Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannustalon rakentaneet! Ja muutkin saavat tietysti kommentoida.

Vierailija
06.09.2006 |

Kyselenpä neuvoja teiltä jo talon rakentaneet...

Eli meitä kiinnostaisi Kannustalojen Aurora- ja Rauhala-mallit kahdessa tasossa. Tiedän, että isojen yli 180 m2 talojen rakentaminen tulee kalliiksi, joten meille riittäisi täällä pk-seudulla pienempikin, esim. 160 m2 talo. Mutta onko se liian pieni 2-tasoiseksi? Vai kannattaisiko rakentaa tuon kokoinen talo 1-tasoon?

Entä kustannukset, jos teettää suurimman osan ammattitöistä ulkopuolisilla? Itse tekisimme vain pintatyöt eli kalusteiden asennukset, maalaukset ja tapetoinnit, parkettien laitot sun muut kevyemmät. Mikähän tulisi neliöhinnaksi ilman tonttia? Laitamme maalämmön.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää että me ollaan rakentamassa 3 kerroksista tiili/puuverhouksella olevaa rinnetaloa jossa neliöitä on noin 250 + talli ja hintaa ei tule kyllä mitenkään järisyttävän paljon.

Itse tehdään jotain pientä, loput työt me kilpailutetaan ja palkataan itse.

Pohjan on suunnitellut ja muokannut talotehtaan suunnittelija.

Vierailija
2/11 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sisustaminen on niin kallista. Mulle kelpais ikean keittiökin, joka ei montaa tonnia maksa ja tapettia saa 5€ rulla kun ostaa jotain jäännösrullia. Kyllä etsimällä löytää paljon halvemmallakin tavaraa. Laminaattikin on halpaa kun ostaa tarjouksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.

Vierailija
4/11 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni n.260.000e (sis autotalli) ja tontti päälle. Paketti maksoi 70.000e, ja siihen ei todellakaan sisältynyt kaikki puutavara - esim. portaat, teraassilaudat, sauna jne.

niin ja talo ei pk-seudulla

Vierailija
5/11 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran talopakettiin kuuluu kaikki runkorakenteet ja silti saa hinnan kertoa vähintään kolmella (vaikka talopaketiin kuuluisi pystytyskin), ennen kuin talo on valmis, niin jonnekin se raha kuluu. Perustuksiin menee tietty osansa, mutta vielä kolmannes jää ' sisustukseenkin' . Tapettien, laminaattien ja laattojen lisäksi tarvitaan monenmoista pohjustetta ja tasoitetta, askelääneneristettä, vesieristettä, listoja ja komeroita. Näistä kertyy ihmeen iso summa, jolle yleensä lasketaan kokonaiskustannuksiin ' keskitason' laatu. Tuosta ei mahdottomia pystytä enää tinkimään, jos budjetti on ylittymässä siinä vaiheessa, kun pintoja aletaan tehdä.

Vierailija:

ja sisustaminen on niin kallista. Mulle kelpais ikean keittiökin, joka ei montaa tonnia maksa ja tapettia saa 5¿ rulla kun ostaa jotain jäännösrullia. Kyllä etsimällä löytää paljon halvemmallakin tavaraa. Laminaattikin on halpaa kun ostaa tarjouksesta.

Vierailija
6/11 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. se harmonia/rauhalan asukki

Vierailija
7/11 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellämme on isompi yksitasoisena, kun ei haluttu rampata rappusissa. Toisaalta käytiin kaverin sadan neliön kaksitasorivarissa, joka vaikutti ihan toimivalta, eli ei ne neliöt kerrosmääriä sanele.

Kustannuksista en osaa sanoa, kun meille tuli pitkästä itse tehden. Parkettien ja tapettien laitosta sen verran, että kannattaa teettää pohjatyöt noihin. Tasoittelu on sangen v*maista puuhaa... Ja tapetoitavatkin seinät kannattaa pohjamaalata ennen tapettien kiinnittämistä.

Vierailija:

Kyselenpä neuvoja teiltä jo talon rakentaneet...

Eli meitä kiinnostaisi Kannustalojen Aurora- ja Rauhala-mallit kahdessa tasossa. Tiedän, että isojen yli 180 m2 talojen rakentaminen tulee kalliiksi, joten meille riittäisi täällä pk-seudulla pienempikin, esim. 160 m2 talo. Mutta onko se liian pieni 2-tasoiseksi? Vai kannattaisiko rakentaa tuon kokoinen talo 1-tasoon?

Entä kustannukset, jos teettää suurimman osan ammattitöistä ulkopuolisilla? Itse tekisimme vain pintatyöt eli kalusteiden asennukset, maalaukset ja tapetoinnit, parkettien laitot sun muut kevyemmät. Mikähän tulisi neliöhinnaksi ilman tonttia? Laitamme maalämmön.

Vierailija
8/11 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydä hinta-arvio noilla parametreillä talopakettifirmalta ja kerro se kahdella niin, olet suht lähellä totuutta. Muista, että pintaverhoilut tulee AINA maksamaan enemmän, kuin mitä suunnitteluvaiheessa kuvittelee.

Vierailija
9/11 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei jopa neljällä, jos aiotte teettää työt ulkopuolisilla. Joten voit vaan kuvitella mitä tulee maksamaan kaksitaso ja enemmän neliöitä. mutta onnea rakennuspuuhiin, maku teillä on ainakin kohillaan ;))

p.s. Vaajatalokin tekee todennäköisesti edullisemmin Rauhalan näköistä taloa...

Vierailija
10/11 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että Vaajatalot tekee talon sisustusvaiheeseen 1200 euroa/neliö. Ei siis kallista. Onko teillä Vaajatalo vai mihin päädyitte?

Rahaa meillä on budjetoitu koko rakennushankkeeseen 400.000 euroa ja tuolla pitäisi hankkia myös tontti (hinta noin 135.000 euroa).

Ap.

Vierailija
11/11 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisimme rakentaneet, olisimme teettäneet auroran 1-taso-tyylisen pitkästä tavarasta rakennusporukalla.

Jos tuo Vaajatalon neliöhinta pitää paikkansa, se ei ole paha.... mutta kannattaa muistaa, että sisustuspuuhat maksaa ;))

Keittiö koneineen maksaa jo äkkiä 15-20 000 eur. ja kaikki pesuhuoneet ja lattiat jne...... mutta on se varmasti sen arvoistakin, saa just sellasta kuin haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan