Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelin ennen kun meillä ei jäänyt ihmeemmin rahaa säästöön

Vierailija
20.12.2014 |

vaikka oltiin ihan ok-tuloisia. Tulojen romahdettua työttömyyden myötä, olen hoksannut, että esim. ruokalaskussa pystyy säästämään n.400 e kk meidän entisiin kuluihin verrattuna. Laadusta liikaa tinkimättä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ja miten laadusta joutuu tinkimään?

Vierailija
2/15 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomulihaa ostan vähemmän ja hienoja juustoja ja leikkeleitä ostan todella harvoin. Siinä oikeastaan ne laadulliset erot. Muuten ostan satokauden kasviksia ja jättänyt kaiken ylimääräisen moskan pois.

Vierailija
4/15 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä söitte ennen ja mitä nyt? Vai tuleeko säästö jostain muusta, esim. ostospaikasta, itse tekemisestä tms.

Vierailija
5/15 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen lähes vain luomulihoja (ostaisin edelleen mielelläni), kalliita hyviä juustoja, italialaisia leikkeleitä lihatiskistä, kasvikset ja hedelmät mitä mieli teki, valmiita kastikkeita, puolivalmisteita jne.

Nyt teen kaiken itse, perus arkiruokaa satokauden kasviksia käyttäen. Harvoin juustoja, leikkeleitä jne.

Vierailija
6/15 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:17"]ennen lähes vain luomulihoja (ostaisin edelleen mielelläni), kalliita hyviä juustoja, italialaisia leikkeleitä lihatiskistä, kasvikset ja hedelmät mitä mieli teki, valmiita kastikkeita, puolivalmisteita jne.

Nyt teen kaiken itse, perus arkiruokaa satokauden kasviksia käyttäen. Harvoin juustoja, leikkeleitä jne.
[/quote]

Miksi alapeukku?

Vierailija
7/15 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli halusit tällä tarinalla kertoa, ettet aiemmin ollut kovin fiksu, kun et käsittänyt, miksi ruokalasku on niin suuri?

Vierailija
8/15 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut silloin tarvetta miettiä kun rahaa oli. Mukava oli huomata, että puolet vähemmälläkin saa hyvää. Aika monella voi tänä päivänä olla sama tilanne .

Vierailija
9/15 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:47"]Eli halusit tällä tarinalla kertoa, ettet aiemmin ollut kovin fiksu, kun et käsittänyt, miksi ruokalasku on niin suuri?
[/quote]

Ennen asiaan ei kiinnittänyt huomiota. Ainakaan minä en kiinnittänyt/jaksanut/ehtinyt kun tein vain töitä. T:Samassa tilanteessa oleva/asian huomannut

Vierailija
10/15 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:17"]ennen lähes vain luomulihoja (ostaisin edelleen mielelläni), kalliita hyviä juustoja, italialaisia leikkeleitä lihatiskistä, kasvikset ja hedelmät mitä mieli teki, valmiita kastikkeita, puolivalmisteita jne. Nyt teen kaiken itse, perus arkiruokaa satokauden kasviksia käyttäen. Harvoin juustoja, leikkeleitä jne. [/quote] Miksi alapeukku?

[/quote]

Siksi, että oikein IHMETTELIT, miksi teillä ei jäänyt rahaa säästöön, vaikka söitte tuollaisia ruokia.

Vierailija
11/15 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:47"]Eli halusit tällä tarinalla kertoa, ettet aiemmin ollut kovin fiksu, kun et käsittänyt, miksi ruokalasku on niin suuri?
[/quote]

Ennen asiaan ei kiinnittänyt huomiota. Ainakaan minä en kiinnittänyt/jaksanut/ehtinyt kun tein vain töitä. T:Samassa tilanteessa oleva/asian huomannut
[/quote]

Just näin. Sitä oli uraurunut omiin tapoihinsa.

Edelleen olen sitä mieltä, että rahaa pitää käyttää (viisaasti), jos sitä on. Kaikkien ei kannata säästää kaikessa.

Vierailija
12/15 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta luomulihasta tehotuotettuun lihaan siirtyminen on huomattavaa laadusta tinkimistä. Nimittäin tuotantoeläimien elämänlaadusta.

Vierailija
13/15 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju. Itse en ole huomannut, että luomu loppujen lopuksi nostaisi paljon ruokalaskua. Silloin kun tulee ostettua jotain "arvokkaampaa" luomutuotetta, on hävikkikin pienempi. Ennen meillä meni usein käyttökelpoista ruokaa roskiin, vaan ei enää.

Toki luomu- ja lähituotteidenkin joukosta löytyy suoranaista kusetusta; vertailla pitää.

Vierailija
14/15 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:17"]ennen lähes vain luomulihoja (ostaisin edelleen mielelläni), kalliita hyviä juustoja, italialaisia leikkeleitä lihatiskistä, kasvikset ja hedelmät mitä mieli teki, valmiita kastikkeita, puolivalmisteita jne. Nyt teen kaiken itse, perus arkiruokaa satokauden kasviksia käyttäen. Harvoin juustoja, leikkeleitä jne. [/quote] Miksi alapeukku?

[/quote]

Siksi, että oikein IHMETTELIT, miksi teillä ei jäänyt rahaa säästöön, vaikka söitte tuollaisia ruokia.
[/quote]

Hä? Ei ne ruuat edelleenkään ole ihmeellisiä, vaikka vähemmälläkin pärjää.

Vierailija
15/15 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:57"]Mielenkiintoinen ketju. Itse en ole huomannut, että luomu loppujen lopuksi nostaisi paljon ruokalaskua. Silloin kun tulee ostettua jotain "arvokkaampaa" luomutuotetta, on hävikkikin pienempi. Ennen meillä meni usein käyttökelpoista ruokaa roskiin, vaan ei enää.

Toki luomu- ja lähituotteidenkin joukosta löytyy suoranaista kusetusta; vertailla pitää.
[/quote]

Jos luit viestini niin huomaat varmasti, ettei luomuliha ollut se ainoa muutos. Ja varmaan myös sen, että sitä käytetään aiempaa vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi