Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys naisille rahan käytöstä!

Vierailija
18.12.2014 |

Paljonka sinä kulutat kuukaudessa noin itseesi? eli lasketaan tähän vaatteet, kosmetiikka, ulkonasyönti, leffassa käynti, kampaaja, ripsi/hiuspidennys, tekokynnet, herkut ja vastaavat, joita ilmankin eläisi täysin, jotka ovat pelkkää ylellisyyttä.

Itse käytän bb-voidetta, ripsaria ja eyelineria. Hygienia tuotteet; shampoot, hammasharjat jne ovat ilmaisia, en syö ulkona, kaveri leikkaa hiukset, itse värjään jne. Vaatteita tarvii yllättävän vähän ostella kun pitää niitä hyvin. Olen näyttävän näköinen nuori nainen.

Meneekö sinulla helposti 300 jopa 500euroa kuukaudessa?

Itsellä ei mene ja ajattelin siksi hyvällä omalla tunnolla ensi vuonna ostaa kalliin herrasmies mersun, jota lyhennän 500 kuussa, vaikka tulen saamaan kateellisten naukumista ja pahoja katseita.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen vuoden aikana on kulunut

Hygieniatuotteisiin ehkä 30-50?(sampoot, hoitoaineet, saippuat, vanulaput, -puikot, tamponit)

Meikkejä ei oo tarvinnu uusia tänä aikana, paitsi ripsiväri (39e) ja huulipuna jonka ostin heräteostona, 20e

Puolisen vuotta sitten kävin kampaajalla, 120e (koko pään raidotus, latvojen tasoitus)

Vaatteisiin yhteensä 200-300e, en oo kovin montaa uutta vaatetta ostanut tällä välillä.

Jos siis summaan noista maksimit saan 529e/6kk, eli reilut 88e kuussa.

Ulkona oon syönyt hemmottelumielessä ehkä parit sushit, 30e?

Sitten on viinit ja juustot ja muut herkut, ehkä 100-200e?

Omaksi iloksi shoppaillut sisustusjutut ehkä 300e.

Kirjat ja lehdet lainaan kirjastosta, joskin talouslehden saan päivittäin ilmaiseksi.

mutta en laskis noita hemmotteluja ylellisyksiksi kuitenkaan. Hiukset on ihanat omasta takaa (kampaajaakin käytän harvoin kun pidän niitä pitkinä ja hoidan hyvin) ilman tekohiuksia enkä käytä myöskään tekoripsiä/kestotekoripsiä. Käytän kylläkin "kalliita" ripsareita aina kun halua korostaa omia tuuheita pitkiä ripsiä.

Vierailija
2/49 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuusta, mutta keskimäärin varmaan 100€ (vaatteet, kengät) + 40€ (kosmetiikka) + 35€ (kampaaja joka 3. kuukausi 100€) eli 175€. Todellisuudessa oon tuhlailevainen luonne eli pelkään että summa on isompi, tuo olisi aika optimaali vaikka tuostakin voisi vaateosastoa vähentää, koska yritän säästää. Työn kautta pääseen liikkumaan edullisesti, joten siihen ei mene kuukaudessa kovinkaan montaa euroa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppejä ei satasia.
Satatsen kengät ostin tänä vuonna...edelliset kesti 10 vuotta.
Farkkuja tai takkia en ole ostanut uutta pariin vuoteen. Rintsikoita vuosi sitten kahdet.
Shampoo ja hammastahna marketista, samaa koko perheelle. Parturiin satku vuodessa. Meikkiä....ripsari tai kajal tms kerran kahteen vuoteen.
Rahasta ei ole kiinni, mun elämäni onni ei ole naaman puunaamisessa.

Vierailija
4/49 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa arkena.
En osta vaatteita kuukausittain.
En käytä erikoisempia kasvojen, ihon tai hiustenhoitotuotteita.
En käy koskaan kampaajalla, kosmetologilla tms.
En harrasta mitään kuukausimaksullista.

Vuoden aikana ostan itselleni muutaman dödön, pari hammasharjaa, hiuspompuloita, keskimäärin kahdet kengät (alle 50 euroa yleensä), n. viisi vaatetta, tilaan kahta lehteä, maksan paria jäsenmaksua, ostan kirjoja. Vuodessa ehkä noin tonni omiin juttuihini.

Vierailija
5/49 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetiikka n.50€, kampaaja 3 kk välein 40€, kosmetologilla tms en käy. Hierojalle 30€ 3 viikon välein.

ulkonasyömiseen, baareihin, kahviloihin ehkä 250 €/kk.

vaatteisiin 200-500€/kk.

harrastuksiin (jooga, kuntosali, käsityötarvikkeet yms) noin 150€/kk.

Lapsia ei ole, eikä mersua tule, joten käytän rahat itseeni. Säästöönkin jää ihan kivasti.

Vierailija
6/49 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee ulkonäköön seuraavasti; tupakkia puolitoista askia päivässä 30x6,7 ja kaljaa 8x25, eli tupakit 201 euroa kuussa ja kalja 200, ulkonäkö ihan vitun jees.

Vierailija
7/49 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, pitää laskea.

- kampaaja pari kertaa vuodessa tekee 300

- kosmetologi pari kertaa vuodessa 300

- meikit ehkä 200

- vaatteisiin 1000

- hygienia 200

- kengät 500

- ulkona syön harvoin ehkä 300 vuodessa

eli olisko ehkä 2600 vuodessa eli vähän yli 200 kuussa?

Ei paha, kun käteen tulee 2600 kuussa.

Vierailija
8/49 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa ajaa pankin autolla ? Säästä ensiksi 500e/kk niin kauan kun tarvii ja osta sitten ihan oma mersu.

Vierailija
9/49 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy lainkaan kampaajalla, huolehdin itse hiuksistani jne. Uutta autoa maksan 1800 €/kk ja se on vuoden kuluttua maksettu. En tuhlaa rahojani kynsiin/muihin turhiin hömpötyksiin. Uusia vaatteita ostan muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
10/49 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetiikka ehkä 20 e per kk, kampaaja ehkä 300 e vuosi, vaatteita jokunen satanen per vuosi. Ulkonasyönti vaihtelee, 20 e per kk. Kaikkineen varmaan 50-100 e kuukaudessa.

Vierailija
11/49 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:24"]

Paljonka sinä kulutat kuukaudessa noin itseesi? eli lasketaan tähän vaatteet, kosmetiikka, ulkonasyönti, leffassa käynti, kampaaja, ripsi/hiuspidennys, tekokynnet, herkut ja vastaavat, joita ilmankin eläisi täysin, jotka ovat pelkkää ylellisyyttä.

Itse käytän bb-voidetta, ripsaria ja eyelineria. Hygienia tuotteet; shampoot, hammasharjat jne ovat ilmaisia, en syö ulkona, kaveri leikkaa hiukset, itse värjään jne. Vaatteita tarvii yllättävän vähän ostella kun pitää niitä hyvin. Olen näyttävän näköinen nuori nainen.

Itsellä ei mene ja ajattelin siksi hyvällä omalla tunnolla ensi vuonna ostaa kalliin herrasmies mersun, jota lyhennän 500 kuussa, vaikka tulen saamaan kateellisten naukumista ja pahoja katseita.

[/quote]

Likimäärin:

-vaatteisiin: n. 50e
-kosmetiikkaan: n. 30e
-ulkonasyönti: n. 50e
-leffassa käynti: n. 10e (ostan pari kertaa vuodessa leffalippupaketin tarjouksesta)
-kampaaja: n. 5e (kerran vuodessa vain leikkaus)
-ripsienpidennykset ja tekokynnet: 0e
-herkut: n. 30e
-muuta:
kulttuuria: mm. balettia, teatteria, taidenäyttelyitä jne: n. 50e.
matkustelu: n. 100e (1-2 ulkomaanreissua reppureissaten +  pari kotimaanmatkaa vuodessa)
harrastus: 140e
sisustus ja koti: n. 30e.

yht. n. 495e

Tässä on vuoden kulutukset jaettu siis kuukaudelle. Joka kuukausi en käy kulttuuririennoissa tai shoppaile vaatteita puhumattakaan matkustelusta. Voi olla, että meni vähän jopa alakanttiin.

Milloin tahansa valitsen nämä omat rahareikäni mersun (tai minkään muunkaan auton) sijaan. Jos sinulle hieno auto on tärkeä, niin ilman muuta osta itsellesi sellainen. :)

Vierailija
12/49 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ulkona syöminen on turhuutta? Jotakin on kuitenkin pakko syödä ja itse en pidä ruoanlaitosta joten syön sitten ulkona. Käytän myös vegaanisia eläinkokeettomia meikkejä, koska moraali ei anna periksi käyttää muuta. Minä en osaa itse leikata hiuksiani. Hierojalla käyn jumeja poistamassa.

Itseeni käytän rahaa n 200 euroa kuussa.

Vierailija
13/49 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodessa:

Kampaajalla 1-2krt/vuosi, koska pitkät suorat hiukset =60e

Hiusväri 1krt/kk=160e

Meikit (tuntuu, että kaikki loppuu aina kerralla eli n. 3-6kk välein ostan 30e)=100e

Vaatteet=500e

Ulkonasyömiset, baarit ym. kerran pari kuussa= 500e

Kuntosalikortti=500e (jos tää turhuuksiin lasketaaan?)

Hyvin satunnaisesti käyn hieronnassa tms. Sanotaanko 100e vuodessa?

Tästä tuleee n. 2000e vuoteen eli n. 165e/kk, joten voisin sanoa käyttäväni itseeni ja näihin turhuuksiin 100-200e kuussa

Vierailija
14/49 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:32"]

Ehkä 20

[/quote]

Sama.

Vierailija
15/49 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ulkona sillöin tällöin, kuukaudessa siihen menee ehkä 7€. Herkkuja ostan varmaan kympillä kuussa. Meikit ostan eurolla parilla ja ainoastaan ripsari tarvitsee ostaa noin kolmen kuukauden välein, muut meikit kestää pidempään. Eli meikkeihin menee vuodessa varmaan 10-20€, mutta joskus haluan kokeilla jotain uutta, eli sanotaan 30€. Vaatteita ostan aika harvoin ja yleensä myyn ensin jotain vanhaa. Tämän vuoden vaatekustannukset ehkä noin 200€, mutta vaatteista saamieni rahojen ansiosta todellisuudessa satasen.
Shampoot yms. kestää aika pitkään ja joskus saan ilmaiseksi. Niihin menee varmaan suunnilleen kymppi vuodessa. Kampaajalla en käy.
157 euroa vuodessa siis näiden mukaan, mutta mahdollisten unohdusten takia pyöristetään pariinsataan.

En kyllä saisi menemään 300-500 euroa kuussa ulkonäkööni kuin ostamalla kalliita vaatteita, joita en edes haluaisi. Vähän liioiteltua muutenkin väittää, että kauneudenhoito aina maksaa maltaita, se kun riippuu mitä tekee ja mistä ostaa.

Vierailija
16/49 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-100e

Lastenvaatteisiin sitten meneekin rutkasti. ..

Vierailija
17/49 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:24"]

[/quote]

Ei aavistustakaan. Herkkuihin menee ehkä 10 e viikossa? Ei ole tekokynsiä, pidennyksiä, en käy leffassa kuin pari kertaa vuodessa ja ulkona syömässä (=yleensä kahvilassa) pari kertaa kuussa. Kosmetiikkaa käytän, mutta vähän ja esim. luomivärit kestää vuosia. Vaatteita ostan tarpeeseen, en edes kuukausittain. Sanoisin että ehkä 50-100 e keskimäärin? Tuo katto siksi että välillä tulee ostettua jotain kalliimpaa, esim. takki tms.

Vierailija
18/49 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin kyllä näin varttuneena äitinäkin hygieniatuotteita välttämättöminä, en ylellisyyksinä. Aluksi mainitsemiasi tuotteita en yleensä käyttänyt edes nuorena ja hehkeänä sinkkuna. Käytin rahani mieluummin aivan muuhun, kuten käytän edelleenkin.

Ihan ikiomia henkilökohtaisia "ylellisyys"-menoja minulla on vuosittain ehkä muutamia satasia. Ne muodostuvat harrastuksista, lehdistä, ulkonasyömisistä ja jostain ei-niin-välttämättömästä kosmetiikka- tai vaateostoksesta.

Vierailija
19/49 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään mene 500, ei  kenties edes 300, mutta joku 200 voisi olla hyvä, ehkä joskus 100-150, kenties välillä vähemmän. Olen savosta.

Vierailija
20/49 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:49"]

Ehkä joku 50e/kk. Kampaajalla käyn parin vuoden välein, kosmetologilla en ole koskaan käynyt. Ripsiväri kestää 2-4kk, vaatteita ostan muutaman kerran vuoteen. Mutta itse laittaisin tuon 500e kuussa vaikka säästöön kuin autoon, jonka arvo tippuu 30% heti kun ajaa liikkeestä ulos.

[/quote]

En ole uutta ostamassa, juuri tuon takia, ei ole järkeä. Vaan muutaman vuoden vanhan, josta on tippunut jo se hurjin summa. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi