Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö ruokakaupassa joka päivä? Miksi?

Vierailija
18.12.2014 |

Mua ihmetyttää, kun monet valittavat sitä, kun väsyneiden lasten kanssa täytyy raahautua kauppaan töiden jälkeen. Miksi ihmeessä siellä kaupassa täytyy käydä niin usein? Eikö voisi ostaa useamman päivän tarpeet kerralla? Ja mennä sinne kauppaan vaikka vähän myöhemmin, kun on ensin syöty ja levätty hiukan, jos ei ole lapsille hoitajaa kauppareissun ajaksi. Kai nyt aikuinen ihminen pystyy suunnittelemaan seuraavan päivän ruoankin valmiiksi. Puhumattakaan, että laittaisi vaikka parin päivän ruoatkin kerralla, niin ei tarvitse joka päivä käyttää aikaa kauppareissuun ja ruoanlaittoon. Monet ruoat ovat ihan hyviä lämmitettynäkin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:44"]Käytän kauppakassi palvelua.Tilauksen teen kerran viikossa.tämä sen vuoksi etten viitsi bussilla lähteä painavia ostoksia raahaamaan.
[/quote]
Olen kateellinen. Vihaan kaupassa käymistä mutta tietenkään täälläpäin ei toimiteta kotiin :( Uskon, että tulisi myös halvemmaksi, kun heräteostokset jäisivät pois.

Vierailija
2/12 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kuin pari kertaa viikossa. En käy silti hehtaarimarketeissa. Enkä suunnittele ruokia pitkäksi aikaa eteenpäin. Perusaineksista syntyy monenlaista, ostan semmoisia ja sensongin ja tarjousten mukaan mitä milloinkin. Kalan syön tuoreena eli silloin kun olen käynyt juuri kaupassa - en syö kalaa joka päivä, joten ei ole sen takia tarvetta suunnata kauppaan päivittäin. Säästää paljon aikaa ja vaivaa, kun tekee kerran viikossa isommat ostokset ja käy sen lisäksi yhden täydennysreissun kauppaan viikon aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran viikossa

Vierailija
4/12 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn yleensä joka päivä. Saanpahan edes jonkinlaista struktuuria päivää, kun en enää ole työelämässä. Ja mitä se oikeastaan sinulle ap kuuluu, miten usein ihmiset käyvät kaupassa. Käy sinä vaikka vain kerran kuukaudessa, mutta älä tule opettamaan, niitä, joilla on erilaiset tottumukset.

Vierailija
5/12 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy. 2x viikossa tai joka 4. päivä.

Vierailija
6/12 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka päivä. En tiedä mitä mun seuraavana päivänä tekee mieli syödä, enkä ikinä syö samaa ruokaa kahtena peräkkäisenä päivänä. Samoin esim. kalan syön mieluiten tuoreena kuin pari päivää (sille liian lämpimässä) jääkaapissa muhineena. En kuitenkaan valita kauppakäynneistä, vaan tykkään seikkaila ruokakaupassa. :)

Vierailija
7/12 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:21"]

Käyn joka päivä. En tiedä mitä mun seuraavana päivänä tekee mieli syödä, enkä ikinä syö samaa ruokaa kahtena peräkkäisenä päivänä. Samoin esim. kalan syön mieluiten tuoreena kuin pari päivää (sille liian lämpimässä) jääkaapissa muhineena. En kuitenkaan valita kauppakäynneistä, vaan tykkään seikkaila ruokakaupassa. :)

[/quote]

Plus en omista autoa, joten eipähän tarvitse roudata painavia monen päivän ostoksia.

Vierailija
8/12 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka päivä, kauppa kun on tuosta ulko-ovesta alle 100 m päässä. Ei ole huutavia lapsia ollut koskaan mukana, silloinkaan kun lapset olivat pieniä.

Vierailija
9/12 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käyn lähes joka päivä. Kauppa on meilläkin ihan kulman takana, eikä minua rasita ollenkaan kiikuttaa kaupasta paria maitopurkkia kotiin vaikka joka päivä, siihen menee yleensä se vartti. Lapset ovat yleensä kotona, mut jos lähtevät mukaan niin eivät kiukuttele.

Ollaan mietitty että muutettaisiin kauemmas taajamasta, mutta mua hirvittää että näen jo sieluni silmin itseni Prismassa perjantaina työntelemässä hehtaarikärryjä ja kantamassa kassikaupalla tavaraa auton peräkonttiin. Sellainen rasittaa minua, ollaan jo eletty sellaista elämää. Ei se säästänyt yhtään aikaa, vaivaa tai rahaa. 

Vierailija
10/12 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kauppakassi palvelua.Tilauksen teen kerran viikossa.tämä sen vuoksi etten viitsi bussilla lähteä painavia ostoksia raahaamaan.

Vierailija
11/12 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska

-kauppaan 200 m

-en tykkää suunnitella monen päivän ruokia etukäteen ja meis vielä vähemmän

-tykkään kokkaamisesta, mutta lähinnä vaan jos saan spontaanisti päättää että mitä ruokaa juuri tänään tekisi mieli

-lähikauppa on hyvä, ja siellä on joka päivä pieniä, erittäin vaihtelevia eriä tarjouksessa ja nopeasti katoavia erikoistuotteita pieniä määriä. Jos kävisin kaupassa esim. 2 kertaa viikossa suurin osa näistä menisi ohi.

-Käyn kaupassa kun tulen töistä kotiin, yleensä kaupassa menee 5-15 min.

Ihan joka päivä ei kuitenkaan tule käytyä, mutta n. 5 kertaa viikossa kumminkin.

Vierailija
12/12 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:31"]

Minäkin käyn lähes joka päivä. Kauppa on meilläkin ihan kulman takana, eikä minua rasita ollenkaan kiikuttaa kaupasta paria maitopurkkia kotiin vaikka joka päivä, siihen menee yleensä se vartti. Lapset ovat yleensä kotona, mut jos lähtevät mukaan niin eivät kiukuttele.

Ollaan mietitty että muutettaisiin kauemmas taajamasta, mutta mua hirvittää että näen jo sieluni silmin itseni Prismassa perjantaina työntelemässä hehtaarikärryjä ja kantamassa kassikaupalla tavaraa auton peräkonttiin. Sellainen rasittaa minua, ollaan jo eletty sellaista elämää. Ei se säästänyt yhtään aikaa, vaivaa tai rahaa. 

[/quote]

Mua ahdistaa ne jättimarketit ja ammeen kokoiset kärryt. Käyttäköön niitä ne jotka tykkäävät, mutta mä en halua. Onneksi on jokaiselle sopivia vaihtoehtoja, tykkäsi sitten pikkukauoista tai isoista marketeista :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä