Millaiset asiat on vaikuttaneet siihen et sinulla on tullut mitta täyteen jotakin ihmistä?
Tilanteet, tapahtumat, käyttäytyminen? Mikä oli ns viimeinen niitti? Mitä teit vai annoitko asian olla?
Kommentit (26)
Koronahysteria... rokotetuputtaminen ja rajoitusten puolesta puhuminen.
Eräs ihminen pisti muhun välit poikki, kun kuuli että olen raskaana. En ole yrittänyt selvittää asiaa. Sekoillut muutenkin (epävakaa persoonallisuushäiriö), olen yrittänyt ymmärtää, mutta tämä oli viimeinen niitti.
Ihmiset jotka lupaavat asioita, sitten eivät pidä lupauksista kiinni. Yllättävän paljon näitä on lähiaikoina ollut.
Raivostuttavaa!
Haukkui pystyyn minut ja perheenjäseneni, esitti valheellisia syytöksiä.
Ehkä putkinäkö eri asioiden suhteen. Näkyy paljon tämän päivän politiikassa esimerkiksi. Ei pystytä tarkastelemaan omia näkökulmia kriittisesti, vaan pidetään omaa kantaa ainoana oikeana tapana katsoa asioita ja toisin ajattelijat ovat automaattisesti väärässä ja alempi arvoisia.
Toiseksi ehkä yhteiskunnallisten asioiden tai ongelmien tietämättömyys. On ehkä varsin laaja asia, mutta itse en siedä ihmisiä, jotka elävät omassa kuplassaan ja ajattelevat, että maailmassa on kaikki hyvin, kunhan heillä itsellään on kaikki hyvin. Ongelmia ei ole, jos omassa lähipiirissä ei ole ongelmia yms. Moni vanhempi mies on tyypillisesti tällainen.
Kaksi kaveria sai lähteä, koska minun työttömäksi jäämiseni sai heistä esiin vahingoniloisen, ylimielisen ja ilkeän puolen. Ihminen, joka oli aikoinaan paras kaverini, löysi miehen, joka inhosi minua jo ennen tapaamista, ja vuosien mittaan alkoi muistuttaa miestään eli muuttui ihanasta ihmisestä kylmäksi laskelmoijaksi.
Muut ihmiset, jotka eivät ole olleet minulle yhtä tärkeitä kuin nuo kolme, olen jättänyt kyydistä tultuani riittävästi hyväksikäytetyksi. En suostu enää olemaan ilmainen taksikuski, talonvahti, ompelija, rempantekijä ja sylkykuppi.
Eräs tuttava ei ymmärtänyt, että perheellisellä voi tulla yllättävä este, sovitulle tapaamiselle. Veti herneet nenään. En oo kuulumisia kysellyt.
Jankuttaminen, jankuttaminen, häiriköinti, jankuttaminen, häiriköinti netissä.
Entisen ystävän törkeä käytös ensin minua ja sitten minua ja naisystävääni kohtaan. Pistin välit poikki.
Valitti ettei rahat riitä ja osteli silti kaikkea minun mielestäni tarpeetonta nettikaupoista. Loppuvaiheessa yritti maksattaa minulla kaupassa ruokaostoksensa, "kortti ei jostain syystä toimi"-verukkeella. Kehotin viemään ruokatavarat takaisin hyllyyn, jos ei ole varaa maksaa.
Sen jälkeen ei ole tavattu.
Yritys hyötyä minusta yksipuolisesti. Hyppyyttää minua auttamassa ja hoitamassa ja sitten jälkikäteen kritisoi ja yrittää kerää kunniaa näkemästäni vaivasta. Tämä siis lähisukulaisen taholta.
Ei siinä, autan kyllä mielelläni ja ymmärrän, että aina ei pysty heti korvaamaan samalla mitalla takaisin. Mutta jonkinlaista vastavuoroisuutta edellytän, totta kai.
Ei minua eri mieltä olo kiusaa, eikä se, että joku on heikommin koulutettu tai hänen mielipiteensä on nolo. Maailmaan mahtuu eri mielipiteitä, ja olisi sangen omahyväistä kuvitella, että minulla on ainoa oikea. Mutta en minä toisaalta tykkää siltä toiseltakaan sitten jankuttamista ja jyräämistä ottaa vastaan - hänenKIN pitää hyväksyä se, että olemme perustelluista syistä eri mieltä asioista, ja SILTI voimme säilyä ystävinä.
Välillä saa olla väsynyt, kiukkuinen ja ärsyttäväkin - kaikilla meillä on ns. huonoja vaiheita. Kunhan pidemmän päälle ystävyys antaa enemmän kuin ottaa.
Ystävältä odotan empatiaa ja mielenkiintoa minua kohtaan. Huumorintajua ja reiluutta.
Sai lapsen, josta johtuen luuli muuttuneensa ihmiseksi, joka on muiden yläpuolella. Noin 1,5v lapsen syntymän jälkeen alkoi ilmeisesti herätä naurettavaan käytökseensä kun alkoi taas käyttäytyä kunnolla ja katuvasti, mutta siinä vaiheessa oli minun näkökulmasta liian myöhäistä.
Mulla oli yksi kaveri , joka puhui ja puhui ja puhui ja puhui. Ei koskaan kuunnellut sanomisiani kunnolla. Sitten kerran kun oli tosi vaikea tilanne miehen kanssa, siis oikeasti katastrofi ja olin ihan epätoivoinen ja soitin tuolle ystävälleni että vois edes jollekin kertoa. Kerroin hänelle siihenastisista elämäni tapahtumista kipeimmän ja satuttavimman. Sanoi minulle: "Ei tuo voi olla totta, miksi valehtelet?" En sanonut enää mitään, mutta minulla naksahti joku ruuvi päässä sellaiseen asentoon, että en ole ollut enää yhtään tekemisissä. Poistanut joka paikasta ja estänyt puhelinnumeron. Oltiin ystäviä 30 vuotta
Vähätteli todella törkeään sävyyn työuupumustani. Se oli viimeinen niitti. Olemme vielä väleissä mutta siirtyi kyllä omalla prioriteettilistalla hyvin alas.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kaveria sai lähteä, koska minun työttömäksi jäämiseni sai heistä esiin vahingoniloisen, ylimielisen ja ilkeän puolen. Ihminen, joka oli aikoinaan paras kaverini, löysi miehen, joka inhosi minua jo ennen tapaamista, ja vuosien mittaan alkoi muistuttaa miestään eli muuttui ihanasta ihmisestä kylmäksi laskelmoijaksi.
Muut ihmiset, jotka eivät ole olleet minulle yhtä tärkeitä kuin nuo kolme, olen jättänyt kyydistä tultuani riittävästi hyväksikäytetyksi. En suostu enää olemaan ilmainen taksikuski, talonvahti, ompelija, rempantekijä ja sylkykuppi.
Se mies inhosi sinua ennen tapaamista koska kaverisi oli vakuuttanut hänet siitä että olet ikävä ihminen. Ei ketään inhota ilman syytä, kaverisi oli antanut syyn. Eikä kaverisi muuttunut vaan aloit nähdä sen mitä hän oli ollut koko ajan selkäsi takana. Pääsit selkäänpuukottajasta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli yksi kaveri , joka puhui ja puhui ja puhui ja puhui. Ei koskaan kuunnellut sanomisiani kunnolla. Sitten kerran kun oli tosi vaikea tilanne miehen kanssa, siis oikeasti katastrofi ja olin ihan epätoivoinen ja soitin tuolle ystävälleni että vois edes jollekin kertoa. Kerroin hänelle siihenastisista elämäni tapahtumista kipeimmän ja satuttavimman. Sanoi minulle: "Ei tuo voi olla totta, miksi valehtelet?" En sanonut enää mitään, mutta minulla naksahti joku ruuvi päässä sellaiseen asentoon, että en ole ollut enää yhtään tekemisissä. Poistanut joka paikasta ja estänyt puhelinnumeron. Oltiin ystäviä 30 vuotta
Jos kertomuksesi on totta niin teit aivan oikein.
Mä erosin yhdestä kokonaisesta ryhmästä sen takia, että en jaksanut manipulointia ja sitä, että mielipiteet syötettiin.
Välttelen tällaisia ihmisiä.