Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kertoi suoraan, että ei yksinkertaisesti pysty muistamaan asioita, jotka eivät hänelle itselleen ole erityisen kiinnostavia.

Vierailija
20.10.2021 |

Tällä sitten perustelee unohduksensa, tekemättömyytensä ja lupausten pettämisen.
Niin, mitä tuohon nyt sitten sanoisi.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on monesti heikompi organisointikyky yleisesti ja ajanhallinta vaikeampaa. Se on käsittääkseni ihan tutkittukin eroavaisuus miehen ja naisen aivojen ja kognitiivisten kykyjen välillä Nainen taas yleisesti hahmottaa tilaa ja etäisyyksiä heikommin. Minä oon ratkaissut asian muistuttelemalla.

Se puolestaan on mielestäni ihan tahallista, että miehelläni on varsin valikoiva muisti omien pettämistensä suhteen. Kun olen jälkikäteen saanut selville, että kuinkas paljon siellä 'käytännössä ollaan jo erottu' -exän lakanoissa mm tulikaan pyörittyä muutama vuosi sitten on vakioselitys "en oikeasti muista". Hyvin ja johdonmukaisesti on kuitenkin muistanut pysyä valheellisessa tarinassaan. ÄRRRRR!!

Vierailija
22/35 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppimispsykologiaa opiskelleena olen samaa mieltä miehesi kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on jatkuvasti päällä puheripuli. Hän selittää ja selittää, eikä osaa lukea milloin en ole kiinnostunut joistakin asioista. En millään pysty rekisteröimään kaikkea mitä puhuu, varsinkaan jos aihe ei kiinnosta minua. Tuossa ei ole mitään ihmeellistä.

Vierailija
24/35 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelle saattaa tulla yllätyksenä asia, josta olen pari viikkoa päivittäin puhunut, siitä on lappu jääkaapin ovessa. Ja on sitten huuli pyöreenä, kun mun pitäisi lähteä sinne omaan menooni ja hänen jäädä lasten kanssa.

Hänellä on todella valikoiva kuulo ja muisti.

Vierailija
25/35 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltä miksi sinä et ole hänelle tärkeä ja toimi sitten vastauksen mukaan. Koska sitähän tuo tarkoittaa: sinulle tärkeät asiat eivät ole miehelle tärkeitä = sinä ja sinun onnellisuus eivät ole miehelle tärkeitä.

Ovatko ap:lle tärkeät asiat oikeasti tärkeitä?

En minäkään muista mieheni kaikkia asioita, pitäisi varmaan, mutta ne eivät ole mielestäni kiinnostavia tai edes kovin tärkeitä. Miksi minun pitäisi muistaa ne? En ole hänen sihteerikkönsä. Hoitakoot omat asiansa ja minä omani. Pidän hänestä silti.

Vierailija
26/35 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä oli samanlainen. Muisti ulkoa Valioliigan kaikkien aikojen ja kausien maalintekijät, lätkäliigan tilastot ja pelaajasiirrot ja siihen päälle ravihevosten suvut. Omien lastensa ja muiden läheisten syntymäpäivät unohti, sanoin kaikki perhe-elämän tapahtumat ja lasten koulujen tilaisuudet, joissa olis pitäny hänen olla läsnä. Esikoisen rippijuhlankin ajankohta pääsi unohtumaan. Kun ei vaan kuulemma voinut muistaa. P...T sanon minä, arvovalinta se oli.

Vierailija
27/35 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on sama juttu, aina sovitaan jotain ja seuraavana päivänä se unohtaa. En voi luottaa mihinkään, mitä sovitaan. Hänen mielestään ratkaisu asiaan olisi, ettei sovita koskaan mitään 😂

Toki muutaman kerran on myös laskettelureissulla päässyt unohtumaan, että on naimisissa.

