Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teemu Laajasalo: Rokottamaton kantaa vastuun lähimmäisen kärsimyksestä ja kuolemasta"

Vierailija
18.10.2021 |

Erinomainen kirjoitus Helsingin piispalta. Juuri tällaista kantaaottavaa johtamista haluan kirkossa nähdä.

Lukijan mielipide | Helsingin hiippakunnan piispa Teemu Laajasalo: Rokottamaton kantaa vastuun lähimmäisen kärsimyksestä ja kuolemasta: https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008340490.html?share=f432aca311938d…

Kommentit (878)

Vierailija
161/878 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella, että kukaan voi enää nykyaikana olla niin itsekäs, julma ja välinpitämätön, kuin rokottamaton ihminen on. Toivottavasti heidän elämäänsä vaikeutetaan kaikilla mahdollisilla tavoilla. Kyllä tämä on ihan verrattavissa rintamakarkuruuteen. 

Vierailija
162/878 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella, että kukaan voi enää nykyaikana olla niin itsekäs, julma ja välinpitämätön, kuin rokottamaton ihminen on. Toivottavasti heidän elämäänsä vaikeutetaan kaikilla mahdollisilla tavoilla. Kyllä tämä on ihan verrattavissa rintamakarkuruuteen. 

Jumalan tuomioistuimen edessä tapaamme varmaan kumpikin, katsotaan sitten kenen teot ja sanat olivat oikeat.

t. rokottamaton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/878 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vasta toissapäivänä otin rokotteen. Oma vaisto sanoo etten halua rokotetta, mutta sitten siinä oli miehen ja hänen perheen painostusta. Noh, minähän se valinnan teen mitä kroppaani laitan. No mitä on seurannut tähän asti: sydän pari kertaa muljunut, rintakipua ja sydämeen pistää, kävin joku aika sitten pienen lenkin niin heti alkoi pistely. Tämä alkoi eilen. Sanon vaan että voi v*ttu. 🙄

Enkä pistettäessä tiennyt mm sitä, että rokottamisen jälkeen täytyi odottaa 15 minuuttia jos oireita ilmenee pistämisen jälkeen. Senkö pitäisi olla normaalia?? Että täytyy terveyskeskuksessa vartti odottaa ja istua mikäli ilmenee sivuvaikutuksia??

Kyllä mielestäni rokotuksen pitäisi olla sen verran turvallinen, että voi turvallisin mielin lähtä kotiin. Toista rokotetta en ota.

Ihan tyypillisiä ahdistuskohtauksen oireita. Pelkäät piikkiä liikaa ja nyt ylitarkkailet itseäsi. Vedä syvään henkeä rauhoitu. Jäät henkiin. Jokainen pistely ei johda kuolemaan. 

En ajattelekkaan että nyt kuolen tähän. On mulla aiemminkin ollut rintakipua, mutta vasemmalla puolella ja sisäänvetäessä henkeä on vihlonut ja pistänyt, eli luultavasti lihasperäistä kipua.

Tämä kipu tuntuu keskellä rintakehää, aavistuksen vasemmalla. Pistelyä ja muljahtelua. Tämä on ihan uusi sijainti ja oire. Tunnen kroppani. Lisäksi tämä yhtäkkinen verenvuoto. Mitä ihmettä?? Ylitarkkailenko senkin?

Vierailija
164/878 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vasta toissapäivänä otin rokotteen. Oma vaisto sanoo etten halua rokotetta, mutta sitten siinä oli miehen ja hänen perheen painostusta. Noh, minähän se valinnan teen mitä kroppaani laitan. No mitä on seurannut tähän asti: sydän pari kertaa muljunut, rintakipua ja sydämeen pistää, kävin joku aika sitten pienen lenkin niin heti alkoi pistely. Tämä alkoi eilen. Sanon vaan että voi v*ttu. 🙄

Enkä pistettäessä tiennyt mm sitä, että rokottamisen jälkeen täytyi odottaa 15 minuuttia jos oireita ilmenee pistämisen jälkeen. Senkö pitäisi olla normaalia?? Että täytyy terveyskeskuksessa vartti odottaa ja istua mikäli ilmenee sivuvaikutuksia??

Kyllä mielestäni rokotuksen pitäisi olla sen verran turvallinen, että voi turvallisin mielin lähtä kotiin. Toista rokotetta en ota.

Ihan tyypillisiä ahdistuskohtauksen oireita. Pelkäät piikkiä liikaa ja nyt ylitarkkailet itseäsi. Vedä syvään henkeä rauhoitu. Jäät henkiin. Jokainen pistely ei johda kuolemaan. 

En ajattelekkaan että nyt kuolen tähän. On mulla aiemminkin ollut rintakipua, mutta vasemmalla puolella ja sisäänvetäessä henkeä on vihlonut ja pistänyt, eli luultavasti lihasperäistä kipua.

Tämä kipu tuntuu keskellä rintakehää, aavistuksen vasemmalla. Pistelyä ja muljahtelua. Tämä on ihan uusi sijainti ja oire. Tunnen kroppani. Lisäksi tämä yhtäkkinen verenvuoto. Mitä ihmettä?? Ylitarkkailenko senkin?

Johan sekin oli selitetty tämän sairauden pelolla ja rokotuksen aiheuttamalla stressillä.

Vierailija
165/878 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivitetään rokottamattomat

Vierailija
166/878 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon kannattaisi pysyä ihan kokonaan politiikan ulkopuolella.

Vierailija
167/878 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotteen ottaminen ei estä sairastumasta koronaan, eikä sairauden levittämistä. Missä vaiheessa propagandisti Laajasalolta on mennyt tämä olennainen totuus ohi?

Jos kaikilla on rokote, tartunnoilla ei ole väliä. Eikä niitä silloin juuri tulekaan. Tämä on jäänyt teiltä ymmärtämättä.

Miksi sitten kaksi kertaa rokotettuja on sairaalahoidossa, jos tartunnalla ei ole väliä?

Yhtään alle 60-vuotiasta kahdesti rokotettua ei ole ollut tehohoidossa. Emme kuormita terveydenhoitojärjestelmää. Ymmärrätkö?

Onko rokottamattomia alle 60v suomalaissyntyisiä ollut teholla tänä vuonna?

Vierailija
168/878 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivitetään rokottamattomat

Vihapuhetta. Nettipoliisille vinkki että tsekkaa ip-osoitteen.

Vierailija
169/878 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kerran rokotettu ja oon tässä jo viikon arponu et meenkö toiseen rokotukseen vai en. Tää ajojahti sai mut päättää, et en mene. Mä en oo koskaan tehny mitään pakolla ja painostuksella.

Hyvä.

Vierailija
170/878 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus ei myöskään syyllistänyt syyttömiä.

Jeesus naulittiin ristillä. Uskon, että hänkin olisi rokottamaton ja luottaisi Jumalan tahtoon!

Vierailija
171/878 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kerran rokotettu ja oon tässä jo viikon arponu et meenkö toiseen rokotukseen vai en. Tää ajojahti sai mut päättää, et en mene. Mä en oo koskaan tehny mitään pakolla ja painostuksella.

Mun seiskaluokkalaisella on sama logiikka ja asenne. Silti yläkoululainenkin jo tajusi, että ihan kaikkiin asioihin tätä ei kannata soveltaa ja otti rokotteen.

Vierailija
172/878 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan kämmenellä ei pelkää ihminen. T. Rokottamaton

Vierailija
173/878 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina, kapakat, rokotteet tanssi ja synti! Korona 666

Vierailija
174/878 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä nykyaika kyllä kummallista syyttelyä. Itsekkäitä ja moraalittomia ovat siis myöskin ne, jotka koronan jo ovat sairastaneet mutta evättiin pääsyt testeihin. Sekä keskellä korpea asuvat jotka tekevät työnsä kotona ja käyvät vain ruokakaupassa maskin kanssa tai ihan lähimmäisten luona, silloinkin tavaten mahdollisesti ulkona. Itsekkäitä ja moraalittomia on myös terveet ihmiset, jotka eivät tartuta ketään ja kuormita sairaanhoitoa. Ne olivat täysin ok jotka ennen eivät ole ottaneet kausirokotteita ja ovat kulkeneet kipeinä lastensa kanssa ties missä, mutta pandemian ollessa kyseessä rokotteen ottamatta jättäminen on moraalitonta. Ja kuka mahtaisi korvata jos rokotteesta tulee haittoja? Koronapandemia ei ole yhtä kuin jokin tappava tauti jossa on 50% mahdollisuus kuolla.

Miten terve ihminen joka ei tartuta muita, on moraaliton ja itsekäs?

Vierailija
175/878 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viina, kapakat, rokotteet tanssi ja synti! Korona 666

Rahapelit eli veikkaus

Vierailija
176/878 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalan kämmenellä ei pelkää ihminen. T. Rokottamaton

Näinhän se on.

Vaikka sotajoukko asettuisi minua vastaan, ei minun sydämeni pelkäisi; vaikka sota nousisi minua vastaan, siinäkin minä olisin turvassa.

FB38: Kirkkoraamattu 1933/38

Vierailija
177/878 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että Jumala on vainoojien puolella, Teemu? 😝

Vierailija
178/878 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemun virsikirjasta puuttuu virsi, jossa lauletaan " auta, etten kenenkään taakkaa suuremmaksi tee". Teemu haluaa taakoittaa ja syyllistää, aika raskasta pimeyden työtä.

Vierailija
179/878 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo vielä rokottamattomia tarpeeksi syyllistettykään 🥱

Niinpä, Jeesus tuskin olisi ollut rokottamattomia vastaan.

Nyt kyllä voisit vähän avata tuota. Jannu joka pystyi palaamaan kuolleista. Mitäs hän olis pelännyt?

Vierailija
180/878 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla periaatteella: Teemu Laajasalo kantaa vastuun uskonveljien seksuaalisesti hyväksikäyttämistä lapsista ja osan heistä itsemurhistaan. 

Kanssakristittyjen koettelemia onkin heti muutamansataatuhatta jonossa jo pelkästään Ranskassa.