**** SYYSKEIJUJEN KESKIVIIKO ****
Tiistai löytyy täältä http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8269284&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (55)
Miulta pääs itku tuota kertomusta lukiessa, uskomaton.Et varmasti osannua jatellakaan että noin nopaesti neiti tulis maailmaan. Voin vaan kuvitella mikä hätä sullakin on ollu!!
ONNEKSI KAIKKI PÄÄTYI HYVIN, onnea vielä koko perheelle!
Minjuska
Nyt vasta näin tuon kirjoituksen, kun tullut sillä aikaa kun itse tuossa kirjoittelin...
Oho, onpas teillä ollut kiireinen pikkuneiti :D Onneksi kaikki kuitenkin meni hyvin! Kuulostaa melko hurjalta... ONNEA!
Ja Mytylle ja Oona82:lle hirmuiset tsempit vauvan hakureissulle! :)
Voi hurjaa Öttis! Kylläpä olet melkoinen nainen. Todella hienosti toimit kyllä hurjalta kuulostavassa tilanteessa. Ei siinä varmasti paljon muuta mielessä liiku kuin vauvan paras. ONNEA oikein paljon koko perheelle ja ihanaa, että kaikki sujui noin hyvin.
Jopas on alkanut tosiaan tapahtumaan ja oikein urakalla. Heti kun ehtii vasta näin ilta-aikaan koneelle, niin johan sitä on pitkä lista syntyneitä/tosi toimiin lähteneitä. :) Jospa sitä itsekin pian pääsisi..
MINJUSKA JA PIIAS: Tottakai laitellaan viestiä, jos lähdöt sattuisivat lähekkäin. Kiva olisi olla hommissa yhtäaikaa. :)
Omaa napaa: Eilen illalla taas supisteli jonkin verran mutta yön sain nukkua kyllä ihan rauhassa. Nyt taas sama juttu, että supistelee jonkin verran mutta ei tässä vielä kello kaulassa tarvitse olla. Selkä on taas alkanut vähän kipuilemaan, en muistaakseni ole tehnyt mitään sellaista josta se olisi voinut ärtyä mutta joku sitä nyt ärsyttää. Muuten olo ihan ok. Väsymys on vaan taas vaivana.
Nyt illalla olis tarkoitus ainakin yhtä S:ää koittaa, saunan laitoin just päälle. Jospa sitä jaksais toistakin S:ää.. :) Mutta nyt pitää mennä, naapurin muksutkin tulee meille hetkeksi hoitoon.
ISOT ONNITTELUT vielä kaikille nyyttinsä jo saaneille ja toivotaan, että pian taas tapahtuu. :)
T: Anmari rv 37+4
aika kauhunsekaisin tuntein luin tuon sun tekstisi..ai kaamee sentään, mitä oletkaan kokenut...MUTTA REIPPAANA siitä hyvin selvinnyt, liekö se sitten sitä kuuluisaa äidinvaistoa, minkä varassa toimit ja paniikissa myös yleensä sitä toimii ihmeen sujuvasti!! Sinä jos kuka olisit nyt ne 300 ja ylikin ruusua ansainnut niin uskomattomasta suorituksestasi että!!
OIKEIN PALJON SULLE ONNEA TOIVOTAN NEITI HÄTÄHOUSUSTA ja kyllä arvostan sun tapaasi toimia ja vieläpä selviytyä hengissä tuollasesta vaativasta tilanteesta..
Tsemppiä sinne ja ihanaa vauvantuoksuista arkea koko teidän perheellenne.Kyllä niiden kelpaa, kun on tuollainen äiti :)
USKOMATON SUORITUS!!
pääpyörällään oleva manta ja pikkuonni 36+5
Olipa hurjaa luettavaa, ihan kuin toimintajännärin kässäriä ois lukenu! Onnea vielä vaan edelleen!!!
