Onko teidän lasten koulunkäynti pelkkää menestystä? Eikö kukaan pinnaa, jätä läksyjä tekemättä, myöhästele?
Tunnen itseni aivan epäonnistuneeksi kun läksyjä unohtuu, välillä myöhästelee ja muutenkaan koulu ei kiinnosta. Käytös on sentään hyvää ollut aina. Pojat 3. ja 6. luokkalaisia. Isosiskonsa oli samanlainen, mutta opiskelee nyt arkkitehdiksi yliopistossa. Jotain toivoa kai on. Yksinhuoltajana välillä vaan raskasta, kun syyttävä sormi osoittaa koulusta aina vanhempaa.
Kommentit (20)
Yksinhuoltaja-kortti vedetty esiin..
Läksyt voi jäädä tekemättä mutta lintsata ei missään nimessä.
Ihan hirveetä tää on. Lapsi on akateemisesti taitava, mutta niin pahasti ahdistunut, ettei usein pysty menemään fyysisesti kouluun.
Mikä rangaistus lapselle tulee myöhästelystä tai läksyjen tekemättä jättämisestä?
Opettajana voin kyllä sanoa ap, että et ole ainoa vanhempi jonka lapset unohtelevat läksyjä, myöhästelevät ja jopa pinnaavat koulusta. Netissä vaan iso osa feikkaa täydellistä elämää eikä myönnä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveetä tää on. Lapsi on akateemisesti taitava, mutta niin pahasti ahdistunut, ettei usein pysty menemään fyysisesti kouluun.
Minkä ikäinen?
Pinnaaminen kertoo jostain vakavammasta. Ethän sinäkään pinnaa töistä, vai?
Heibaby-koodilla saat kuunnella ilmaiseksi Podme-alustan podcasteja . Siellä on kiva podcast Valeäidin vanhempainilta, jossa ihmiset kertovat myös niitä kokemuksia, kun kaikki ei aina ole ollut pelkkää linnunlaulua ja auringon paistetta. Mutta ei ole mitenkään ahdistava siis, vaan rohkaiseva
Vierailija kirjoitti:
Heibaby-koodilla saat kuunnella ilmaiseksi Podme-alustan podcasteja . Siellä on kiva podcast Valeäidin vanhempainilta, jossa ihmiset kertovat myös niitä kokemuksia, kun kaikki ei aina ole ollut pelkkää linnunlaulua ja auringon paistetta. Mutta ei ole mitenkään ahdistava siis, vaan rohkaiseva
Ja lisäksi ainakin joissain jaksoissa on terapeutti, joka antaa myös omia näkemyksiä asioihin
Mulla on neljäs- ja tokaluokkalaiset pojat. Läksyt unohtuvat välillä, myöhästymisiä sattuu, ja kokeisiin eivät aina muista lukea ollenkaan. Koulumenestys kuitenkin kummallakin hyvää. Toki myös lapset ovat sen verran pieniä vielä, että lapsuuden pohjatyö kantaa edelleen aika hyvin. Meillä on siis aina luettu ja pelattu lauta- ym. pelejä lasten kanssa lähes joka päivä, mikä näkyy äidinkielen ja matematiikan taidoissa.
Jos pinnaisivat, olisin kyllä huolissani.
Oli. Maisteri ja insinööri ovat.
Mutta minulla, heidän äidillään ei.
Pinnasin yhden vuoden niin lahjakkaasti, että poissaoloa oli enemmän kuin läsnäoloa, jäin luokalle, lopulta pääsin koulusta säälipisteillä, eli ehdot sain läpi, vaikka ei kyllä oikeasti olisi pitänyt. Halusivat vain eroon minusta.
Lopulta minusta tuli merkonomi erinomaisin paperein ja tein 43 vuoden työuran.
🤗
Nyt olen eläkemummu.
Vierailija kirjoitti:
Oli. Maisteri ja insinööri ovat.
Mutta minulla, heidän äidillään ei.
Pinnasin yhden vuoden niin lahjakkaasti, että poissaoloa oli enemmän kuin läsnäoloa, jäin luokalle, lopulta pääsin koulusta säälipisteillä, eli ehdot sain läpi, vaikka ei kyllä oikeasti olisi pitänyt. Halusivat vain eroon minusta.
Lopulta minusta tuli merkonomi erinomaisin paperein ja tein 43 vuoden työuran.
🤗
Nyt olen eläkemummu.
👍🏻👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen?
13. Tätä on jatkunut jo kolme vuotta ja taustalla autismin kirjoa.
Mulla kolme lasta.
Ensimmäinen joskus unohteli läksyjä ja joskus myöhästeli koulusta. Taisi mulle kerran päänsärkynä mennyt kohtaus olla ehkä pinnaamista pikemminkin. No suoriutui ihan hyvin arvosanoin koulusta ja nyt jo aikuinen.
Toinen unohteli jatkuvasti kaiken, myöhästeli alakoulussa, oli jatkuvasti maha tai pää kipeä ja yläkoulussa lintsasi niin, että teki varmaan koulun ennätyksen. Diagnoosina add.
Kolmas ei vielä ole ikinä myöhästynyt ja aina on ollut läksyt tehtynä ja harvoin myös kipeä. Koulun oppilaskunnan hallituksessa ja kaikenmaailman ylimääräisissä kerhoissa ja lehtitoimituksissa. Nyt yläkoulussa.
Niin ne on erilaisia.
Läksyjä jäi tekemättä vielä seiskalla. Nyt kasilla skarpannu. Ei oo vielä lintsannu. Alaluokilla jäi paljonki läksyjä tekemättä. On kuitenkin fiksu, oppimisessa ei oo vaikeuksia.
Meillä ainakin tokaluokkalainen jättäisi läksyt tekemättä ellei vanhempi katsoisi, että ne tulevat tehtyä.
Yllättävän hyvin meni, kaikki 4 jo aikuisia. Kai he tekivät läksynsä kun menestyivät kokeissa ja saivat hyviä tuloksia. Keskiarvot kaikilla 8.4 - 9.4
6v aloittaneella ensimmäinen vuosi846 oli rankka
Kyllä tuollaista tapahtuu monien muidenkin perheissä . Ne vaan ovat asioita, joita ei kukaan mielellään kirjoittele tällaisille palstoille missä aina heitetään mielellään se eka kivi.