Järkyttävä menkkaturvotus
Ennen menkkoja turpoan kuin pullataikina. Olen normaalipainon ylärajoilla, joten tunnen itseni lihavaksi menkkojen aikana,koska Valehtelematta paisun usean kilon edestä. Rinnat turpoaa ja sattuu niihin. Vatsa paisuu ja joka paikka turpoaa. Tämän lisäksi sattuu joka paikkaan. Ihan kauheaa. Tähän päälle vielä mielialan ongelmat.
Mites muut paisutteko te ennen menkkoja?
Kommentit (10)
Ja mikä teitä helpottaa? Vinkit jakoon. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sama. Vaihdan väljempiin housuihin menkkojen aikana, vatsa turpoaa ihan kunnolla. Vanhemmiten vain pahentunut. Muutenkin olo tuntuu sellaiselta ylikypsältä tomaatilta. Ällöttää.
Joo minunkin pakko pukea väljät housut.. Ja kävelylenkillä yritän helpottaa oloa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Pliis älä laita kuvaa!!!
Ei pelkoa. En todellakaan laita
. Ap
Turpoan ihan älyttömästi menkkojen takia. Nytkin näyttää kuin olisin nielaissut jalkapallon ja sormet on iha nakit. En tiedä mikä tähän auttaisi. Syöpöttelyllä aiheutettu pöhö lähtee seuraavalla juoksulenkillä, mutta merkkaturvotuksen kanssa on ihan yhden tekevää kuinka paljon siellä pururadalla ravaa.
Voi kyllä. Tämä on mullakin selkeästi iän myötä pahentunut, olen nyt 38. Mulla on IBS:n takia muutenkin usein turvonnut olo, mutta siihen sentään voi vaikuttaa omilla syömisillään... Tähän menkkaturvotukseen sen sijaan en ole löytänyt mitään keinoja.
Minäkin turpoan kuin äärirajoille puhallettu pallo! Näin on ollut aina eikä ainakaan helpota se että turpoan myös ennen ovista sekä menkkaturvotukseni alkaa jo reilua viikkoa ennen....ai niin ja lyhyt kierto 24pv! :)
Mutta! Edellinen kiertoni oli ensimmäinen laatuaan sillä edes kuukausten aikana en ollut tippaakaan turvonnut, vatsani oli suorastaan litteä sen normaalin pullamaisuuden sijaan. En osaa sanoa syytä, ainoa muutos oli se että kävin keräämässä puolukota ja söin niitä ihan urakalla. En nyt menisi kaikille vannomaan puolukoiden nimeen, mutta tähän olen nyt tuudittautunut toistaiseksi, ainakin siihen asti kunnes turvotus taas palaa...
Mulla kans turvotusta, yleensä laskeutunut kolmannen vuotopäivän tuntumassa. Runsas vuoto-->anemia. Nyt lääkäri määräsi Burana 600mg, vuoto-oireisiin. Auttaa, niukentaa vuotoa, mutta, tämä TURVOTUS on kaksinkertainen ja kestää pidempään😂...olen 50v, eikä loppua näy😁
Sama. Vaihdan väljempiin housuihin menkkojen aikana, vatsa turpoaa ihan kunnolla. Vanhemmiten vain pahentunut. Muutenkin olo tuntuu sellaiselta ylikypsältä tomaatilta. Ällöttää.