Talvipäivänseisaus, tänään vai huomenna?
Googlen mukaan tänään ja kalenterin mukaan huomenna?
Kommentit (17)
Juu juu mutta kun googlessa lukee talvipäivänseisaus tänään.
Ei minun googlessa lue mtn. Tosin kun googlettaa niin tulee, että 2014 se on 22pv.
Mun googlessa on lumiukkoja ja jotai hahmoja ja lukee talvipäivänseisaus.
Google on ennenkin ollut päivän etuajassa joissain päivissä.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 06:48"]
Mun googlessa on lumiukkoja ja jotai hahmoja ja lukee talvipäivänseisaus.
[/quote]
Joo joku tuo lapion niistä... mutta ei minulla lue mitään talvipäivänseisausta.
Kun laitta hiirellä kursorin siihen kuvan päälle niin lukee talvipäivänseisaus.
No näköjään hiirellä se tuli siihen, se varmaan lukee siinä huomennakin. Sehän on aina vuodesta riippuen 21pv. tai 22pv. niin google vetänyt varoiksi molemmat päivät.
Se on muistaakseni 01.40 ensi yönä.
Ei se niin päivän päälle ole, varsinkin kun tänä vuonna on keskellä yötä. Ursan kalenterin mukaan klo 1.03.
Voi vittujen perse :( Nytkö päivä alkaa sitten taas pidetä?
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 11:09"]
Jee :)
[/quote]
On siinä eräs asia, joka saa hyvälle mielelle. Nimittäin se nautinnollinen ajatus, että seuraavan puolen vuoden aikana päivä pitenee joka päivä ja puolen vuoden kuluttua päivä on sen 13-24 tuntia nykyistä pidempi, riippuen siitä missä päin Suomea asuu.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 11:11"]
Voi vittujen perse :( Nytkö päivä alkaa sitten taas pidetä?
[/quote]
Muuta pohjoisnavalle, jos pimeyttä kaipaat. Siellä kaamos kestää vielä kolme kuukautta, kevätpäiväntasaukseen asti. Sen jälkeen siellä alkaakin puoli vuotta kestävä yötön yö, vai pitäisikö sanoa puoli vuotta kestävä päivä.
Ps. kaikki elävä kuuluu valoon. Valo on yksi kaikkein tärkeimmistä elämän edellytyksistä Maapallolla, yhdessä veden, hapen ja sopivan lämpötilan kanssa. Nuo asiat opetetaan jo peruskoulussa.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 11:06"]
Ei se niin päivän päälle ole, varsinkin kun tänä vuonna on keskellä yötä. Ursan kalenterin mukaan klo 1.03.
[/quote]
No niin ja Amerikassa on kello meitä monta tuntia jäljessä, eli siellä se on 21pv. ja google on Amerikkalainen. Oliko vähän hyvin pähkälty juu....
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 11:06"]
[/quote]
Miks se suomeks on kirjotettu?
No niin ja Amerikassa on kello meitä monta tuntia jäljessä, eli siellä se on 21pv. ja google on Amerikkalainen. Oliko vähän hyvin pähkälty juu....
[/quote]
22pv. se on tänä vuonna., viime vuonna oli 21pv.