Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö 1 aikuinen ja 1 lapsi alle satasella kolme viikkoa?

Vierailija
20.12.2014 |

Lapsi on alle vuoden. Vaippoja on niin että niitä ei tarvitse ostaa tässä ajassa. Pakastimessa on ruokaa lapselle ainakin neljäksi päiväksi, samaten kuivakaapissa valmissoseita mutta ajattelin ostaa lisää tarvikkeita ja pakastaa isomman satsin soseita.
Kuivakaapissa on itsellekin jonkin verran ruokaa, mutta se on toissijainen asia.
En ole aikoihin ollut näin vararikossa ja nyt hirvittävä stressi pärjäämisestä. Sanokaahan, että kyllä alle satasella pärjää kolmekin viikkoa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pärjää. Syökää vaikka pakastepapuja jos ei muuta.

Vierailija
2/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisä tulee ma? Älä sano että se on mukana? Suurin osa ei osaa hoitaa talouttaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjalta kuulostaa. Ehkä joten kuten pystyy nitkuttelemaan, jos olet itse valmis näkemään nälkää, mutta kaikki valveillaoloaika menisi ainakin minulla tuossa tilanteessa rahan ja sen riittämisen miettimiseen ja sitä valveillaoloaikaa olisi PALJON, kun yöuni ei tulisi. Yritä ruinata jostain apua! Sinulla on kuitenkin pieni lapsi, joka tarvitsee henkisesti tasapainoisen äidin. Mieli voi nyrjähtää jos liian pitkään joutuu yksin kitkuttamaan.

Vierailija
4/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjäisin ehkä 4 pv , ei yhtään pitempää! Entä jos tulee lääkärireissu jossa lääkkeitä määrätään tms! Ei helvetti miten köyhää porukkaa täällä pyörii!!!

Vierailija
5/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten paljon menee sen aikuisen kaljoihin ja röökeihin.

Vierailija
6/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ankea joulu teille tulossa :( Harmi, etten voi auttaa.

Vierailija
7/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, olin unohtanut koko lapsilisän. Ja minulla on kyllä back up jolta voin lainata 100% varmasti mutta halusin tehdä laskelmia ja kuulla kokemuksia ensin pärjäisikö tuolla summalla ihan itsekseen. Nälkää ei jouduttaisi missään tapauksessa näkemään.
Kaljoihin ja röökeihin ei mene yhtään senttiä, jos joku sitä murehtii. Minä tai lapsi ei juoda saatika polteta tupakkaa.

Vierailija
8/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis joulu on jo suunniteltu, vietämme ison perhejoulun jossa siis ruoka on pöydässä ja ne vähemmän tärkeät lahjatkin odottaa jo kuusen alla. Samoin uusi vuosi on perhetapahtuma meillä, eli silloinkin on jo kaikki suunnitelmat ja hankinnat tehtynä.
Lähinnä nämä rahat koskevat pyhien ulkopuolista aikaa :)

Vierailija
9/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää sillä. Osta kaurapuuro- ja riisipuurotarvikkeet itsellesi ellei niitä jo ole + vaikka purkki hilloa niiden kanssa, ja syö itse puuroa maidon kanssa lounaaksi päivittäin. Sillä säästää jo aika paljon rahaa kolmessa viikossa (ja riisipuuro on vähän jouluistakin, jos sitä syö kanelin ja sokerin kanssa). Peruna, riisi ja pasta eivät maksa paljon mitään, niiden pohjalta päivällisruuat, jne. Loput rahat lapsen ruokaan. Tsemppiä ja hyvää joulua teille.

Vierailija
10/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalisoppaa. POrkkanoita. Osta jotain halvinta lihaa ja hauduta sipulien kera. Pärjää ihan varmasti. Ota testinä tuo ajana jakso. Jos selviät ja olet tunnollisen sinnikäs, huomaat että voit pian alkaa jopa pitämään pientä säästötiliä.

Vierailija
11/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoskoot pieniksi ja halvennuksessa olevia tuotteita tsiigailemaan. KAnanmunissa on oikeasti todella paljon tärkeitä ravintoaineita.

Vierailija
12/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta saa apua niihin lääkkeisin. Sieltä antavat sitä harkinnanvaraista apua. Ja aina on kaikenmailman kirkkoja ja hursteja. Pärjäät kyllä. Varmasti olet sinnikkäämpi ja tunnollisempi kuin minä lapseton. Tsemppiä ja halauksia. Toivon että onnistut. Lapsi varmaan voi syödä samoja sosekeittoja joita itsekin, niin ei tarvite purkkeja ostella. Huutonettiin pistä jotain "turhaa".

Vierailija
13/13 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta paljon perunoita, porkkanoita ja muita kasviksia, tee lapselle kasvissoseita ja itselle jatkat niistä kasvissosekeittoa, sitäkin voi pakastaa, jauhelihaa joukkoon jos tykkää. Ja justiinsa puuroo naamaan ja paljon makaroonia ja riisiä, niiden kanssa sitten vaikka sitä jauhelihaa taas. Kyllä 100 eurolla selviää jos pelkkää ruokaa ostaa tarvii sillä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi