Jos kaveri on mun kyydissä autossa, hän sammuttaa aina radion
Ei kuulemma pysty keskittymään keskusteluun, jos on taustamelua. Itseäni ei häiritse ja kiva vaan jos musiikkia taustalla ja haluan myös kuulla uutiset.
Onkohan toi sama ilmiö, kun toisia häiritsee musiikki kaupassa. Itse en edes kiinnitä kauppojen taustamusiikkiin mitään huomiota.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
On kohteliasta sulkea radio kun keskustelee jonkun kanssa. Koska sinä et ymmärrä sitä tehdä, niin ystäväsi auttaa.
On myös kohteliasta olla koskematta toisen auton radioihin.
Minulla on hiukan huono kuulo ja taustaäänet vaikeuttavat tilannetta - varsinkin radion tasainen pälpätys tai musiikki. En kyllä itse koske muiden radioihin, mutta kaikki ovat laittaneet radionsa pois päältä tai pienelle, kun olen tämän kertonut.
Mun autossa soi aina mun tekemät Spotify-listat enkä kestäisi, jos joku kyytiläinen sulkisi musiikin. En aja metriäkään autolla, jossa ei soi taustalla musiikki.
Vierailija kirjoitti:
Mun autossa soi aina mun tekemät Spotify-listat enkä kestäisi, jos joku kyytiläinen sulkisi musiikin. En aja metriäkään autolla, jossa ei soi taustalla musiikki.
No tuo on jo tosi outoa. Onko pääsi täysin sekaisin ilman musiikkiasi? Suosittelen ammattiapua vahvasti. Tsiisus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo on jo tosi outoa. Onko pääsi täysin sekaisin ilman musiikkiasi? Suosittelen ammattiapua vahvasti. Tsiisus...
Ei ole, mutta mun auto mun säännöt. Mikä siin on niin vaikeaa ymmärtää? Osta oma auto ja kulje sillä, jos häiritsee toisten auton omistajien musiikkimaku. Tylsistyn kuoliaaksi auton ratissa, jos kuuntelen vain hiljaisuutta tai renkaiden ropinaa. Edelleen, minun autoni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin ärsyttää, jos pelkääjän puolella istuva henkilö alkaa omatoimisesti räpeltää auton säätöjä. Omaa penkkiään ja penkinlämmitintä voi säätää kysymättä, muutoin näpit irti kaikesta muusta.
Täh? Oletko mustasukkainen autostasi? :D
Kyse on ajoturvallisuudesta, daiju. Seuraavaksi se tarttuu käsijarruun tai vääntää avainta. Eli ei ylimääräsiä käsiä missään säätimissä, kiitos.
Onpas sinulla outoja ystäviä. Eihän kukaan normaali ihminen ala vetämään jostakin käsijarrusta kesken kaiken. Jos joku niin tekee, niin hän on hullu tai aineissa ja sellaisten kanssa minä en ainakaan vietä aikaani.
Minun autossani saa ehdottomasti matkustajakin laittaa esimerkiksi penkinlämmitintä päälle/pienemmälle/pois, laittaa istuimensa itselleen sopivaan asentoon, säätää ilmastointiaukosta tulevaa ilmaa itsestään pois tai muuta vastaavaa. Matkustaja voi minun puolestani myös vaikka selata ohjauspaneelista navigaattoria tai tällaista, ei se minua häiritse millään tavoin, vaan päinvastoin olen iloinen siitä.
Olen niin tottunut siihen, että joku teineistäni selaa ajaessani vaikka radiota, että nämä "kukaan ei saa koskea autossani yhtään mihinkään tai saan hyperventilaatiokohtauksen tai ajan ojaan" -tyypit kuulostavat naurettavilta. Olen ajanut 30 vuotta autoa ja en ole kovin säikky kuski.
Ja ap:n kysymykseen vastaan, että jos ystävä tulee kyytiin, niin emme kuuntele radiota ellei sieltä tule jotain ihan älyttömän tärkeää. Hätätiedotteitakin tulee niin vähän, että niiden kuulemisellakaan ei yleensä ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, mutta mun auto mun säännöt. Mikä siin on niin vaikeaa ymmärtää? Osta oma auto ja kulje sillä, jos häiritsee toisten auton omistajien musiikkimaku. Tylsistyn kuoliaaksi auton ratissa, jos kuuntelen vain hiljaisuutta tai renkaiden ropinaa. Edelleen, minun autoni.
Ihmeellisiä kuskeja liikenteessä on. Etkö kestä ajatuksiasi? Puristaako vanne päätäsi?
Kuski päättää. Jos kyydissä olijalle ei kelpaa, menköön muulla kyydillä.
Minua taustamusiikki auttaa keskittymään. Olen ajattelussani nopea ja älykkyystestien mukaan älykkyyden osalta akateemisen viiteryhmän parhaassa prosentiilissa. Olen varmaan myös ADHD-piirteinen jollain tasolla, mutta taustamusiikin ansiosta voin keskittyä paremmin: osa aivoista keskittyy ajamaan, osa keskusteluun ja loput musiikkiin. Jos musiikkia ei ole niin ajatukset alkavat vaeltaa, päässäni pyörii leffapätkiä, kuvitteellisia keskusteluja, musiikkia tai esim kaikkia edellisiä yhtäaikaa ja en keskity esim keskusteluun
Useimmissa autoradiossa on kamala saundi. Riippuu tietysti autosta ja laitteista. Toisaalta esimerkiksi jotain Novaa ei kestä muutenkaan kuunnella.
En sietänyt lapsenakaan jotain matkaradiota. Ei ollut kuulossa vikaa, mutta kai sitten olen jotenkin muuten vammainen. Kummallista, että miehellä on sama vika.
Tosin en rupea ropeltamaan kenenkään autoradiota omatoimisesti. Voin kyllä kysyä, että voisitko sulkea.
Kuski päättää radiokanavan ja jos räpläät niitä kanavia kesken ajon, kuskilla on laillinen oikeus heittää matkustaja ulos samantien. Vaikka täydessä vauhdissa.
Minä en kuuntele radiota ollenkaan, en edes omassa autossa. En pidä mainoksista, ja haluan kuunnella tasan omaa lempimusiikkia enkä mitään muuta. Saatan huudattaa sitä kovallakin, mutta vain jos olen yksin. En itsekään saa selvää mitä toinen vieressä puhuu, jos musiikki on kovalla, vaikka meidän auto aika hiljainen onkin.
Ne kerrat kun olen ollut jonkun toisen kyydissä ja autoradio (ja joku järkyttävä kanava kuten Nova tai Suomipop) soi kovalla, on olleet jotenkin ahdistavia ja ärsyttäviä, joten ymmärrän ap:n ystävää.