Onko muita joiden mielestä alkoholinkäyttö ei sovi jos on lapsia?
Minusta jos on vastuussa lapsista, ei voi ottaa käytännössä tippaakaan alkoholia. Itsekin elän sen periaatteen mukaan ja olenkin ollut vesilinjalla siitä lähtien kun tuli tieto perheenlisäyksestä.
Kommentit (12)
Mä juon lasillisen punkkua usein iltaisin lasten mentyä nukkumaan. Mies on kyllä täysraitis, oli jo ennen lapsia.
Hyvä periaate, varsinkin kun lapset on pieniä. Raittius on ihmisen normaali olotila. Aikojen saatossa on toki hyvä opettaa skoolaaminen ja muu sivistynyt käyttö,muttei siihenkään tiukkaa viinaa tarvita.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:54"]
Mä juon lasillisen punkkua usein iltaisin lasten mentyä nukkumaan. Mies on kyllä täysraitis, oli jo ennen lapsia.
[/quote]
Hyvä ollakin ,jos esim.joku sairastuu äkisti ja tarvitaan kuskia.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:54"]
[/quote]
Hyvä ollakin ,jos esim.joku sairastuu äkisti ja tarvitaan kuskia.
[/quote]
Ja kaikillahan on luonnollisesti myös ajokortti ja auto?
Asutaan sen verran lähellä sairaalaa, että siinä ajassa istutaan jo taksissa menossa, kun olisi päästy omalla autolla pihasta minnekään. Käyttäisin siis taksia hätätapauksessa vaikka olisin ajokunnossa.
Miehelläni yhteishuoltajuus entisen vaimonsa kanssa, hän ei juo koskaan tippaakaan, edes saunaolutta tai viinilasia ruoan kanssa lapsen ollessa meidän luonamme. Minusta oikein esimerkillistä toimintaan, lapsi on kuitenkin vasta seitsemän eikä hänen kuulukaan senikäisenä tietää alkoholista hevon huttua. Itse kyllä nautin saunaoluen, viinilasin ja ehkä toisenkin ruoan kanssa mielelläni ja tämä on sopivaa ollut niin entiselle vaimolle, miehelleni ja minulle.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:09"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:54"] Mä juon lasillisen punkkua usein iltaisin lasten mentyä nukkumaan. Mies on kyllä täysraitis, oli jo ennen lapsia. [/quote] Hyvä ollakin ,jos esim.joku sairastuu äkisti ja tarvitaan kuskia. [/quote] Ja kaikillahan on luonnollisesti myös ajokortti ja auto?
[/quote]
No aika monella on. Hätä voi tulla vaikka mökkiolosuhteissa, joissa usein otetaan ainakin saunakalja. Jonkun on hyvä olla selvin päin ihan kotonakin vaikka tilattaisiin taksi, ihan lapsen turvallisuuden ja henkisen rauhan takia.
Lapset inhoavat ja vieroksuvat humaltuneita aikuisia.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:09"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:54"] Mä juon lasillisen punkkua usein iltaisin lasten mentyä nukkumaan. Mies on kyllä täysraitis, oli jo ennen lapsia. [/quote] Hyvä ollakin ,jos esim.joku sairastuu äkisti ja tarvitaan kuskia. [/quote] Ja kaikillahan on luonnollisesti myös ajokortti ja auto?
[/quote]
Ei sitä kortilla ajeta. Ja jos on paha hätätilanne, kysymys elämästä tai kuolemasta, niin voi sen verran venyttää moraalia että varastaa naapurin auton.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:41"]Ei tuollaisella fanatismilla kovin tasapainoisia lapsia kasvateta.
T. Mies 42 v.
[/quote]
Omat vanhempani eivät juo, paitsi ehkä yo-juhlissa lasin shamppanjaa. Hyvä niin, sillä pelkäsin humalaisia vielä 15-vuotiaanakin. Alkoholi täytyy pitää lapsien näkyviltä pois, mutta fanatismia siihen juomattomuuteen ei tarvitse yhdistää.
T. Tasapainoiseksi kasvanut aikuinen.
Yhdestä saunakaljasta tai viinilasista ei humallu. Jos ei pysty ottamaan sitä yhtä, ilman että mopo karkaa käsistä, niin sillon onkin paras pysyä nollalinjalla. Normaali kohtuukäyttäjä osaa juoda niin ettei ole humalassa ja pystyy toimimaan vaikka tulisikin joku hätätilanne.
Ei tuollaisella fanatismilla kovin tasapainoisia lapsia kasvateta.
T. Mies 42 v.