Muuten täydellinen takki, mutta paksut olkatoppaukset, jotka saavat näyttämään vieläkin isokokoisemmalta
Kun jo muutenkin olen naiseksi isokokoinen ja pitkä. Kannattaako olkatoppaukset poistaa vai suosiolla palauttaa takki? Pilaako toppausten poisto takin räätälöinnin ja muodon?
Kommentit (15)
Jos toppaukset ottaa pois niin olkapäät pussittaa. Jos osaat ottaa sisään niin poista ihmeessä jos takki on muuten sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaa, kun tiedät itse täsmälleen minkä kokoinen olet?
No nolottaa kun hartiat muutenkin leveät, olen isompi kuin moni mies.
Riippuu takista ja pitäjän raamikkuudesta, mutta aina voi laittaa semmoiset kevyet tilalle jos sattuu olemaan varastossa. Palautuskelpoisesta en lähtisi poistamaan vaan vaihtaisin toiseen.
Pidä rohkeasti vaan. Ei ole sinun häpeäsi, jos joku ei älyä sinulla olevan olkatoppaukset.
Kasarilla oli olkatoppauksia. Eikö se ole vaan kiva jos on vahvan näköinen? Ei tule mustakarvaiset häiritsemään.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu takista ja pitäjän raamikkuudesta, mutta aina voi laittaa semmoiset kevyet tilalle jos sattuu olemaan varastossa. Palautuskelpoisesta en lähtisi poistamaan vaan vaihtaisin toiseen.
No, pitää miettiä :/ harmittaa, kun tämä on väriltään ja materiaaliltaan täydellinen, mutta hartoista hervottoman leveä. Tämän näköistä olen metsästänyt pitkään!
Itse en osaa poistaa toppauksia, pilaisin varmaan. Eli pitäisi viedä räätälille.
Vaihda pienemmät toppaukset ja eri muotoiset. Tai sitten kokonaan pois, ja pienennät olkapäitä= otatte vähän sisään, helppo homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, pitää miettiä :/ harmittaa, kun tämä on väriltään ja materiaaliltaan täydellinen, mutta hartoista hervottoman leveä. Tämän näköistä olen metsästänyt pitkään!
Itse en osaa poistaa toppauksia, pilaisin varmaan. Eli pitäisi viedä räätälille.
Takin " sizälle" pääset takin vuorin hihan kautta, yleensä siinä on ommel, jonka purkamalla pääset takin ja takin vuoren sisään. Ko vuori on helppo ommellen takaisin kiinni. Toppaukset voivat olla sitten toinen juttu.
Kuinka iso matami sitten olet ap?
Vie ompelimoon? Ei varmaan maksa paljon jos vaihdattaa ohuempiin toppauksiin.
Olen itse ostanut vintage-takkeja ja poistanut olkatoppauksia sekä tehnyt muita pieniä muutoksia. Poistaminen itsessään on helppo homma ja jos toppaukset on ollut ohuet ei tarvitse välttämättä muuta tehdä. Jos takki on oikeasti hyvä ja laadukas käyttämisen itse ompelijalla (jos en siis itse osaisi tehdä), sillä hyvää takkia voi käyttää jopa vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ostanut vintage-takkeja ja poistanut olkatoppauksia sekä tehnyt muita pieniä muutoksia. Poistaminen itsessään on helppo homma ja jos toppaukset on ollut ohuet ei tarvitse välttämättä muuta tehdä. Jos takki on oikeasti hyvä ja laadukas käyttämisen itse ompelijalla (jos en siis itse osaisi tehdä), sillä hyvää takkia voi käyttää jopa vuosikymmeniä.
Samaa mieltä. Opelijalle kannattaa viedä jos itsellä ei ole kokemusta, niin ei pilaa vaatetta.
Miksi niitä olkatoppUksia tungetaan takkeihin vielä? Luulin niiden jääneen kasarille
Mitä se haittaa, kun tiedät itse täsmälleen minkä kokoinen olet?