleille, hoitoloita nisteille (KAN) ja jopa todella alas vajonneille huorille auttamiskoteja, joissa he saavat hoitoa, vaatteita ja ruokaa ja samalla apua nousta syvältä synnin suosta takaisin ihmisyyteen.

Mene, ja tee sinä samoin! Tule sen jälkeen kertomaan, ketä tapasit siellä maailman huono-osaisimpia palvelemassa ja auttamassa. Esim nyt vaikka kaikkien tunteman jo edesmenneen uskovaisen Veikko Hurstin ruokajonoissa, joka työ jatkuu edelleen.

[/quote]

Tässä puhuttiin lähinnä tapakristityistä jotka ovat hanakoina tuomitsemaan lähimmäisen siviilisäädyn, avioeron, alkoholin tai lääkkeitten käytön, mt-ongelman, ulkonäön yms takia. Joille ydinperhe, kirkossakäynti, tiukat arvot ovat ainoat ne oikeat. 

Ja tiedoksesi: myös moni ateisti tekee hyviä töitä ja auttaa köyhiä tekemättä siitä numeroa tai olematta ulkokultainen. 

t. kirkosta eronnut

[/quote]

Mä en kyllä tunnistanut tuosta tekstistäsi tapauskovaista, vaan lähinnä tiukan fundamentalistihihhulin.

Minä olen ymmärtänyt, että tapauskovaisia ovat ne syntymässä kirkkoon pakkoliitetyt, jotka kuuluvat kirkkoon lähinnä tavan vuoksi. Eivät siis erityisemmin ajattele jumal-asioita (jos ollenkaan) ja eivät käy kirkon tilaisuuksissa, eivätkä ole muutenkaan kirkon toiminnassa mukana. Ainoastaan maksavat uskollisesti veronsa, kun eivät kirkosta erotakaan osaa/uskalla/viitsi/halua.

t. toinen kirkosta eronnut entinen tapauskovainen

Vierailija
37/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:05"]

[/quote]

Puhut nyt nimikristityistä.

Uskovaiset eivät hyväksy homoutta, eivät myöskään 10 käskyn kieltämiä asioita, esim huoruutta ja aviorikosta. On täysin eri asia sanoa, että jokin asia ON väärin ja sen harjoittajat EIVÄT peri Taivasten valtakuntaa, kuin tuomitseminen. Edellä mainittu ei ole sama kuin tuomitseminen, vaan nimenomaan väärästä asiasta varoittaminen ja siitä, mihin tuon vääryyden harjoittaminen johtaa. Ei Jumala tahdo kenenkään joutuvan Helvettiin, vaan pelastuvan. Mutta tahtooko ihminen pelastua, se onkin jo sen ihmisen oma asia ja valinta! Viisas valitsee Jeesuksen!

Vierailija
38/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:42"] siis olen luullut että kristityt eivät oikeasti usko kirjaimellisesti neitseelliseen sikiämiseen... siis uskotteko oikeasti? olen luullut että se on lähinnä jonkinlainen vertauskuva. eihän ihminen voi tulla raskaaksi ilman siittiöitä oikeasti. [/quote] Ystävä rakas kyllä kristityt uskovat neitseelliseen sikiämiseen. Tässä astuu kuvioihin Jumala johon kristityt myös uskovat. Sinulle Jumala on pelkkä epämääräinen käsite jonka tarkoituksena on levittää hyvää mieltä ja osoittaa hyväksyntää juuri sinun toilailuillesi. [/quote] oletpas ilkeän tuntuinen ihminen. Mitä sinä tiedät minun jumala-käsitteestäni? Millä oikeudella puhut siitä vähätellen ja kutsut sitä epämääräiseksi? Ai niin, olet kristitty ja kuulut yhteen maailman "vain minun uskontoni on oikea"-lahkoon. minä en oikeasti ole tiennyt että uskotte noita kertomuksia kirjaimellisesti, vaan ollut siinä käsityksessä että ne ovat teille vertauskuvallisia kertomuksia.

[/quote]

Hyvä on korjaan sanomisiani. Jumala on sinulle vertauskuvallinen käsite jonka tarkoituksena on levittää hyvää mieltä ja osoittaa hyväksyntää juuri sinun toilailuillesi.

Vierailija
39/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:18"]

[/quote]

Olen uskovainen ja vilpittömästi uskon sananmukaisesti neitseestä syntymiseen tässä yhdessä erityistapauksessa, jossa Jumala syntyi tänne maan päälle ihmiseksi. Jos Hän olisi syntynyt Joosefin siemenestä, hän olisi ollut tavan ihminen, mutta koska Hän syntyi siten, että Jumala hedelmöitti omalla siihen erityistilanteeseen luomallaan (kuten loi sanallaan koko tämän maailmankaikkeudenkin!) siittiöllä Marian munasolun, tuo lapsi oli toisaalta Jumala, toisaalta ihminen. Jumalana voimallinen ja kaiken yläpuolella, joten kykeni (Luojana!) myös parantamaan kaikki sairaat ja antamaan synnit anteeksi ja myös ristinkuolemallaan sovittamaan ihmisten synnit itsensä,Jumalan, kanssa! Otti siis ihmisen synnit päälleen. Tämän anteeksisaamisen saa kukin ihminen osakseen vain uskomalla Häneen ja Hänen sovitustyönsä, mikä ON luonnolliselle ihmiselle ihan täys pähkähulluus! Tämän sanoo Raamattukin! Siksi ihminen, joka kokee tarvitsevansa anteeksiantoa, tekee kuin hypyn tuntemattomaan, kun rukoillen anteeksiantoa pyytää saada tulla Jumalan lapseksi. Hän saa kokea anteeksiannon ja kokea tulevansa Jumalan lapseksi, sillä ilman tuota Jeesuksen sovitustyön hyväksymistä omalle kohdalleen ei kukaan voi tulla Jumalan lapseksi. Tämän vuoksi myöskään pelkkä vauvakaste ei ketään pelasta, vaan jokaisen ihmisen on omakohtaisesti uudestisynnyttävä Jumalan lapseksi uskomala Jeesukseen ja ottamalla Hänet vastaan sydämeensä ja siihen johtaa juuri tuo oma nöyrtyminen Jumalan edessä ja oman syntisyyden kokeminen ja anteeksisaamisen syvä tarve.

[/quote]

Minua on aina ahdistanut kristittyjen kanssa uskonasioista puhuminenkin. Tuntuu ahdistavalta, en osaa eritellä miksi. Jotenkin se julistus, että vain he pääsevät taivaaseen ja me muut joudumme jonnekin helvettiin tuntuu ahdistavalta. Että vain he ovat Jumalan rakkaita ja me ei-uskovat olemme itse vastuussa Jumalan hylkäämisestä kun emme kerran usko. Mutta entä jos haluaa uskoa, mutta ei vaan pysty uskomaan noita juttuja?

Minulla on ollut elämässäni vaikeita aikoja, mielenterveys on ollut vaakalaudalla, on ollut vahvaa kuolemanpelkoa yms. Olen halunnut tulla uskoon ja saada sisäisen rauhan ja varmuuden, mutta juuri tuo kristinuskon järjettömyys ja ihan hullut epäloogiset tarinat(jotka pitäisi uskoa ihan kirjaimellisesti) tekevät sen, että en ole OMASTA HALUSTANI huolimatta tullut uskoon. En vaan pysty uskomaan vaikka haluan. Olen rukoillut, se ei tunnu miltään eikä sen jälkeen tunnu yhtään miltään enkä ole tullut uskoon.

Voiko siis olla niin, että Jumalanne ei vaan haluakaan kaikkia omakseen vai mistä johtuu, ettei tule uskoon? Turha tulla sanomaan, että usko nyt vaan kun se ei kerran onnistu.

Vierailija
40/70 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:12"]

Ei Jeesus kuitenkaan syntistä sääli kun on aika viimeisen tuomion.

Jeesus sanoi: Mene, äläkä enää syntiä tee.

2. Piet. 2:

4. Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.
5. Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.
6. Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät.
7. Kuitenkin hän pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi;
8. sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla.
9. Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät,
10. ja varsinkin ne, jotka lihan jäljessä kulkevat saastaisissa himoissa ja ylenkatsovat herrauden.

20. Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
21. Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
22. Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa".

[/quote]

Jaanhans, Pete vauhdissa jälleen  :)

Hyvä Peteeee!!!

Vielä kun vähän pinnistät, niin päästään tänäänkin yli neljänsadan ;)

https://eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/tanaan.html