Vierailija
28/35 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä on sama juttu, aina sovitaan jotain ja seuraavana päivänä se unohtaa. En voi luottaa mihinkään, mitä sovitaan. Hänen mielestään ratkaisu asiaan olisi, ettei sovita koskaan mitään 😂

Toki muutaman kerran on myös laskettelureissulla päässyt unohtumaan, että on naimisissa.

Sormus on sitä varten, että muistaa.

Vierailija
29/35 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko muistaa tämän?

Vierailija
30/35 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen aivan samalla tavalla, unohdan todella helposti yhdentekevää asiat. Sen sijaan kaikki tärkeät asiat pysyvät muistissa vuosikymmeniä.

Haa! Kyse onkin siitä, kenelle tärkeitä! Mitä iloa sinusta on kenellekään jos SINUN tärkeät asiat muistat, mutta läheisesi tärkeitä asioita et? Mikä vit.n itsekeskeisyys jyllää? Älä siis ihmettele jos läheisesi sinut myös”unohtaa”.

Vierailija
31/35 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi mies lupasi eilen tulla ajoissa töistä, jotta ehditään yhdessä käymässä ostamassa eräs kodintarvike. No ei tullut.

Tai viimeviikonloppuna meidän piti mennä elokuviin katsomaan uus Bondi, sopikin menon kaverinsa kanssa. Kaupasta ei muista tuoda niitä mun juttuja, ei vaikka olis lappu mukana.

Ap

On se kyllä ihan paska mies. Mene heti turvakotiin, ja koita kasata elämäsi uudelleen. Voimia ja jaksuja! 

Vierailija
32/35 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en naisenakaan pysty muistamaan monia asioita, mitkä ovat minulle todella tärkeitä. Vaikka tiedostan niiden merkityksen muille, olen laittanut ne jääkaapin oveen ja tiskikaapin sisälle ja kertailen vähän väliä. Silti missaan näitä, kun en tiedä mikä päivä on milloinkin.

Pitäisikö sinun lakata pitämästä asioita niin valtavan merkittävinä. Jos on kyseessä vaikka jotkut päivämäärät, sano pari päivää ennen, että kai sinä nyt muistat, että lauantaina on hääpäivä tai jotain vastaavaa. Kannattaa vielä muistuttaa edellisenä päivänä ja mieluusti kyseisen päivän aamuna.

Itse kyllä ainakin tykkään kaikenmoisia juttuja viettää ja huomioida, mutta olen huono niiden järjestämisessä itse. En ole tahallani tämmöinen. Onneksi omat läheiseni tietävät heikkouteni ja suhtautuvat niihin silleen, että saan olla hönö. 

Kuvailit hyvin, miten vastuuttomuutta harjoitetaan käytännössä ihmissuhteissa, hönö. 

Vierailija
33/35 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanopa muuta. Voi että niitä höpönassuja :D

Vierailija
34/35 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia tarpeitaan ei kannata jättää toisen hyväntahtoisuuden varaan. Jos oikeasti tahdot kodinkoneen käy ostamassa se itseksesi. Jos oikeasti haluat nähdä uusimman Bondin, mene kaverisi kanssa.

Jos teillä ei ole puolen vuoden jälkeen yhteisiä tavaroita tai muistoja, eivät kiinnostuksenne kohteet sovi yhteen ja voitte erota.

Minä aloin toimia noin ja yllättäen mies muutti suhtautumistaan. Hän ei voinut enää käyttää valtaa ja toisaalta hänen ei tarvinnut vastustella ehdotuksiani kuin murrosikäisen pojan äitiään. En odottanut kotona että hän tulisi.

Sen jälkeen on ollut helpompi sopia oikeasti tärkeistä asioista ja edelleen ollaan yhdessä.

Vierailija
35/35 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asia puheeksi miehen kanssa, että asiat ovat sinulle tärkeitä, etkä tunne oloasi arvostetuksi hänen puolestaan.

Sitten lakkaat paapomasta, et muistuttelee, etkä syyllistä. Jos miehen käytös ei muutu, niin muuta pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi