Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kaveri on mun kyydissä autossa, hän sammuttaa aina radion

Vierailija
19.10.2021 |

Ei kuulemma pysty keskittymään keskusteluun, jos on taustamelua. Itseäni ei häiritse ja kiva vaan jos musiikkia taustalla ja haluan myös kuulla uutiset.
Onkohan toi sama ilmiö, kun toisia häiritsee musiikki kaupassa. Itse en edes kiinnitä kauppojen taustamusiikkiin mitään huomiota.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kohteliasta sulkea radio kun keskustelee jonkun kanssa. Koska sinä et ymmärrä sitä tehdä, niin ystäväsi auttaa.

Vierailija
2/54 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että menköön omalla autollaan niin voi pitää radion kiinni ja puhua itsekseen ilman häiriötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi ei siis ole sen arvoinen, että jaksaisit häntä kuunnella. 

Ajele yksin, niin saat nauttia maailman parhaasta seurasta, eli omasta itsestäsi.

Vierailija
4/54 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku ongelma sinulle, vai miksi täällä avaudut asiasta?

Vierailija
5/54 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samanlainen kuin kaverisi, minua häiritsevät kaikki taustamelut. Haittaako käytös sinua?

Vierailija
6/54 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se häiritsee jos tarkoitus on keskustella. Minua ärsyttää jos radio on sen verran kovalla että joutuu puhumaan sitten kovaäänisesti. Jos se on hiljaisella niin ihan Ok joskin eikö se ole sitten sama sammuttaa.

Vierailija
7/54 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiosta tulee niin huonoa musiikkia puhumattakaan ne kälätykset ja mainokset. Laita spotifyista vaan omat musiikit ja päättömät kälätykset jää vähemmälle. Jos selaan 10 asemaa läpi, vain ehkä yhdestä tulee joku kappale mitä voi kunnella.

Vierailija
8/54 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulen kaiken hyvin helposti sellaisena epäselvänä "mössönä", jos on vähänkin taustamelua. Autossa on jo muun liikenteen ja auton omien äänien takia vaikea saada toisen puheesta selvää, saati jos radio on vielä päällä. Ehkä kaverillasi on samantyyppistä ongelmaa?

Vierailija
9/54 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan taustamusiikkia, koska yleensä se on silkkaa roskaa. Ja jollei ole roskaa, haluan kuulla sitä kunnolla, eikä sen päälle sitten tarvitse tulla puhumaan. Tämä pätee autoihin ja kaikkiin muihin tiloihin, myös puistoihin.

Tykkäsin muuten ennen katsoa urheilukilpailuja sekä livenä että televisiosta. En tykkää enää, koska ämyreistä raikaa kaukaisesti musiikiksi tunnistettavaa katkonaista mölyä. Nykyihmisen uusin versio on kummallinen apina, joka tarvitsee älämölöä pystyäkseen toimimaan.

Hiljaisuus on kaunista ja vähäeleisyys kohteliasta.

Vierailija
10/54 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuski päättää mitä asemaa kuunnellaan ja onko radio päällä/pois. Täältä tulisi aika kipakkaa palautetta jos kyyditettävä alkaisi omatoimisesti räpeltämään auton säätöjä. Yksin ajellessa pidän radiota kovemmalla kun sieltä tulee hyvää musiikkia, lauleskelenkin täysillä mukana. Jos autossa on muita, radio on päällä hiljaisemmalla enkä piinaa ketään epävireisellä laulamiseksi kutsumalla mylvinnällä XD  Hiljaisellakin völyymilla radiosta kuuluva musiikki rentouttaa joten päällä pysyy, ei pieni taustaääni estä normaalia puhetta. Hankalat ihmiset voi etsiä itselleen jonkun toisen kuskaamaan.

Vierailija
11/54 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkööt radion päällä, minä voin istua kyydissä vastamelukuulokkeet korvillani. Laitetaan sitten radio ja kuulokkeet pois jos halutaan keskustella. Minulle käy hiljainenkin autoreissu.

Vierailija
12/54 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein työtäni 33 vuotta jatkuvassa melussa, nyt voin valita; mahdollisimman vähän taustamelua yms.

Sammutan aina autossa radion kun yksin ajelen, miehellä soittolista jota joudun kuuntelemaan aina kunsamassa autossa istumme

Vierailija
13/54 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään pitää radiota päällä. En kuitenkaan huudata sitä, osaan myös säätää ääntä isommalle tai pienemmälle tilanteen mukaan. On moukkamaista, jos toinen alkaa räplätä radiota omin luvin. Radio ei haittaa kaupunkiliikenteessä, mutta keskustelu haittaa. Keskityn liikenteeseen enkä silloin halua keskittyä toisen kuuntelemiseen ja vastaamiseen.

Vierailija
14/54 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttää, jos pelkääjän puolella istuva henkilö alkaa omatoimisesti räpeltää auton säätöjä. Omaa penkkiään ja penkinlämmitintä voi säätää kysymättä, muutoin näpit irti kaikesta muusta.

Vierailija
15/54 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kävelemään.

Vierailija
16/54 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi edes ajatella kuuntelevani taustamusiikkia silloin kun autossani on ystävä ja juteltavaa riittää. Ehdin kyllä oikein hyvin kuuntelemaan radiota ja uutisia muutenkin, en tarvitse mitään taustameteliä ja en ala huutamaan musiikin yli teinimäisesti.

Pitkillä matkoilla esimerkiksi perheeni kanssa ajellessa saatamme kuunnella musiikkia tai jotain mielenkiintoista podcastia, mutta silloin kun juttelemme, en halua enää lisämölyä.

Jos siis menisin jonkun ystävän kyytiin ja radio mölyisi taustalla, niin varmaan minäkin vääntäisi radion hyvin pienelle ellei ystäväni olisi tehnyt sitä jo ennen. Jos siitä tulisi sanomista, niin pääsen kyllä itsekin.

Vierailija
17/54 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kohteliasta sulkea radio kun keskustelee jonkun kanssa. Koska sinä et ymmärrä sitä tehdä, niin ystäväsi auttaa.

On erittäin epäkohteliasta sulkea radio toisen autossa matkustaessa, kohteliaasti voi toki kysyä onko radion sulkeminen OK. Kun sinulla ei selvästikään ole käytöstapoja, niin minä tässä hieman autoin.

Vierailija
18/54 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin ärsyttää, jos pelkääjän puolella istuva henkilö alkaa omatoimisesti räpeltää auton säätöjä. Omaa penkkiään ja penkinlämmitintä voi säätää kysymättä, muutoin näpit irti kaikesta muusta.

Täh? Oletko mustasukkainen autostasi? :D

Vierailija
19/54 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näppään radion takaisin päälle ja jos kyyditettävä sulkee sen uudestaan, niin pysäytän auton, kaivan kuulokkeet esille ja matka jatkuu niin, että minä kuulen soittolistani tai radio-ohjelman, viesruskaveri ei.

Vierailija
20/54 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Oletko mustasukkainen autostasi? :D

Minä ainakin olen omastani. Inhoan niitä, jotka etsivät pikahakuun uusia radioasemia, säätävät lämpöä miten sattuu ja räpeltävät ikkunoiden kanssa.