pyykinpesukone, joka huuhtelee hyvin?
Onko sellaista nykypäivänä? Kehu omaasi, malli ja merkki?
Kommentit (25)
pyykkiRynde kirjoitti:
verkkopussukkaan ja laaniskaan päiväksi vaan
😁
Joo, laanaoja on hyvä.
Kyllähän huuhtelu on hyvä koneessa ku koneessa, ongelma on pesuaine määrässä.
Yleensä koneeseen kuin koneeseen saa valittua lisähuuhtelun, tietysti se pesuohjelma kestää silloin vähän pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Entä lika sitten? Kun koneessa ei ole vettä eikä kunnon huuhtelua, lika jää ainakin haisemaan vaikka näkyvää likaa ei olisikaan.
Koneeseen voi lisätä itse vettä. Muuten voisi löytää sellaisen koneen, joka lisäisi vettä pesuun ja huuhteluun eikä vain vedettömiä huuhtelukertoja ja jatkaisi jo ennestää liian pitkää pesuaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä koneeseen kuin koneeseen saa valittua lisähuuhtelun, tietysti se pesuohjelma kestää silloin vähän pidempään.
Lisähuuhtelu ei paljon tilannetta paranna, jos siinäkään ei ole reilusti vettä. En ymmärrä, miksi sitä samaa vesimäärää ei voi lisätä normihuuhtelukertoihin vaan pidennetään pesuaikaa huuhtelukerroilla ja niiden välissä vielä turhilla tyhjänpyörityksillä.
Mä käytän samsungissani päivittäinen pesu-ohjelmaa lähes kaikkeen. Saa valita lämpötilan ja huuhtelukerran itse. Se pesee nopeammin ja paremmin kuin mikään muu ohjelma, sillä kierretään vedensäästöohjelmia. Kesto on tunnista puoleentoista riippuen huuhteluiden määrästä ja pyykin likaisuudesta. Tummille vaatteille on oma pesuohjelma ja se näyttää myös käyttävän muita reilummin vettä.
Miele, meillä taitaa olla niistä keskihintaisin, ei kuivaava peruskone.
Samsungin koneessa saa valita huuhteluiden määrät, ohjelmasta riippuen kyllä. Mutta itse valitsen aina 4 tai 5 huuhtelua, joka on maksimi, ja olen ihan tyytyväinen. Joskus kokeilin kolmea huuhtelua, mutta silloin jäi jotain pesuainejäämiä oven lasiin.
LG huuhtelee hyvin, omassa mallissani saa vielä napin painalluksella vapaasti vapaasti eri huuhteluasteita. Kannattaa katsoa Kuluttaja -lehden testit.
Mulla on kylppärissä iso vesikannu jolla kaadan lisävettä kiin pesuun kuin huuhteluun. Muuten pyykki haisee.
Arvatkaa mihin pitää osoittaa syyttävä sormi. EU:n Vihreihin. Niiden vaatimuksesta vettä on käytettävä äärimmäisen vähän.
sellaista ei nykyään edes ole, koska vesi pihejä kaikki....sen minkä vedessä säästää sen sähkössä häviää, ohjelmien jumalattoman pituuden takia.
Pesukarhu oli paras ja ostaisin sellaisen jos vain uutena jostain saisi. Oikein v.tuttaa, ettei silloin aikanaan ostettu 2 kpl, nyt olisi sille toiselle käyttöä. Eka kesti liki 30v ja sen jälkeen on jo 2 muuta ollut. Nykyiset ei montaa vuotta kestä.
Näitähän oli testattu ja testin tulos oli, että mikään testattu malli ei huutele tarpeeksi, koska pitää leikkiä ekologista säästämällä kylmää vettä, vaikka siitä ei ole täällä mitään pulaa.
Suositellaan lisähuuhteluita kaikkilla malleilla, mieluummin useita.
Mä en tiedä miten teillä hoidetaan nuo lisähuuhtelut, mulla on kone, jossa on vartin kylmähuuhteluohjelma, jonka laitan aina varsinaisen pesuohjelman jälkeen. Usein kahdestikin. Se antaa paljon uutta vettä ja pyykit eivät haise valmiina millekään. Bosch on kone. Ihan hyvä ja on kestänyt nyt jonkun 13 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Näitähän oli testattu ja testin tulos oli, että mikään testattu malli ei huutele tarpeeksi, koska pitää leikkiä ekologista säästämällä kylmää vettä, vaikka siitä ei ole täällä mitään pulaa.
Kone ei lohkoa kunnolla jos ollenkaan lisä huuhtelujen välillä.
Vihreä vasemmisto tekee niinkuin niiden sponsori satan globalistit käskevät. Heitä avustetaan rahallisesti ja vaaleissa jotta alistavat ja rikkovat oman maansa. Vahingontekijöitä. Koulussa tytöt aivopestään muutenkin.
On totta, että nykyään pesukoneet suunnitellaan niin vettä säästäviksi, että niiden maksimipesumäärä on fuulaa. Mitenkään ei voi panna vaikkapa 8 kg maksimipyykkimäärää koneeseen, jos se on kunnolla likaista ja haluaa sen varmasti puhtaaksi - sen verran niukalla vedellä kone pesee, että täyteen sullottu koneellinen jää hiukan likaiseksi herkästi.
Tämän takia ap kannattaa ottaa nämä martta-niksit käyttöön. Nämä kun osaa, mikä tahansa tavallinen pesukone pelittää. (Itse asiassa vähän hassua ajatella, että yksi konemerkki pesee jumalallisen puhtaaksi, mutta muut kaikki ovat ihan tyhjänpäiväisiä ja silti niitäkin myydään koko ajan...)
1) älä pidä vaatteita ihan niin likaisiksi asti. Jos iholla olevat alusvaatteet ja t-paidat ja sukat vaihtaa päivittäin, ne peseytyvät paremmin kuin tatinoituneet. Näkyvät tahratkin irtoavat tuoreena paremmin.
2) älä sullo liian täyteen konetta, koska silloin vesimäärä ei oikeastikaan riitä. Sivusta täytettävään koneeseen pitää vaatteet mahtua sullomatta ja pinon päälle mahtua vielä kämmenen leveyden verran tyhjää tilaa.
3) käytä kunnollista pesuainetta ja pesuainevalmistajan antamaa suositusta. Halpisjauheet eivät välttämättä liukene ja pese kunnolla. Pesupähkinät ovat täyttä taikauskoa. Liikaa ei kannata pesuainetta laittaa!
4) älä käytä pikapesuohjelmia kuin liki puhtaan pyykin pesuun. Juu, säästät tavallaan sähköä, mutta oikeasti et, jos joudut pesemään likaiseksi jääneen pyykin uudelleen.
5) muista esikäsittely. Tahrat kannattaa aina esikäsitellä, koska pelkkä pesuaine ei kunnolla pure esimerkiksi viini-, rasva- ja veritahroihin. Näin se on myös aina ollut, itse aloitin pyykkäyksen jo kasarilla, jolloin vedensäästöä ei oltu vielä lanseerattu.
Itse olen vannoutunut sappisaippuan ystävä. Täältä löytyy ohjeita https://www.martat.fi/marttakoulu/kodinhoito/tahranpoisto/
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, sillä ei lika lähde vaatteista mihinkään, jos ei liukene ja huuhtoudu veden mukana pois. Huuhtelun tarkoitus on saada vaatteista pois se likainen vesi.
Täydessä koneellisessa pyykit eivät aina edes kunnolla kastu. Lasiluukullisessa voi nähdä märkänä väriä muuttavan punaisen lakanan olevan kuiva vielä pesuvaiheen lopussa. Se kastuu vasta sitten, kun kone linkoaa. Pahimmillaan jauhemainen pyykinpesuaine jää pilkuiksi vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kun pesuohjelman kesto on jo 4 tuntia, niin ei se enää haittaa, vaikka lisähuuhteluissa menee vielä tunti enemmän aikaa, eihän? Parempaan lopputulokseen lyhemmässä ajassa päästäisi, jos vettä olisi reilusti enemmän huuhtelukertaa kohti eikä vain enemmän vaatteita kuluttavia vähävetisiä huuhtelukertoja.
verkkopussukkaan ja laaniskaan päiväksi vaan
😁