Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään fine diningiä harrastavia? Tarvitsisin neuvoja!

Vierailija
19.10.2021 |

Mä en oo koskaan syönyt sellaista tasting menu -tyyppistä ateriaa, ja nyt haluaisin kokeilla! Asun Etelä-Pohjanmaalla, mikä on lähin paikka, mihin mun kannattais suunnata? Tässä on vielä se, että mieheni on kasvissyöjä, joten pitäisi löytää joku sellainen paikka, josta saa myös hänelle sopivaa ruokaa.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte kunnon elämyksen, niin Näsinneulassa on hyvä ruoka ja paikka itsessään on elämyksellinen. Näsinneulasta saa myös kasvismenun. Jos juotte alkoholia, kannattaa ottaa viinipaketti. Juomapaketti täydentää ruuan makuja ja on osa elämystä. 

Hyviä fine dining ravintoloita Tampereella ovat myös C ja Bertha. Myös Kajoa on kehuttu valtavasti. Oma suosikkini on ehdottomasti C. Ihan täydellistä ruokaa ja sieltä saa myös erinomaisen alkoholittoman juomapaketin.

Kaikista ravintoloista saa kasvismenun pyydettäessä, eli laitat etukäteen ravintolaan sähköpostia tai ilmoitat pöytävarauksen yhteydessä että puolisosi on kasvissyöjä. Ja tosiaan pöytävaraus kannattaa tehdä. 

Vierailija
42/45 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluatte kunnon elämyksen, niin Näsinneulassa on hyvä ruoka ja paikka itsessään on elämyksellinen. Näsinneulasta saa myös kasvismenun. Jos juotte alkoholia, kannattaa ottaa viinipaketti. Juomapaketti täydentää ruuan makuja ja on osa elämystä. 

Hyviä fine dining ravintoloita Tampereella ovat myös C ja Bertha. Myös Kajoa on kehuttu valtavasti. Oma suosikkini on ehdottomasti C. Ihan täydellistä ruokaa ja sieltä saa myös erinomaisen alkoholittoman juomapaketin.

Kaikista ravintoloista saa kasvismenun pyydettäessä, eli laitat etukäteen ravintolaan sähköpostia tai ilmoitat pöytävarauksen yhteydessä että puolisosi on kasvissyöjä. Ja tosiaan pöytävaraus kannattaa tehdä. 

Kiitos ehdotuksista! Alan tosiaan kallistua Tampereeseen, ja tuo C, ja nyt myös Bertha kiinnostavat.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos noin on innostusta, kannattaa ottaa hotelliyö Helsingistä ja varata paikka Palacesta tai Finnjävelistä ( sieltä kammarinpuolelta).

Vierailija
44/45 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy nyt mennä, mutta kiitos kaikille ehdotuksista ja asiallisista vastauksista!

Ap

Vierailija
45/45 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.myhelsinki.fi/fi/sy%C3%B6-ja-juo/ravintolat/suomen-10-paras…

Tässä lista. Palacessa olen saanut melkeinpä parhaat ruoat ikinä, mutta OLO on myös erinomainen. Savoyssa on oma fiiliksensä, siellä on se Aallon alkuperäinen sisustus jossa mm. Aalto-maljakko ensimmäisen kerran nähtiin.

Näissä on yllättävän rento fiilis. Tarjoilija ottaa takit, et välttämättä saa mitään numerolappua koska asiakkaita on kuitenkin vähän.

Henkilökunta on innostunutta ja kertoo jokaisesta ruokalajista ja viinistä. Eivät katso nokan vartta pitkin jos et tiedä viineistä ja ruoista. Tarjoilijalle tai sommelierille ei kannata päteä, kysy ihan rauhassa. Ne tykkäävät kun saavat kertoa. Älä siis hienostele, vaikka olisikin ykköset päällä. Pukukoodi riippuu vähän paikasta mutta itse laitan kyllä puvun päälle juhlistaakseni kulinaristista elämystä. Nuoremmillä näkee tyyliin farkkuja ja villapaitoja, en tykkäisi itse esiinytä arkirytkyissä.

Ruokalajien välillä saattaa tulla ylimääräisiä "terveisiä keittiöstä". Annokset ovat pieniä mutta kun niitä on monta ja ne syödään pitkän ajan kuluessa, tulet huomaamattasi täyteen. Meillä on saattanut kahden hengen menyyseen upota 200+ euroa, jos otat maistelumenyyn lisäksi viinimenyyn niin enemmänkin. Olisi kiva jos ei juuri tuona iltana tarvitsisi pohtia että riittääkö rahat. Toisaalta, jos viini humahtaa päähän ja jatkat iltaa juopottelun merkeissä niin niin vähän ehdottaisin paikanvaihdosta, kalleimmat konjakit noissa maksavat enemmän kuin koko ateria.

Usein makuelämykset ovat niin ovelia että hymyiluttää, ja juttelet ruokaseurueesi kanssa vaikutelmistasi kustakin annoksesta. Silloin minusta ravintolailta on onnistunut ja hintansa väärti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi