Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olen tänä vuonna toimittanut joulupuu keräyksestä saatuja paketteja

Vierailija
19.12.2014 |

ihmisten koteihin ja olen ollut aika ymmälläni kiittämättömyydestä,siis ihan oikeasti monet vanhemmat eivät edes kiittäneet lahjoista! saati sitten ihan kotiovelle toimittamisesta

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:29"]

Kyllä ihan rehellisesti tuotiin. Pyytämättä. Olen työssäkäyvä yksinhuoltaja. Mistään en ole mitään apua pyytänyt, enkä apua koe tarvitsevani. Lähinnä tunne siis loukkaanutunut ja hämmentynyt.

[/quote]

no kai sä kysyit siltä tuojalta, miksi sinulle tuodaan avustusta? Jos olikin vahingossa väärä osoite, ja ne oli tarkoitettukin jollekin toiselle perheelle!

Vierailija
22/97 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä teinipoika oli vähän aikaa viikot nuorisokodissa viereisessä kaupungissa koulupinnauksen takia ja sai Joulupuu-keräyksestä lahjan. Emme ole vähävaraisia ja joulut ovat aina olleet ylenpalttisia joten vähän ihmettelen ainakin noita nuorisolle tarkoitettuja lahjoja, voisiko ne kohdentaa oikeasti tarvitseville. Mutta ei siinä mitään, sai hyvän kirjan ja luki sen ja antoi kaverilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ollut kotona, jos olisin ollut niin en olisi paketteja ottanut. Tämä on pieni kylä ja joku on varmaankin kuvitellut tekevänsä suurenkin palveluksen lapsille... Eli ihmiset tietävät kyllä kuka on yksinhuoltaja Ym. Silti olisin halunnut, että minulle olisi soitettu asiasta ensin, että olisin voinut kohteliaasti kieltäytyä ja joku muu perhe olisi saanut paketit. Nyt kukaan ei vastannut puhelimeen kun yritin soittaa. Mietin vaan yleisesti itsekin keräykseen osallistuneena, että kuinka oikeaan kohteeseen lahjat menevät?

Vierailija
24/97 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin menneinä vuosina kaikista uteliaimmat juoruämmät olivat toimittamassa diakonian joulumuistamisia. Varmasti koko kylä tiesi, missä oli käyty.

Vierailija
25/97 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuli sellainen olo, että enää ikinä en osallistu mihinkään keräykseen. Toiset ei tarvi apua ja loput ei osaa edes kiittää :(

Vierailija
26/97 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ilmiö on kun annat torissa lastenvaatteita. Varataan,ei haeta, jos hakee ei kiitä. Kerran vietiin pussillinen tulevalle äidille. Bemari törrötti pihassa ja kehtas vielä laittaa perään viestiä että puuttuu pipo toppapuvusta. Juu ei, siihen pukuun ei kuulunut pipoa. Kiitos olis kiva. Nykyään vien konttiin suoraan.

Vierailija
27/97 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
28/97 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:27"]

Olen tätä miettinyt ja jatkossa lahjoitan jouluisin esim. syöpätutkimukseen, lastensairaalalle tai esim. noille lòytöeläintaloille, ostavat sitten rahoilla tarpeen mukaan mm. kissanhiekkaa ja eläinlääkäripalveluita. Mieluummin rahana sellaiseen kanavaan jossa siitä on hyötyä.

[/quote]

Samassa lauseessa syöpätutkimus (eläinkokeet -> raha vessasta alas!) ja löytöeläimet. Sori, ohikseni.
[/quote] huoh.

Vierailija
29/97 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 10:32"]

ihmisten koteihin ja olen ollut aika ymmälläni kiittämättömyydestä,siis ihan oikeasti monet vanhemmat eivät edes kiittäneet lahjoista! saati sitten ihan kotiovelle toimittamisesta

[/quote]

Kaikella kunnioituksella sinua kohtaan, et taida olla se taho jota pitää kiittää. Ethän? Sinä omienkin sanojesi mukaan olis "vain" toimittamassa niitä vai sinäkö ne kaiken kustansit?

Ja kyllä, kateus puhuu täällä, koska minä opiskeleva yh ja mun alle kouluikäinen ei saatu mitään mistään ja osa maanantaina tulevasta lapsilisästäkin menee tammikuun vuokraan joten aika pienellä päiväbudjetilla tässä mennään. 

No, vuosi vielä opiskelua ja kädestä suuhun elämistä ja toivottavasti saan töitä jolla saan tarjottua lapselleni paremman elämän. 

Vierailija
30/97 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta! Kuka kehtaa valittaa kun saa ilmaisia lahjoja?? No suomalaiset tietenkin. Itse ulkomailla parissa eri maassa asuneena osaan arvostaa asioita Suomessa. Täällä on ihmisillä asiat liiankin hyvin kun pitää loukkaantua ilmasista lahjoista. Hävetkää

Vierailija
31/97 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuotiin myös diakonian paketteja pyytämättä. Meillä on toki paljon lapsia, mutta nettotulot kuitenkin n. 6000 kuussa, joten todellakaan ei tarvita köyhäinapua. Olen vähän loukkaantunut asiasta. 

Vierailija
32/97 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 11:07"]

Minä en ollut halunnut, lahjat annettiin 9-vuotiaalle lapselle. Ruoka ja lahja kassit ovat edelleen eteisen nurkassa, enkä tiedä mitä teen niille. Meillä ei ole rahasta tiukkaa, en asioi sossussa, lahjat ja ruuat on jo ostettu. Lähinnä olen jäi loukkaantunut.

[/quote]

no miten kummassa teidät on koko keräykseen mukaan vedetty? lastensuojelun asiakkuus?

Vierailija
33/97 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, väärään osoitteeseen mennyt!
Oltaispa me saatu sit vaikka mielummin, tilillä 60e, yksi lahja lapselle ja puruluita koiralle, enempään ei pysty tänä vuonna.
T.Opiskelija äiti

Vierailija
34/97 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko täällä ketään asiasta tietävää, joka voisi valaista, kuka ja millä perusteella päättää avustusten jakamisesta? Tämähän tuntuu olevan käyttökelpoinen kiusaamisen keino; jos haluaa loukata jotakuta, vinkkaa joulupuukeräykselle että viekää hei tuolle paketti, se on vähävarainen. Itse saa sädekehän ja toinen pahan mielen - täydellinen "rikos".

Vierailija
35/97 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa käy ilmi juuri ne tärkeimmät syyt, miksi en ihmishyväntekeväisyyteen osallistu. Joko avunsaajat ovat kiittämättömiä ja vaativat vain lisää tai sitten apu menee aivan väärään paikkaan.

Eläinkoteja kyllä autan mieluusti ostamalla ruokaa, kissanhiekkaa tms. Ainakin menevät perille ja varmasti käyttöön.

Vierailija
36/97 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudolta kuulostaa, että missä päätetään ketä lähdetään nöyryyttämään?

Vierailija
37/97 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin vuosia sitten kun oltiin opiskelija ja kotivanhempi. Yllätyksenä tuli saatesanoilla "kun näitä jäi yli". Tulkitsin sen niin, että antajataho ei halunnut todellakaan loukata. samana jouluna saimme toiselta taholta lahjakortin ruokakauppaan. Muistan vieläkin miten pyörin hyllyjen välissä 60 euron arvoisen kortin kanssa ja leikittelin ajatuksella mitä ostan :-). Me olimme kiitollisia ja lapset saivat ihanat lahjat.

Vierailija
38/97 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:40"]Siis en ollut kotona, jos olisin ollut niin en olisi paketteja ottanut. Tämä on pieni kylä ja joku on varmaankin kuvitellut tekevänsä suurenkin palveluksen lapsille... Eli ihmiset tietävät kyllä kuka on yksinhuoltaja Ym. Silti olisin halunnut, että minulle olisi soitettu asiasta ensin, että olisin voinut kohteliaasti kieltäytyä ja joku muu perhe olisi saanut paketit. Nyt kukaan ei vastannut puhelimeen kun yritin soittaa. Mietin vaan yleisesti itsekin keräykseen osallistuneena, että kuinka oikeaan kohteeseen lahjat menevät?
[/quote]

Mihin yritit soittaa? Oliko paketin mukana siis kuitenkin tieto ssen antajasta?

Vierailija
39/97 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:49"]

Meille tuotiin myös diakonian paketteja pyytämättä. Meillä on toki paljon lapsia, mutta nettotulot kuitenkin n. 6000 kuussa, joten todellakaan ei tarvita köyhäinapua. Olen vähän loukkaantunut asiasta. 

[/quote]

No mitäs kautta diakonia on osannut teille tuoda ne? Olette olleet jossakin vaiheessa heidän kanssaan tekemisissä ja koska lapsia on paljon, he ovat olettaneet että niille on tarvetta.

Mä en oikeasti ymmärrä, miksi loukkaantua moisesta. Kait osaat avata suusi ja todeta ettei niille ole tarvetta.

Vierailija
40/97 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:04"]

Tosi kiva lukea näitä kiittämättömiä kirjoituksia. Vein 6 pakettia joulupuu-keräykseen ja täällä yh-äidit valittavat, etteivät halua lahjoja. Onko se nyt niin kamalaa, että oma ipana saa muutaman ylimääräisen lahjan. Typerää loukkaantua lahjoisa. Oli sitten viimeinen kerta, kun osallistun mihinkään hyväntekeväisyyteen.

[/quote]

Jos lahjoina on käytettyjä sukkia, hiuspantoja, ledivaloja niin tuskin varmaan äidit pahemmin rienastu moisesta roinasta...