Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluruuat

19.10.2021 |

Milloin rupeat syömään?
Teetkö ite vai ostatko valmiina?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙂

Vierailija
2/14 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan teen itse, osan ostan. Syön vasta jouluna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

23pvä joulukuuta teen valmiiksi joitakin, kinkku menee yöksi uuniin että on valmis 24pvä jolloin syödään.

Vierailija
4/14 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa itse, osa valmiina. Aloitellaan yleensä syys-lokakuun vaihteessa.

Vierailija
5/14 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku paistetaan itse aaton aattona ja sitä iltaruoaksi lämpimänä paistamisen jälkeen. Aattona kinkku syödään jääkaappikylmänä. Laatikot kaupasta. Meitä 2, minä ja mies. Odotan jo innolla.

Vierailija
6/14 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan syödä joululounaan kerran ennen joulua, muuten sitten jouluaattona ja joulupäivänä syödään jouluruokia.

Kotiin en hanki paljon mitään perinteisiä jouluruokia, kun ei meidän kahden hengen taloudessa niitä oikein kulu, varsinkaan kun teinille ei suurin osa maistu (ei rosolli, ei kinkku, ei laatikot jne). Tapaninpäivänä syödään jo yleensä muuta kuin jouluruokaa.

Vierailija
7/14 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruokaa tarjoo kunnon vääki - kunnon väääki...

Vierailija
8/14 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisten laatikot parhaat , ei kannata tehdä itse . Kinkku syödään lämpimänä , tosi hyvää . Tekisi mieli maistella ruokia jo etukäteen , tiedä onko joulua näin huonoina aikoina .

Vierailija
9/14 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse ja ostan valmiina, vähän fiiliksen mukaan. Jouluruokaa saa kuitenkin vetää aina kyllästykseen asti, joten yleensä joulu-tammikuussa niitä syödään ja muuten ei pahemmin.

Vierailija
10/14 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruoat vasta jouluna, poikkeuksena itsenäisyyspäivän pikkukinkku ja mahdollisissa pikkujouluissa tarjottava jouluruoka. Valmiina voin ostaa silliä, kylmäsavulohta ja tietysti juustot.

Muuten itse tehdään (kinkku paistetaan, sienisalaatti, graavilohi, kinkun kastike, lihapullat, rosolli, laatikot ja jälkiruoka).

Vierailija
11/14 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaattona, aika vähän teen itse. Kinkun paistan ja teen muutaman salaatin, muuten kaikki valmiina, joita sitten tuunailen sopivaksi.

Vierailija
12/14 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaattona ja aikalailla kaiken teen itse.

Se joka väittää saarioisten laatikoita yhtä hyviksi kuin itsetehtyjä, ei ole osannut tehdä hyviä laatikoita itse. Ihan eri maailma. En myöskään suostu pakastamaan, kaikki tulee tuoreena joulupöytään.

Meille tulee tänä vuonna vähän suppeampi pöytä, koska vauva syntynee juuri ennen joulua. Meille tulee: perunalaatikkoa paljon, kinkku, kalkkunaa, rosollia ja kastike, vihersalaattia, italiansalaattia, lihapullia, joululeipää (itseleivottu), kalaa..

Jälkiruuassa oion tänä vuonna, piparkakkutalo, piparit ja tortut tehdään valmistaikinasta.

Vierailija
13/14 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäisyys päivän aikoihin keitän suolaliemen viljapossukinkulle.Laatikkojen valmistus alkaa. Maksapasteija ja savulohifile ovat jo pakastimessa. Piiraat ja munavoi , sitten aattona rosollitarpeita on jääkaapissa valmiina. Tortut paistetaan itse ja täytekakku kuulluu joulupöytäämme. Lihahyytelönkin valmistan joulukuussa. Meitä on kaksi aikuista, noudatan perinne JOULUA. Tunnelmavalotkin syttyy 6.12 ikkunoihin , terassille ja muovikuusi valoineen , poroineen pihallemme. Ihanaa joulun odotusta , kukin viettää sen tavallaan ja herkkuja on monenmoista.

Vierailija
14/14 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin laatikoita 3 päivää peräkkäin muutama päivä sitten. Ripotellen koko joulukuun.