Hain työpaikkaa, ei vastausta, paikkoja koko ajan muka auki ja firma valittaa lehdissä ja sivuillaan työvoimapulaa
Firma ilmoittelee koko ajan avoimista paikoista. Mitään erityistä koulutustakaan ei edellytetä, vaan luvataan kattava perehdytys.
Ilmoituksessa pyydettiin vapaamuotoista hakemusta ja sellaisen laitoin annettuun sp-osoitteeseen.
Samalla nimikkeellä ja muillakin on nyt uudelleen paikkoja auki, mutta toisen tyypin sp-osoite.
Mitä ehdotatte, lähetänkö hakemuksen tälle uudelle yhteyshenkilölle vai tiedustelenko siltä ekalta, onko hakemukseni kenties mennyt ohi?
Kyllä vi_tuttaa taas tämä "työvoimapula". Oliskohan itseaiheutettu ongelma firmoilla?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omia kokemuksia: nykyisen työpaikkani hakuun en ekalla kerralla saanut vastausta, koska sähköpostini oli kadonnut ei edes roskakansioon vaan jonnekin serverin suojauksiin. Uudella yhteydenotolla sain paikan. Asiantuntijatyö
Edellisestä työpaikasta ei myöskään kuulunut ekalla kertaa mitään. Yritin uudelleen uusiksi muokatulla cvllä toiselle rekrytoijalle ja onnistui. Ei koulutusta vaativa työ
Kaveri sai työnantajalta pakit liian kokemattomana. Yritti myöhemmin uudelleen itsenään, ja tällä kertaa sai paikan. Pomo sanoi ajatelleensa, että täytyy tosissaan haluta heille
Sitä minäkin olen ajatellut, että eihän ne meilit aina perille mene tai voivat mennä roskapostiin tai muuten vaan jäädä lukematta. Tai sitten lukija ei ota minua tosissaan. Kyllä aion yrittää uudelleen. Ehkä kysäisen ensin alkuperäiseltä yhteyshenkilöltä, saiko hän hakemukseni, ja jos ei taaskaan vastausta kuulu, lähetän hakemuksen toiselle yhteyshenkilölle.
Mä laittaisin suoraan sille uudelle. Kuten joku kirjoitti, voi olla syystä tai toisesta vaihtunut henkilö siellä. Ja se voi selittää, että aiemmalle tyypille tulleita viestejä on hukassa/jäänyt huomiotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omia kokemuksia: nykyisen työpaikkani hakuun en ekalla kerralla saanut vastausta, koska sähköpostini oli kadonnut ei edes roskakansioon vaan jonnekin serverin suojauksiin. Uudella yhteydenotolla sain paikan. Asiantuntijatyö
Edellisestä työpaikasta ei myöskään kuulunut ekalla kertaa mitään. Yritin uudelleen uusiksi muokatulla cvllä toiselle rekrytoijalle ja onnistui. Ei koulutusta vaativa työ
Kaveri sai työnantajalta pakit liian kokemattomana. Yritti myöhemmin uudelleen itsenään, ja tällä kertaa sai paikan. Pomo sanoi ajatelleensa, että täytyy tosissaan haluta heille
Sitä minäkin olen ajatellut, että eihän ne meilit aina perille mene tai voivat mennä roskapostiin tai muuten vaan jäädä lukematta. Tai sitten lukija ei ota minua tosissaan. Kyllä aion yrittää uudelleen. Ehkä kysäisen ensin alkuperäiseltä yhteyshenkilöltä, saiko hän hakemukseni, ja jos ei taaskaan vastausta kuulu, lähetän hakemuksen toiselle yhteyshenkilölle.
Mä laittaisin suoraan sille uudelle. Kuten joku kirjoitti, voi olla syystä tai toisesta vaihtunut henkilö siellä. Ja se voi selittää, että aiemmalle tyypille tulleita viestejä on hukassa/jäänyt huomiotta.
Kysyn kuitenkin ensin siltä alkuperäiseltä, etten astu ikäänkuin hänen varpailleen vaihtamalla yhteyshenkilöä kesken kaiken. Sitä ei aina tiedä, kuka vetää herneet nenään ja mistä.
Jos ei parissa päivässä vastaa, niin sitten sille toiselle.
Ei se tosiaan hyvää kuvaa anna, jos on jatkuvasti paikkoja auki. Jotkut yrittävät peitellä tätä ja muotoilevat ilmoitukseen "toimintamme laajentuessa rekrytoimme" tms. Voi olla tottakin, mutta jotkut yritykset laajenevat näköjään loputtomiin.
Ap:n kannattaa laittaa hakemus uudelle vastaanottajalle. Voihan olla, että edellinen rekrytoija on jo lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei se tosiaan hyvää kuvaa anna, jos on jatkuvasti paikkoja auki. Jotkut yrittävät peitellä tätä ja muotoilevat ilmoitukseen "toimintamme laajentuessa rekrytoimme" tms. Voi olla tottakin, mutta jotkut yritykset laajenevat näköjään loputtomiin.
Ap:n kannattaa laittaa hakemus uudelle vastaanottajalle. Voihan olla, että edellinen rekrytoija on jo lähtenyt.
Tuskinpa häntä olisi irtisanomisajalla laitettu rekryn yhteyshenkilöksi.
"Ei se tosiaan hyvää kuvaa anna, jos on jatkuvasti paikkoja auki."
Se ei nyt haittaa, kuten olen jo sanonut.
Laitoin nyt alkuperäiselle yhteyshenkilölle viestiä ja varuilta hakemuksen uudelleen.
Jos ei vastaa tänään eikä huomenna, laitan hakemuksen sille toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yrityksen pitäisi palkata kaikki heiltä työpaikkaa hakeneet? Kai sillä puljulla on oikeus jättää tehtävään epäkelvot huomiotta. AP voi hakea muuallekin.
Toki asiallista olisi laittaa hylätyille hakijoille viesti, jossa kerrottaisiin, ettei valinta heidän kohdalleen osunut, sillä eivät antamiensa tietojen perusteella ole avoinna olevaan työpaikkaan soveltuvia.
Enhän minä ole epäkelpo.
Ja kyllä, vastaus olisi asiallista laittaa.
Epäkelpo tarkoittaa tässä tilanteessa mitä hyvänsä vääränlaista koulutusta/työkokemusta, liian korkeaa ikää tms.
Vierailija kirjoitti:
En laittaisi enää. Yritys ei selvästikään ole kiinnostunut saamaan työntekijää.
Korjaan sen verran, että tätä kyseistä työntekijää. Kyllä sut vedetään heti haastikseen, jos sinulla on firmaa kiinnostavaa osaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla on selvästi ongelmia, jos on koko ajan työnhaku päällä. Ihmiset lähtee pois sieltä kun on kaiken maailman ongelmia.
Tokihan minä sen ymmärrän. Mutta tarvitsen työtä ja minulle kelpaisi tuo ihan hyvin ainakin siihen asti että saisin jotain muuta. Ilmeisesti firmaa ei suuri vaihtuvuus haittaa mitenkään, kun pielessä olevat asiat - palkkaus etunenässä - saavat ollakin pielessä.
"Mutta tarvitsen työtä ja minulle kelpaisi tuo ihan hyvin ainakin siihen asti että saisin jotain muuta."
Juuri tuo läpikulkutyöpaikkana oleminen on se, mitä yritykset pyrkivät välttämään.
Tokihan minä sen ymmärrän. Mutta tarvitsen työtä ja minulle kelpaisi tuo ihan hyvin ainakin siihen asti että saisin jotain muuta. Ilmeisesti firmaa ei suuri vaihtuvuus haittaa mitenkään, kun pielessä olevat asiat - palkkaus etunenässä - saavat ollakin pielessä.