Työkaveri siirsi lomaansa ed. iltana ettei tarvitse osallistua kokoukseen
Siis eilen illalla tuli yhtäkkiä viesti että olen lomilla huomenna ja perjantaina. Esimiehellekin tämä oli yllätys kun oli alunperin sovittu loma ensi viikolle ma ja ti. Loman otti siitä syystä että ei tarvitse osallisstua tiimipalaveriin jossa käsiteltiin hieman vaikeita asioita.
Kommentit (21)
Kyseessä yli 50v mies. Todennäköisesti saa sitten siirron muihin hommin mikä tarkoittaa käytännössä kengän kuvaa persuuksiin.
Ei kai lomalle voi jäädä vain omalla ilmoituksella vaan vasta kun esimies on hyväksynyt lomat. Näin sen ainakin pitäisi olla.
Miksi se sun persettäsi kutittaa? Huolehdi vain omista asioistasi.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:17"]
Ei kai lomalle voi jäädä vain omalla ilmoituksella vaan vasta kun esimies on hyväksynyt lomat. Näin sen ainakin pitäisi olla.
[/quote]
No ei minustakaan. Esimieskin oli vähän hölmistynyt. Henkilö on ollut aiemmin esimies, nyt ei enää.
Voiko taustalla olla jotain jaksamiseen, sosiaalisiin tilanteisiin tms. ongelmaa?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:19"]
[/quote]
Siksi että sen hommat ei suju ja on enemmmänkuin noloa firmalle jos palvelupäällikkö ei huolehdi hommistaan.
[/quote]
No ei minustakaan. Esimieskin oli vähän hölmistynyt. Henkilö on ollut aiemmin esimies, nyt ei enää.
[/quote]
Eli tavallaan luvaton poissaolo sitten?
Voiko taustalla olla jotain jaksamiseen, sosiaalisiin tilanteisiin tms. ongelmaa?
[/quote]
En tiedä. Ei vain ole sopiva hommaan vaikka on samanlaisia hommia muka tehnyt aiemmin. Hänet siirretään siis hommista sivuun ja hänen työnsä jaetaan uudelleen ja kun korvaavia hommia ei ole niin kenkää tulee. Olisi jo saanut kenkää jos tätä homma ei olisi löytynyt kesällä hänelle. Tätmieltä oli tiimi, esimies ja esimiehen esimies ja oari muutakin.
Naurettavaa, eihän kukaan työntekijä itse päätä lomiensa ajankohdista. Eihän siitä mitään tule, jos lomaillaan silloin kun huvittaa.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:22"]
[/quote]
[/quote]
Eli tavallaan luvaton poissaolo sitten?
[/quote]
No periaatteessa kyllä. muistakin poissaoloista ilmoitus tullut samalla lailla edellisenä iltana tai samna aamuna.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:25"]
Naurettavaa, eihän kukaan työntekijä itse päätä lomiensa ajankohdista. Eihän siitä mitään tule, jos lomaillaan silloin kun huvittaa.
[/quote]
Eipä tuossa muuten mitään kun ei asiakkaita haittaa mutta kun loma sopivasti osuu hankalan palaverin kanssa yhteen. Ylempi esimies oli juuri ennen tätä lomailmoitusta keskustellut puhelimitse tämän henkilön kanssa tilanteesta ja sitten sen jälkeen varmaan päätti siirtää lomansa ja paeta "ongelmaa".
[/quote]
Vähän vaikea huolehtia omista asioista kun esimiehen esimies kysyy palaverissä suoraan mielipidettä onko henkilöstä kyseiseen hommaan.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:59"]
Paniikkihäiriö?
[/quote]
Mitäpä sen tietää. mutta silloin vain ei ole tähän tehtävään sopiva. En tunne henkilöä paremmin koska tekee lähes kaiken työn nykyisin etänä ja lähetelee s-postilla viestejä. En vaikka ollaan oltu firmassa kaksitoista vuotta yhtäaikaa. En ole tehnyt hänen kanssaan hommia koskaan aiemmin.
Mun tuttu teki noin. Esimies hyväksyi vahingossa ja katui.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:08"]
Mun tuttu teki noin. Esimies hyväksyi vahingossa ja katui.
[/quote]
Tuskinpa esimies pystyi hyväksymään kun tieto tuli klo 17.
Ettei vaa ois lähtenyt ryyppäämään?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:25"]
[/quote]
Riippuu työpaikasta.
nimim. kokemusta on
Parit muutkin palaverit jättänyt osallistumatta jonkun tekosyyn perusteella. On esim. asikaspalavereitä, alihankkijan palaveri, sisäisiä palavereitä.
Yhdestä poissaolosta (tai suostui osallistumaan etänä) sain minä syyt niskoilleni kun keskusteltiin sähkäöpostilla aivan toisesta asiasta edellisenä päivänä. Veti herneet nenään. Yhdessä keksi että hänen modeeminsa on rikki ja sitä on "heti" lähtettävä korjaamaan. Olisi voinut osallistua kokoukseen puhelimitse ja korjata modeemin myöhemmin. Muutamissa on ollut kummasti tullut "kipeäksi" juuri sopivasti.