Mukavaa, kun ei tarvitse jättää perintöä kellekään
Saa käyttää kaiken rahan eläessään kaikkeen sellaiseen, mikä on hauskaa ja tärkeää. Ihannetapauksessa käytän viimeiset rahani sinä päivänä kun kuolen, mutta ihan noin paljon en arviointikykyyni luota. Olen kuullut, että keskiluokkaisen ihmisen "pitäisi" jättää noin sata tonnia per lapsi. Kyllä minä ainakin tuolle keksin käyttöä.
Kommentit (14)
Mä jätän rahani naapurin koiralle, se on mukava tyyppi.
Mikä voisi olla parempi käyttökohde rahalle kuin oman lapsen tulevaisuus?
Ei kukaan pakota jättämään perintöä. Eipä meiltäkään jää paljoa jaettavaa seitsemälle.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 09:29"]
Mikä voisi olla parempi käyttökohde rahalle kuin oman lapsen tulevaisuus?
[/quote]
Ulkona syöminen ja juominen, matkustelu, sapattivuosi tai töiden vähentäminen, kirjat ja pelit, luonnon- tai eläinsuojelutyön tukeminen, parempi asuminen ja kodinsisustus, pukeutuminen, viihde-elektroniikka ja kaikenlaiset pienet arjen luksukset. -ap
Nimenomaan suositellaan, että rahat käytetään. Nautitaan ehtoopuolella, jos vaan on mahdollista, ja vältetään jälkipolven riitoja.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 09:56"]
Nimenomaan suositellaan, että rahat käytetään. Nautitaan ehtoopuolella, jos vaan on mahdollista, ja vältetään jälkipolven riitoja.
[/quote]
Sitä en ole koskaan tajunnut, miksi jotkut avustavat vanhempiaan taloudellisesti, vaikka näillä on vielä omaisuutta realisoimatta. Siinähän päätyy vain maksamaan perintöveroa omista rahoistaan. Omille vanhemmilleni olen jo sanonut, että käänteinen asuntolaina vain käyttöön. Lapsille ei kämppää tarvitse säästellä. -ap
Onhan se mukavaa, ettei tarvitse huolehtia omasta taloudesta niin paljon.
Aika turha se koko perintö on. Esim itse olen jo kohta nelikymppinen ja vanhemmat varmasti elävät niin pitkään, että olen jo eläkkeelle ennen kuin mitään perintöä tulee. Mitä minä enää eläkkeellä teen sillä perinnöllä, saanhan silloin jo sen eläkerahan jolla tulen toimeen, joten ihan turhaa siinä on mitään ylimääräistä omaisuutta saada siinä vaiheessa.
Mutta et voi myöskään antaa lapsillesi rahaa turvaan ennen vanhainhuoltoa. Eli näkymättömiin maksujen pyytäjiltä.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:03"]
Aika turha se koko perintö on. Esim itse olen jo kohta nelikymppinen ja vanhemmat varmasti elävät niin pitkään, että olen jo eläkkeelle ennen kuin mitään perintöä tulee. Mitä minä enää eläkkeellä teen sillä perinnöllä, saanhan silloin jo sen eläkerahan jolla tulen toimeen, joten ihan turhaa siinä on mitään ylimääräistä omaisuutta saada siinä vaiheessa.
[/quote]
Ennakkoperintö on hyvä idea.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:04"]
Mutta et voi myöskään antaa lapsillesi rahaa turvaan ennen vanhainhuoltoa. Eli näkymättömiin maksujen pyytäjiltä.
[/quote]
Onko siinä jotakin lisäarvoa, että luotettu asiainhoitaja on oma lapsi? Miksei joku muu läheinen kelpaa?
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 10:03"]
[/quote]
Ennakkoperintö on hyvä idea.
[/quote]
Ei niillä vanhemmilla niin paljon ole rahana omaisuutta, enemmän omaisuutena ja asuntoina,autoina jne, joten eipä sekään onnistu.
Rahan kuuluu kiertää. Sen makuuttaminen kiinteistöissä ja pankkitileillä on väärin.