Saunaan mars! -piias- ja kummasti yhä rv 39+2 :D
Huh, millainen synnytys Öttis. Kyyneleet tuli täälläkin silmiin. Hyvä että nti Hätähousu ja sinä voitte kuitenkin hienosti ja kaikki meni loppujen lopuksi ihan ok.
Täällä ilmoittautuu vielä yksi uusi syyskeiju. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Olen mielenkiinnolla lukenut teidän kaikkien raskauden kulkua viime viikot ja tänään pääsin vihdoinkin itse rekisteröitymään. En tiedä miksei millään ole päästänyt aiemmin.
Rv on tällä hetkellä 40+2 ja laskettu aika oli ma 4.9. Joten yli mennään ja ties kuinka paljon, tämä on nimittäin esikoinen. Ja hermostuttaa ja jännittää. Maha on kyllä ollut matalalla polvissa jo pitkään ja supistellutkin, mutta ei vaan muuta tapahdu. Lääkärin olen tavannut viimeksi rv:lla 33, jolloin todettiin että synnyttäjän lantio on, kyllä se sieltä mahtuu. Painoarvio on siis tekemättä. Nyt kyllä mietityttää itsellä kuinka iso vauva sieltä tulee...
Onnittelut teille kaikille jotka olette vauvan jo saaneet!! Malttamattomana täällä odotellaan ja joka yö miettii että josko tänä yönä.
Naisenergiaa on jakautunut teidän juttujen kautta ympäri Suomea. On ollut ihana huomata ettei ole yksin näiden raskausoireiden kanssa, jotka näköjään loppua kohden lisääntyvät (turvotus, painonnousu, peräpukamat..)
Hyviä vointeja kaikille.
Onnittelut tytöstä ja on ihana kuulla että kaikki meni noin upeasti vaikka tilanne olikin tuollainen. Hui kauhistus, ihan menee kylmät väreet, mitähän sitä itse osaisi tehdä jos noin kävisi ja mihin minä nuo muut lapset tuuppaisin siksi aikaa. Pakko pyytää mieskin tuon iltasadun jälkeen lukemaan tämä sinun tarina.
Onnea Öttis, taidat olla aika rautahermoinen ja viisas nainen!
Tuisku 37+3
Jopa tuli teidän neiti kiireellä tähän maailmaan! Ihanaa kuulla, että kaikesta huolimatta kumpikin teistä voi hienosti! Onnea vielä oikein kovasti!
Niina
Öttiksen synnytyskertomus oli todellakin uskomaton! Varsinainen syöksysynnytys ;-). Onneksi kaikki meni siitä huolimatta loistavasti.
Tämä keiju lähtee huomenna hakemaan omaa nyyttiään. Käynnistykseen on aika klo 11. Kaksi kunnon rasituslenkkiä kävin koiran kanssa tuolla metsässä tänä iltana tekemässä. Lenkin aikana supisteli ja nyt vähän myös. Kaikki kypsyminen kohdunsuulla on huomista ajatellen plussaa. Toivottavasti synnytys sujuisi ihan sutjakkaasti.
Paljon suppareita kaikille niitä kaipaileville!
neronja rv 40+3
Tulethan heti, heti kun jaksat, niin kertomaan meille kuulumisia!
Niina ja pyöriäinen rv 38+5
Uudet onnittelut ovat paikallaan moisen suorituksen jälkeen: ONNEA! Miten hurja kokemus! Onneksi osasit toimia hienosti pelästyksestä huolimatta ja kaikki meni hyvin. Ei tuollaista tilannetta osaa kuvitellakaan omalle kohdalle.
Onnittelut myös Ulpuselle!
Sanniinalle tsemppiä huomiseen koitokseen. Sympatiat ovat puolellasi, sillä itsekin haluaisin tällä kertaa tämän kolmannen ja todennäköisesti viimeisen pitää heti luonani. Kaksi aikaisempaa on viety tarkkailuun heti sylissä piiipahduksen jälkeen (hapenpuutetta ym. synnytyksessä) ja ovat sitten olleet siellä monta päivää ennen luokseni pääsyä, ja sitten oli vielä se menetetty pikkuinenkin tässä välissä. Mutta eihän sille mahda mitään, nämä asiat menevät miten menevät, kuten Öttiksen kertomuksesta olemme saaneet lukea. Itse ei näihin juttuihin oikein pysty vaikuttamaan. Ja kyllä se terve vauveli sitten aikanaan palkitsee ja paikkaa kaiken, mikä itsestä tuntuu menneen " pieleen" .
fullmoon
Kiitokset kaikille onnitteluista.
En itsekkään tajua miten siinä tilanteessa osasin toimia, mutta kaippa sitä vaan osaa kun on pakko ja oman lapsen henki ja hyvinvointi täysin itsestä riippuvainen. Ja se tilanne oli niin nopea.
Laitoin meijän neidin kuvan www.syntyneet.fi sivustolle. Löytyy sieltä " neiti hätähousu" nimellä ja sairaala kätilöopisto.
Öttis ja tuhiseva pikku hätähousu
Siis en voi kuvitellakaan miltä on tuntunut tuollainen kokemus. Ja ONNEKSI kaikki meni sitten loppujen lopuksi hyvin!!! Ja kaikki voitte hyvin. Itse aloin ajattelemaan, että en varmaan olisi itse osannut tehdä mitään...tai edes soittaa hätänumeroon, tuskin olisin tajunnut. Minua jäi mietityttämään Veeti, että näkikö hän tilanteen? Alkoiko itkemään, kun näki että hätä on? Tuliko vessaan sinun ja vauvan kanssa? Kyllä sä ansaitsisit ne ruusut ja mitalin TODELLA hienosta suorituksesta! Meidän syyskeijujen teräsäiti :)
ONNITTELUT koko teidän perheelle!!! Täytyy käydä kurkkaamassa, miltä tämä hätähousu näyttää. Varmasti todella suloinen pakkaus.
Ja ISOT ONNITTELUT myös Ulpuselle ja ISOT tsempit huomenna vauvansa noutaville keijuille. Hengessä ollaan mukana.
Itse tulin babyshowereista kotiin. Ystävät olivat järjestäneet aivan ihanat juhlat tulevan vauvan kunniaksi :)
omaa vuoroa odotellen,
inkuli ja nuppu rv 39+1
Onnea kaikille vauvansa jo saaneille!
Ihanaa lukea noita vauvauutisia, vaikka vähän kateellinen kuitenkin:D
Tällä olikin ihan mielenkiintoinen aamu... tänään oli tuo synnytystapa-arvio.
No, eipä sitä synnytystapaa vielä hirveämmin arvioitu, kun selvisikin että " puuhis" onkin käätänyt itsensä poikittain tuonne mahaan! En sitten tiedä, milloin on kääntynyt. Viikko sitten neuvolassa oli vielä pää alaspäin (jos terkkariin on uskomista)...
No, nyt sitten sain uuden ajan tuonne äippäpolille. Maanantaina uusi reissu... silloin yritetään kääntää, jos ei siihen mennessä itse ole kääntynyt raivotarjontaan... Apua! Millainen toimenpide tuo ulkokäännös sitten on?!? Onko kukaan kokenut? Lääkäri ainakin sanoi, ettei olisi mikään erikoinen juttu, mutta vähän taas kauhistuttaa!
Ja sitten jos tuo käännös ei onnistu, niin sehän tietää sektioon joutumista... no, nyt ei auta muu kuin odottaa maanantaihin. Pitkä loppuviikko ja viikonloppu edessä kun noita asioita ehtii miettiä kerran jos toisenkin :)
Nyt tämä lähtee tyhjentämään astianpesukonetta...
Escada+ puuhis rv37+1