Tuleeko teillä urheilun puutteesta tätä vaivaa?
Olen pitänyt paussia uimiseen lähes vuoden ja salilla käymisen lopetin keväällä. Kun olen jalkeilla muutaman tunnin, kävelyä ja kotitöitä niin selkää alkaa särkeä aivan jumalattomasti. Pakko mennä lattialle makaamaan välillä kesken tiskauksenkin. Kipu alkaa yläselästä muttei hartioista vaan keskiselkää hieman ylempää ja leviää siitä joka paikkaan. Kun käyn säännöllisesti uimassa, selkä pysyy kunnossa. Salilla käynti myös auttaa mutta parhaimman avun tuo vähintään 3-4krt/vk uiminen, varsinkin selkäuinti. Onko normaalia vai onko jotain esiastetta välilevyn rappeumasta, ikää hieman alle 30 ja vaiva ollut jo vuosia.
Kommentit (3)
No ei tule. Olen 40 v enkä ole koskaan harrastanut minkäänlaista urheilua. Selkä- tai muitakaan vaivoja ei ole, eikä ole oikeastaan koskaan ollut.
Mulla sama, arvelen sen liittyvän mm. kuona-aineisiin ja niiden poistumiseen, tai siis poistumattomuuteen. Kun kävin salilla ja juoksin, olin vaan paljon paremmasa kunnossa, nyt olen ihan romu vaikka yleiskunto onkin ok (kävelen paljon). Pakko alkaa taas oikeasti liikkumaan jollain tosellakin tavalla. Kun satunnaisen säännöllisesti teen kotijumppaa (lihaskuntoa), tunnen kuinka keho oikein huokaa kiitollisena ja seuraava päivä on paljon helpompi olla.
Täällä sama. Olen 25v, normaalipainoinen ja hyvässä kunnossa. Tuo selkäkipu vaivaa ajoittain, sillä ei tosin juurikaan ole väliä urheilenko vai en, eli ei aivan sama tilanne kuin sinulla. Mutta kipu on siis aivan hyytävä välillä, en tiedä mistä johtuu.