Miten vietät jouluaaton?
1. Kotona oman perheen kesken.
2. Sukukaisen luona.
3. Matkoilla tai jossain muualla.
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 12:56"]Yksin :( lapset isällään ja suku asuu kaukana. Miesystävän piti tulla aatoksi, mutta perui tulonsa. Tuntuu kurjalta.
[/quote]
No mene sinne sukulaisiin? Kyllä minäkin olen monesti matkustanut sen 900km yhteensä kahden yön takia.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 12:57"]Milloin ehtii tämä perjantai niin pitkälle, että joku tulee kertomaan viettävänsä jouluaaton kännissä aamusta iltaan?
[/quote]
Kerroin jo aiemmassa viestissäni. Yleensä menee jouluaatosta uuteenvuoteen samassa luisussa, mutta tänä jouluna joudun taas työkiireiden vuoksi poikkeamaan perinteestä. Lääkärin virassa ei lomailla tällaisena aikana.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 12:09"]
1. Kotona oman perheen kesken. 2. Sukukaisen luona. 3. Matkoilla tai jossain muualla.
[/quote] Sukulaisten luona.
Aamun miehen kanssa kotona, illan duunissa.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 12:57"]Milloin ehtii tämä perjantai niin pitkälle, että joku tulee kertomaan viettävänsä jouluaaton kännissä aamusta iltaan?
[/quote]
Meni jo. Hidas!
kuka näitä alapeukuttaaa?! Jokainen viettää tavallaan. Itse omassa kodissa perheen kesken
Sivistyneesti pienessä humalassa.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 12:56"]Yksin :( lapset isällään ja suku asuu kaukana. Miesystävän piti tulla aatoksi, mutta perui tulonsa. Tuntuu kurjalta. [/quote] No mene sinne sukulaisiin? Kyllä minäkin olen monesti matkustanut sen 900km yhteensä kahden yön takia. [/quote] Joudun viedä poikaa toiselle puolelle suomea joulun viettoon ja muutaman päivän päästä hakea pois. Näistä kertyy edes-takas n. tuhat kilometriä. Jos haluaisin mennä omien sukulaisten luo, tulisi matkaa vielää 700km. Liikaa ajamista muutamalle hassulle päivälle vaikka ilman muuta menisin sukulaisieni luo jos poikaa ei tarvis kuskata.
[/quote]Siis sä joudut kuskaa poikaa jouluna ex miehesi luo? Miksi exäsi ei itse kuskaa poikaa? Minkä ikäisestä lapsesta on kyse? Voiko yksin matkustaa?
[/quote]
Yleensä kuskataan puoliksi, exä ollut jalkaleikkauksessa eikä vielä pysty ajamaan autoa. Haluaa kuitenkin kovasti viettää joulua pojan kanssa ja minä lupasin kuskata tenavan, hän jalan parannuttua on luvannut kuljettaa yhden meno-paluun. Julkisilla pääsee, mutta tavaraa on sen verran paljon, ettei poika pääse nyt omatoimisesti kulkemaan. Ottaa siis lahjat, laskettelukamat ja muutaman päivän vaatteet.
Kaksin koiran kanssa. Poltetaan kynttilöitä ja varmaan syödään saarioisten maksalaatikko kahteen pekkaan.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:33"]
2
[/quote]
Kuka näitä numero kakkosia tänne tunkee ja miksi? Kertokaa melko uudelle palstailijalle, onko näillä joku tarkoitus tai sisältö, kun näitä on melkein jokaisessa ketjussa.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 12:56"]Yksin :( lapset isällään ja suku asuu kaukana. Miesystävän piti tulla aatoksi, mutta perui tulonsa. Tuntuu kurjalta.
[/quote]
No mene sinne sukulaisiin? Kyllä minäkin olen monesti matkustanut sen 900km yhteensä kahden yön takia.
[/quote]
Joudun viedä poikaa toiselle puolelle suomea joulun viettoon ja muutaman päivän päästä hakea pois. Näistä kertyy edes-takas n. tuhat kilometriä. Jos haluaisin mennä omien sukulaisten luo, tulisi matkaa vielää 700km. Liikaa ajamista muutamalle hassulle päivälle vaikka ilman muuta menisin sukulaisieni luo jos poikaa ei tarvis kuskata.
Miehen ja koirien kanssa.Rakastan tehdä ruokia vaikka ollaankin kaksin. Joulupäivänä lämmitetään pihasauna ja käydään avannossa.Aattona mies on vielä aamun töissä,laitan jouluruuan valmiiksi,syödään ja käydään haudoilla.Illalla vaan nautitaan ja juodaan viiniä.
Kotona oman perheen kesken.maailman paras vaihtoehto.
Muutama sukulaisjoulu takana,nyt ihana kun saa olla oman perheen kesken.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 12:56"]Yksin :( lapset isällään ja suku asuu kaukana. Miesystävän piti tulla aatoksi, mutta perui tulonsa. Tuntuu kurjalta. [/quote] No mene sinne sukulaisiin? Kyllä minäkin olen monesti matkustanut sen 900km yhteensä kahden yön takia. [/quote] Joudun viedä poikaa toiselle puolelle suomea joulun viettoon ja muutaman päivän päästä hakea pois. Näistä kertyy edes-takas n. tuhat kilometriä. Jos haluaisin mennä omien sukulaisten luo, tulisi matkaa vielää 700km. Liikaa ajamista muutamalle hassulle päivälle vaikka ilman muuta menisin sukulaisieni luo jos poikaa ei tarvis kuskata.
[/quote]Siis sä joudut kuskaa poikaa jouluna ex miehesi luo? Miksi exäsi ei itse kuskaa poikaa? Minkä ikäisestä lapsesta on kyse? Voiko yksin matkustaa?
Kotona perheen kanssa syöden ja nauttien. Haudat käydään ja lahjoja annetaan
Aamulla navettaan lypsämään lehmät ja ruokkimaan ne. Putsailua. Sitten riisipuuron syöntiin. Kuusen koristelua. Ulkona hiihdetään ennen lounasta. Lounaan syöntiä. Sitten katsellaan tv:tä. Käydään navetassa, lämmitellään saunaa. Saunotaan. Sitten illallinen. Lahjojen jakoa. Joulumusiikin kuuntelua. Pikkusuolaisen ja konvehtien syöntiä. Nukkumaan.
Milloin ehtii tämä perjantai niin pitkälle, että joku tulee kertomaan viettävänsä jouluaaton kännissä aamusta iltaan?