Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helppoja leivonnaisia, joihin ei tule kalliita raaka-aineita?

Vierailija
20.10.2021 |

Mitä olette itse tehneet?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää ny V I T T U U N mokkapaloinenne! Ällöttävin leivonnainen jota tekee ne jotka ei osaa mitään.

Menix tunteisiin? Paras leivonnainen. Et vain osaa tehdä sitä.

Se on vain niin tyystin puhkikulunut, leivottiin jo 70-luvulla kouluissa.

Vierailija
22/49 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenat on kg-hinnaltaan halpoja. Muutenhan se on sitten sokerikakku jos halpaa pitää olla. Siihenkin voi päälle laittaa paistettuja omenalohkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivonnainen? Ranskanleipä valkoisista jauhoista ja hiivasta ja suolasta. Halvemmaksi tuskin tulee mikään. Vettä hanasta.

Vierailija
24/49 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerikakku on halpa ja muutenkin hyvää siinä mielessä, ettei siinä ole rasvaa. Sokerikakkupohjalta voi tehdä piirakkaa säilykehedelmistä, kuten aprikoosipiirakkaa. Aprikoosit laitetaan vuoan pohjalle yhdessä ruskean sokerin ja pienen rasvamäärän (50 g) kanssa, päälle sokerikakkutaikina. Tähän löytyy varmasti ohjekin jostain. Säilykeaprikoositölkki ei paljon maksa, eikä myöskään jauho, sokeri, munat, leivinjauhe, vanilliinisokeri.

Lisäksi kuivakakut, kuten tiikerikakku, ovat helppoja ja halpoja. Samalla niiden myyntihinta kaupassa on päätähuimaava. Kerrankin saa työlleen vastinetta, kun tekee itse. 

Vierailija
25/49 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimäkakku

Vierailija
26/49 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eilen suolaisen piirakan, tomaatti-mozzarellapiiras. Mielestäni se oli edullinen. Raaka-aineet: vehnäjauho, voi/margariini, vesi, juusto (ohjeessa parmesan, mulla musta emmental), sinappi (itsetehtyä), tomaattia, mozzarellaa, mustapippuri, suola, öljy, basilika (käytin kuivattua), oliks muuta? Ohje löytyy Kinuskikissan sivuilta. Päädyin tähän reseptiin koska mulla oli vanhaksi menevää mozzarellaa, joka oli ostettu tarjouksesta, kaapissa. Voi suositella lämpimästi.

Vierailija
27/49 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää, että moni luokittelee pannukakun ja letut leivonnaisiksi. Itse en ole koskaan ajatellut niitä leivonnaisiksi mutta en kyllä osaa perustella miksi ei. Tai lähinnä en koe niiden tekemistä leipomiseksi mutta en kyllä tiedä mitä se sitten olisi. Joka tapauksessa letut ja pannukakku ovat hyviä ja edullisia. Maidon voi lettutaikinassa korvata vissyvedellä. SodaStreamilla hapotettukin käy.

Vierailija
28/49 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää, että moni luokittelee pannukakun ja letut leivonnaisiksi. Itse en ole koskaan ajatellut niitä leivonnaisiksi mutta en kyllä osaa perustella miksi ei. Tai lähinnä en koe niiden tekemistä leipomiseksi mutta en kyllä tiedä mitä se sitten olisi. Joka tapauksessa letut ja pannukakku ovat hyviä ja edullisia. Maidon voi lettutaikinassa korvata vissyvedellä. SodaStreamilla hapotettukin käy.

Millä ne jauhot korvaisi?

Vierailija
29/49 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsit kun tein tässä yks päivä pitkästä aikaa mokkapaloja, ja niistä tuli ihan superhyviä! Nam!!

Vierailija
30/49 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulihatut. Hyvää ja täytteeksi voi laittaa monenlaista.

Vierailija
31/49 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivonnainen? Ranskanleipä valkoisista jauhoista ja hiivasta ja suolasta. Halvemmaksi tuskin tulee mikään. Vettä hanasta.

Leivonnainen sana on seksistinen. Pitäisi sanoa leivinhenkilö

Vierailija
32/49 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivakakkuja ja erillaisia pullia pakkaseen aina silloin tällöin leivon.

Vierailija
33/49 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulla, keksit, peruskääretorttu (halvinta hilloa väliin)

Vierailija
34/49 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ritarit päiväysvanhasta pullasta (ale 30/60%), päälle halpaa hilloa ja kermaa vaahdotettuna (ale 30/60%)

Vierailija
35/49 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjat maksaa paljon jopa itse kerättynä sillä omalle ajalle on aina hinta.

Höpö höpö

Vierailija
36/49 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosikko

Vierailija
37/49 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpot ja yksinkertaiset valmistaa kirjoitti:

Mokkapalat, hiekkakakku, kauralastut, teeleivät, perunaleposka(perunamuussia, kananmunaa ja tarvittaessa vähän vehnäjauhoja).

Kahvipaketti on jo yli 5 euroa

Et suinkaan sinä koko kahvipakettia siihen leivontaan käytä😳

Vierailija
38/49 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanileipä 

Vierailija
39/49 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivon pullaa, leivon kakun. Teen piirakkaa, laitan pannukakun uuniin, paistan lättyjä. Mikä näitä kaikkia yhdistää? TAIKINA!

Vierailija
40/49 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimäkakku

Pannukakku

Letut

Pulla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan